• چهارشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۴ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94040301489
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

کردستان به قطب قرآنی کشور تبدیل می‌شود

کردستان به قطب قرآنی کشور تبدیل می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در راستای تدوین سند چشم‌انداز ۱۰ ساله تبلیغات اسلامی استان و با اجرای برنامه‌های اجرایی این سند کردستان به قطب قرآنی کشور تبدیل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در راستای تدوین سند چشم‌انداز ۱۰ ساله تبلیغات اسلامی استان و با اجرای برنامه‌های اجرایی این سند کردستان به قطب قرآنی کشور تبدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز 10 ساله تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: در این سند سعی شده با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به ظرفیت‌های قرآنی استان و علاقه بی‌بدیل مردم به فعالیت‌های قرآنی این استان به قطب قرآنی کشور تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به استعداد و ذوق فوق‌العاده مردم کردستان در زمینه فعالیت‌های قرآنی، باید گفت که قطب قرآنی بودن زیبنده استان فرهنگی کردستان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به این‌که «سند چشم‌انداز 10 ساله تبلیغات اسلامی کردستان از سال 95 تا 1404 اجرا می‌شود» بیان کرد: در راستای اجرای این سند، با صرف وقت، انرژی و سرمایه گذاری مورد نیاز، جغرافیای فرهنگی - دینی استان را ترسیم کردیم.

وی عنوان کرد: در راستای تدوین سند چشم‌انداز با بررسی‌های صورت گرفته جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و جبهه فرهنگی معارض تعیین شد و مختصات، عملکرد و مصادیق آن بررسی و راهکارها ارائه شد.

صفی‌یاری بیان کرد: روش، ابزار، منابع و نقشه راه‌های اساسی مشخص و اولویت‌بندی شده است که امیدواریم با اجرای آن به اهداف تعیین شده سند دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «ما با اصل موسیقی مخالف نیستیم» بیان کرد: دین اسلام موسیقی‌های لهو را رد کرده که تبلیغات اسلامی نیز در راستای رسالت خود با موسیقی لهوی مخالف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: ما از دستگاه‌های موسیقی فاخر که کارهای شاخص روشن و شرعی - اسلامی تولید کنند، حمایت خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: اگر ما فرهنگی بودن استان را فقط در موسیقی برجسته کنیم به نوعی کردستان را تحریف کرده‌ایم چرا که فرهنگ این استان از جایگاه اصیل و ریشه‌دار برخوردار بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با انتقاد از اینکه نباید در عرصه موسیقی‌های کذایی زیاد وارد شویم، یادآور شد: دین‌اسلام موسیقی را به دو بخش لهوی و غیرلهوی تقسیم‌بندی کرده است که ما با بخش غیر لهوی مشکلی نداریم اما بخش لهوی آن هم در فقه جعفری و هم فقه شافعی رد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha