• سه‌شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94022917510
  • خبرنگار : 71461

رئیس سازمان اوقاف: کشورهای اسلامی به جای تبلیغ صرف قرآن، به آن عمل کنند

رئیس سازمان اوقاف: کشورهای اسلامی به جای تبلیغ صرف قرآن، به آن عمل کنند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای عمل به دستورات قرآنی گام برداشته و حامی مظلومان عالم بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای عمل به دستورات قرآنی گام برداشته و حامی مظلومان عالم بوده است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از حافظان برگزیده طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم که در حاشیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: مردم ایران همواره در راه نفی فرهنگ غلط سلطه‌گری و سلطه‌پذیری گام برداشته‌اند و از آن طرف استکبار جهانی همواره در صدد نهادینه‌کردن فرهنگ سلطه‌گری در کشورهای مختلف است.

وی ادامه داد: در سابقه ملت ایران به هیچ عنوان ردی از تجاوز به حقوق همسایگان و مسلمانان دیده نمی‌شود. امام خمینی (ره) هم در این‌باره فرموده‌اند اسلام در دو کلمه خلاصه می‌شود؛ نه ظلم کنید نه زیر بار ظلم بروید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: متاسفانه اکنون در برخی از نقاط جهان اسلام شاهد حوادث ناگواری هستیم و استکبار جهانی با سرمایه مسلمانان در حال غارت هویت و منافع کشورهای اسلامی است. یمن یکی از این کشورهاست که مردم آن توسط کشوری مورد تجاوز و ظلم قرار گرفته‌اند که قرآن کریم در دو شهر این کشور بر پیامبر (ص) نازل شد و امیدواریم روزی برسد که همه و به‌ویژه کشورهای اسلامی به جای تبلیغ صرف برای قرآن به دستورات آن عمل کنند.

محمدی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در عید مبعث گفت: ایران همواره در راستای عمل به دستورات قرآن گام برداشته و حامی مظلومان بوده است؛ چنانکه از مردم مظلوم و مسلمان غزه در مقابل اسرائیل حمایت کرد و اکنون هم از مردم یمن حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: مردم ایران طی 36 سال گذشته در عرصه تلاوت، حفظ و انس با قرآن کریم گام‌های بسیار موثر و موفقیت‌آمیزی برداشته‌اند و شاهد حضور نوجوانان و نونهالان در عرصه فعالیت‌های قرآنی هستیم. تمام این انس با قرآن با تبعیت از رهنمودهای حضرت امام و جانشین بر حق ایشان و به برکت خون شهدا صورت گرفته است و امیدواریم این توفیق شامل حال همه مسلمانان شود. ما از سال 60 تاکنون مسابقات جهانی قرآن کریم را برگزار می‌کنیم و مسلمانان از اقصی نقاط کشورهای مختلف گردهم می‌آیند و به تلاوت و حفظ آیات قرآن می‌پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha