• دوشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94022816735
  • خبرنگار : 71461

ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی برگزار می‌شود

دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی گفت: ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی روز چهارشنبه سی ام اردیبهشت ماه از ساعت 10 صبح با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی گفت: ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی روز چهارشنبه سی ام اردیبهشت ماه از ساعت 10 صبح با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معصومه فرزانه عصر امروز در نشست خبری ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی با بیان اینکه به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت‌های قرآنی بانوان و به برکت خون شهدا و امام خمینی تحولات رفتاری زیادی را در بانوان می‌بینیم. امروز اگر به جایگاهی رسیده‌ایم و می‌توانیم از بانوان فعال قرآنی تجلیل کنیم به برکت این رهنمودها و فعالیت‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه زنان می‌توانند هم نقش مادری خود را داشته باشند و هم اینکه در راستای فعالیت‌های قرآنی حرکت‌هایی را انجام بدهند گفت: زنان امروز ما سبک زندگی قرآنی و دینی را به هم آمیخته‌اند و توانسته‌اند این‌چنین در زندگی به عرصه‌های موفقی برسند.

دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه طی 6 سال برگزاری این همایش با عنایت مسئولان روبرو بوده و این همایش دارای مقدمات و فرایندهایی است که در کنار این‌ها فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی مدنظر است و نشست‌های تخصصی را بر همین اساس برگزار کرده‌ایم و امسال هم در بیست و یکم اردیبهشت ماه نشست هم اندیشی با حضور کارشناسان و اساتید قرآنی به منظور ارتقای فعالیت‌های قرآنی را داریم.

فرزانه یادآور شد: در سال گذشته جلساتی را برای رفع موانع و مشکلات برگزار کردیم و ماحصل آن سبب شد که بتوانیم از موانع عبور کنیم و جامعه ما منور به نور قرآن شود و امسال برای نخستین بار بخش بین المللی را به این همایش اضافه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای برگزاری همایش بین المللی فرایندهایی را با دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی انجام داده‌ایم که در نهایت 150 نفر از بانوان قرآنی از طرف مراکز فرهنگی و قرآنی به دبیرخانه همایش معرفی شدند. ما به دلیل این‌که بتوانیم حضور حداکثری بانوان قرآنی را داشته باشیم فراخوان این همایش را در سایت رسمی سازمان اوقاف و مسابقات بین المللی قرآن قرار دادیم و شاخص‌های همایش را مطرح و 50 نفر از سراسر کشور مدارک خود را ارسال کردند.

دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی گفت: ما در مجموع از آثار ارسال شده 200 اثر را انتخاب کردیم و در نهایت 12 نفر برگزیده داشتیم که یکی از آن‌ها بانو مجتهده صفاتی بود و امسال هم در بخش بین الملل از 7 نفر از بانوان تجلیل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما با تعامل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از 25 کشور جهان 50 نفر بانوی قرآنی به ما معرفی کردند که در نهایت 7 نفر آن‌ها را انتخاب کردیم.

دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی با بیان اینکه با اتکا به رهنمودهای قرآنی مبنی بر ایستادگی در برابر ستمگران 5 نفر از بانوان یمنی حضور خواهند داشت گفت: این حضور نمادین بیعت و اعلام آمادگی بانوان قرآنی کشور با مقام معظم رهبری است تا در صورت لزوم برای دفاع از مظلومان به ویژه بانوان یمنی اقدام کنیم.

فرزانه عنوان کرد: ما در بخش داخلی در 12 عرصه بانوان برگزیده را انتخاب می‌کنیم که از جمله آن‌ها بانوان ایثارگر قرآنی، مادران موفق قرآنی، خانواده‌های قرآنی، واقفین قرآنی، بانوانی که در عرصه فعالیت‌های ورزشی و علمی فعال هستند تجلیل می‌کنیم.

وی در پایان گفت: ما ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی را در روز چهارشنبه سی ام اردیبهشت ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد داریم و همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدی و بانو مجتهده صفاتی از دیگر میهمانان و سخنرانان این همایش هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha