• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93070100418
  • منبع : صدا و سیما

دفاع کارگردان «دردسرهای عظیم» از سریالش

دفاع کارگردان «دردسرهای عظیم» از سریالش

برزو نیک‌نژاد - کارگردان سریال "دردسرهای عظیم" - می‌گوید،‌ صیانت از خانواده و تاکید بر فاصله کوتاه زندگی تا مرگ مهم‌ترین مفاهیم قصه‌ی این مجموعه بوده که به بینندگان منتقل شده است.

برزو نیک‌نژاد - کارگردان سریال "دردسرهای عظیم" - می‌گوید،‌ صیانت از خانواده و تاکید بر فاصله کوتاه زندگی تا مرگ مهم‌ترین مفاهیم قصه‌ی این مجموعه بوده که به بینندگان منتقل شده است.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، نیک‌نژاد پس از پایان یافتن پخش این سریال درباره‌ی اولین تجربه سریال‌سازی‌اش گفت: در "دردسرهای عظیم" با یک قصه خوب و فیلمنامه‌ای جذاب روبه‌رو بودیم. خوشبختانه همه چیز در این سریال خوب پیش رفت و مناسب بود. از برند تهیه‌کنندگان پروژه با سابقه طولانی‌شان در حوزه سینما و تلویزیون گرفته تا تک تک اعضای گروه پشت صحنه همگی در جای خود عالی بودند. همین است که کار قیمت پیدا می‌کند و باارزش می‌شود.

وی با اشاره به مفاهیم مطرح شده در فیلمنامه افزود: دو محور اصلی از فیلمنامه "دردسرهای عظیم" برداشت می‌شد که مهم‌ترین آن‌ها صیانت از حریم خانواده بود. این مفهوم را سعی می‌کنم در همه کارهایم مد نظر داشته باشم و اگر آن را از فیلمنامه‌هایی که نوشتم حذف کنید اساسا چیزی باقی نخواهد ماند. دومین مفهوم مهم سریال همان حرفی است که قرار است به آن اشاره کند و خود من وقتی طرح را خواندم به آن رسیدم. درست مانند این جمله امام علی (ع) که می‌فرمایند: "زندگی نه آنقدر شیرین و نه آنقدر ترسناک است که انسان شرافت خود را زیر پا بگذارد".

نویسنده سریال‌های "دودکش" و "روزهای بد بدر" درباره نحوه پایان‌بندی قصه توضیح داد: این سکانس را من پیشنهاد ندادم. اما قرار گرفتن نوزادی در ماشین لطیف و بهار، من را باز هم یاد جمله حضرت علی(ع) انداخت. جالب است بدانید که نماز میت اذان و اقامه ندارد؛ چراکه وقتی کودکی به دنیا می‌آید در گوش او اذان می‌خوانند. همین نشان می‌دهد که فاصله زندگی تا مرگ چقدر کوتاه است. ما هم سعی کردیم مفاهیمی به این جدیت و مهمی را با زبانی شیرین بیان کنیم تا تاثیرگذارتر هم به نظر برسد.

پخش سریال "دردسرهای عظیم" در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای به نویسندگی علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی چهارشنبه گذشته در شبکه سه سیما به پایان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha