• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 93062615448
  • خبرنگار : 71452

آزمایش ژنتیکی جدید برای تشخیص خطر سرطان پروستات

آزمایش ژنتیکی جدید برای تشخیص خطر سرطان پروستات

یک تیم بین‌المللی از محققان موفق به شناسایی 23 تنوع ژنتیکی جدید شدند که می‌تواند برای شناسایی مردان در معرض خطر شش برابری ابتلا به سرطان پروستات مورد استفاده قرار بگیرد.

یک تیم بین‌المللی از محققان موفق به شناسایی 23 تنوع ژنتیکی جدید شدند که می‌تواند برای شناسایی مردان در معرض خطر شش برابری ابتلا به سرطان پروستات مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان موسسه تحقیقات سرطان (ICR) لندن، دانشگاه کمبریج و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مطالعه گسترده‌ای را برای شناسایی تنوع‌های ژنتیکی جدید در 90 هزار مرد آغاز کردند.

در این مطالعه، اطلاعات ژنتیکی 87 هزار و 40 مرد از سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفت.

برای افزایش قدرت آماری و بیشتر کردن شانس کشف تنوع‌های ژنتیکی جدید، این داده‌ها با مطالعات جمعیت ژنتیکی 43 هزار و 303 مرد مبتلا سرطان پروستات و 43 هزار و 737 مرد سالم – گروه کنترل – از اروپا، آفریقا و ژاپن ترکیب شدند.

با استفاده از جمعیت ترکیب شده، محققان موفق به شناسایی 16 نشانگر جدید مرتبط با خطر سرطان پروستات در مردان اروپایی شدند که یکی از این نشانگرها با افزایش خطر ابتلای زودرس بیماری در ارتباط است.

این مطالعه محققان را قادر ساخت تا 33 درصد از منشأ ارثی سرطان پروستات در مردان اروپایی را شناسایی کنند.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، در مردان اروپایی ارزیابی شده برای 100 تنوع ژنتیکی متداول، 10 درصد با خطر 2.9 درصدی و یک درصد اول با خطر 5.7 درصدی ابتلا به سرطان پروستات سرطان مواجه هستند.

مطالعه بالینی جدید موسوم به BARCODE با هدف غربالگری ژنتیکی پنج هزار مرد برای سرطان پروستات، بررسی می‌کند که آیا این نشانگرهای ژنتیکی می‌توانند دقت آزمایشات دیگر را نیز ارتقا دهند؟

نتایج این مطالعه در مجله Nature Genetics منتشر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha