• یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 93080401644
  • خبرنگار : 71456

امید جدید برای درمان سرطان پروستات با دستاورد بزرگ دانشمند ایرانی

امید جدید برای درمان سرطان پروستات با دستاورد بزرگ دانشمند ایرانی

تحقیقات «سروش رئیس‌بهرامی» و «جفری نیکس» در دانشگاه آلاباما در برمینگهام کارآیی بالای نوعی شیوه جدید برای تشخیص سرطان پروستات را نشان داده است.

تحقیقات «سروش رئیس‌بهرامی» و «جفری نیکس» در دانشگاه آلاباما در برمینگهام کارآیی بالای نوعی شیوه جدید برای تشخیص سرطان پروستات را نشان داده است.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آخرین پیشرفت‌ها در شناسایی سرطان پروستات، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و بیوپسی فراصوت ادغام-محور هستند که برای هر دوی بیمار و پزشک مزیت‌های فراوانی دارند.

«برنامه درمان شخصی سرطان پروستات» در دانشگاه آلاباما در برمینگهام دارای فناوری ادغام تصویربرداری ام‌آر‌آی-فراصوت است. در حال حاضر، سروش رئیس‌بهرامی و همکارش جفری نیکس که هر دو استادیار این دانشگاه هستند، دو تن از معدود اورولوژیست‌های آمریکا هستند که می‌توانند از فناوری ام‌آر‌آی-فراصوت استفاده کنند. این دو با همکاری یکدیگر پنج سال تجربه استفاده از این فناوری را داشته‌اند.

رئیس‌بهرامی و نیکس معتقدند این فناوری جدید، بیوپسی هدفمندی را ارائه می‌دهد. بیوپسی هدفمند، به نمونه‌گیری بافتی مستقیم از نواحی مشکوک مشاهده‌شده در ام‌آر‌آی گفته می‌شود و در تضاد با شیوه سنتی نمونه‌گیری نظام‌مند تصادفی است که اساسا کوکورانه و در نواحی مختلف پروستات اجرا می‌شود.

نیکس گفت: ما از ام‌آر‌آی پروستات را با شیوه فراصوت زمان واقعی بیوپسی‌های پروستات تصویرمحور، ادغام می‌کنیم. این امر می‌تواند سرطان پروستات را با دقت بالایی شناسایی کند و به طور دقیق جراحات نگران‌کننده‌ای که توسط ام‌آر‌آی تعریف می‌شوند، را هدف قرار دهد.

نیکس ادامه داد: چنین موضوعی شناسایی کلی سرطان را در مقایسه با بیوپسی استاندارد ارتقا می‌دهد. بررسی این شیوه جدید نشان داده که میزان شناسایی کلی سرطان و همچنین شانس شناسایی سرطان با خطر بالا را افزایش می‌دهد.

رئیس-بهرامی هم اظهار کرد: انتظار می‌رود این روش به ویژه برای مردانی کارآمد باشد که سابقه بیوپسی‌های منفی دارند و هنوز به دلیل سطح آنتی‌ژن سرطان افزایش‌یافته و تعریف‌نشده، مشکوک به سرطان هستند. این شیوه همچنین بیماران برای پروستات بزرگ مفید خواهد بود.

رئیس‌بهرامی و همکارش برای طی یک سال گذشته این شیوه را روی بیمارانشان تجربه کرده‌اند و نتایج آن بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. نیکس مدعی است این نخستین پیشرفت عمده در زمینه شناسایی سرطان پروستات برای بیش از 30 سال گذشته است و دستاوردی بسیار مهم تلقی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۹:۴۵

درودي بر بهرامي