• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 93012710698

شناسایی تأثیر گروه خونی بر عود سرطان پروستات برای اولین بار

شناسایی تأثیر گروه خونی بر عود سرطان پروستات برای اولین بار

دانشمندان ژاپنی برای اولین بار نشان دادند، یک گروه خونی از تأثیر چشمگیری در شانس عود سرطان پروستات پس از عمل جراحی برخوردار است.

دانشمندان ژاپنی برای اولین بار نشان دادند، یک گروه خونی از تأثیر چشمگیری در شانس عود سرطان پروستات پس از عمل جراحی برخوردار است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته محققان دانشگاه پزشکی توکیو، عود سرطان پروستات در افراد با گروه خونی O کمتر از گروه خونی A رخ می‌دهد.

تحقیقات نشان داده که مردان دارای گروه خونی A تا 30 درصد بیشتر احتمال ابتلای مجدد به سرطان پروستات را حتی پس از انجام عمل جراحی دارند.

سرطان پروستات رایج‌ترین نوع سرطان در مردان اروپایی بوده و سالانه تنها 40 هزار مورد در بریتانیا مبتلا به این بیماری شناخته می‌شوند.

هنوز دلیل ارتباط افزایش خطر ابتلای مجدد به این بیماری با گروه خونی شناخته نشده اما پژوهش جدید ممکن است بتواند دانشمندان را به مسیرهای جدید در پژوهش مولکولی در مورد پیشرفت سرطان پروستات هدایت کند.

این پژوهش که در کنگره سالانه انجمن ارولوژی اروپا در استکهلم ارائه شده، 555 بیمار مبتلا به سرطان پروستات را بین سالهای 2004 الی 2010 پیگیری کرد.

گروه خونی افراد با حضور آنتی‌ژنها و پادتن‌های مختلف تعیین می‌شود. آنتی‌ژنها و پادتنها به عنوان سپر دفاعی خون در برابر مواد خارجی محسوب می‌شوند.

گروه خونی O رایجترین گروه خونی در بریتانیا بوده و 44 درصد جمعیت در این گروه قرار می‌گیرند و تقریبا 42 درصد از بریتانیایی‌ها در گروه خونی A ‌هستند.

پیش از این گروههای خونی مختلف با سطوح خطر متفاوت برای ابتلا به سرطانهای خاص مانند سرطان معده و لوزالمعده مرتبط می‌شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha