• جمعه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93011502794
  • خبرنگار : 71191

لطمه به میراث فرهنگی همدان در نوروز 93

لطمه به میراث فرهنگی همدان در نوروز 93

استان همدان از نخستین روزهای تعطیلات نوروز با اتفاقات و خبرهایی بد در حوزه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی همراه بود، استانی که اگر در بهار امسال با این بدشانسی مواجه بود، دست‌کم به گفته‌ی مدیر کل میراث فرهنگی‌اش در زمینه‌ی گردشگری شاهد اتفاقات خوبی بود.

استان همدان از نخستین روزهای تعطیلات نوروز با اتفاقات و خبرهایی بد در حوزه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی همراه بود، استانی که اگر در بهار امسال با این بدشانسی مواجه بود، دست‌کم به گفته‌ی مدیر کل میراث فرهنگی‌اش در زمینه‌ی گردشگری شاهد اتفاقات خوبی بود.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بامداد 10 فروردین ماه امسال، وزش شدید باد در استان همدان دو نمایشگاه صنایع دستی و اقلام فرهنگی که یکی با حدود 80 غرفه در تپه‌ی هگمتانه و دیگری با حدود 40 غرفه در میدان باباطاهر برپا شده بود را ویران کرد.

اولی را با آتش‌سوزی و دومی با وزش باد شدید؛ که باعث ویرانی آن‌ها و رسیدن خسارت‌ به صاحبان غرفه‌های آن‌ها شد؛ خسارت‌هایی که بار جبران آن‌ها بر گرده‌ی بخش خصوصی ماند.

از سوی دیگر دو روز بعد یعنی 12 فروردین ماه نیز خبر رسید که عمارت تاریخی «جواهری» در محله‌ی اعیان‌نشین این شهر تخریب شده است و پس از آن مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان همدان با گفتن این جمله که این بنا واجد ارزش چندانی نبود، اظهار کرد: هر چند خودم به شخصه دوست داشتم آن را به‌عنوان یک لکه‌ی تاریخی در مجاورت جاده‌ی قدیم دره‌بیگ حفظ کنم، اما امکان آن فراهم نشد.

هر چند این اتفاقات در چند روز نخست سال جدید در استان همدان رخ داد، اما مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان – علی‌رضا ایزدی – خوشحال است که دست‌کم در حوزه‌ی گردشگری خدمات راضی کننده‌ای به گردشگران نوروزی ارایه شده است، از سوی دیگر بروز این اتفاقات ناخوشایند در حوزه‌ی میراث فرهنگی را باعث به وجود آمدن مشکلاتی دراین سازمان دانست.

وی در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: از نظر ارایه‌ی خدمات به گردشگران نوروزی در همدان نسبت به سال گذشته با رشد سه درصدی مواجه بودیم، همچنین از نظر اماکن اقامتی و خدماتی نیز وضعیت خوبی داشتیم، بنابراین نسبت به بروز این اتفاق خوشحال و خوش‌بین هستم.

ایزدی حتی از نتیجه‌ی نظرسنجی‌های گرفته شده از گردشگران نوروزی همدان ابراز رضایت کرد و ادامه داد: درصد بالایی از گردشگرانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، از ارایه‌ی خدمات استان همدان به گردشگران مانند اسکان، اماکن استیجاری، توزیع وسایل مورد نیاز و غیره رضایت داشتند که این نشان می‌دهد ما وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha