• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92101810398
  • خبرنگار : 71021

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری تهران خبر داد:

تشکیل اتحادیه سفره‌خانه‌داران/استانداردسازی مهمان‌پذیرهای پایتخت

تشکیل اتحادیه سفره‌خانه‌داران/استانداردسازی مهمان‌پذیرهای پایتخت

رییس اداره‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از تشکیل اتحادیه‌ی سفره‌خانه‌داران و همچنین اجرای طرح استانداردسازی برای هتل‌های پایتخت به‌مدت یک سال خبر داد.

رییس اداره‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از تشکیل اتحادیه‌ی سفره‌خانه‌داران و همچنین اجرای طرح استانداردسازی برای هتل‌های پایتخت به‌مدت یک سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجبعلی خسروآبادی با اشاره به دعواهایی که چند سال بین اتحادیه‌های قهوه‌خانه‌داران و رستوران‌داران درباره‌ی سفره‌خانه‌های سنتی وجود داشت، اظهار کرد: در کنار این درگیری‌ها دستوری از سوی مقامات آمد که سفره‌خانه‌های سنتی زیر نظر اتحادیه‌ی قهوه‌خانه‌داران قرار گیرند؛ اما جلسه‌ای با اصناف تشکیل شد مبنی بر این‌که اتحادیه‌ای مستقل برای سفره‌خانه‌داران با ضوابط مشخص تشکیل شود.

به گفته‌ی او، با تشکیل این اتحادیه و هویت مستقل سفره‌خانه‌های سنتی، آن‌ها به‌عنوان تأسیسات گردشگری نیز می‌توانند از 50 درصد معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند و برخی امور مربوط به این واحدها مانند اجرای موسیقی زنده از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با هماهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی پیگیری شود.

خسروآبادی یادآوری کرد: این تفاهم فعلا به استان تهران اختصاص دارد؛ اما قطعا پس از جریان یافتن آن، به سایر استان‌ها نیز تسری می‌یابد.

وی که در امروز در صبحانه‌ی کاری با خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره‌ی طرح استانداردسازی هتل‌های پایتخت توضیح داد: براساس تفاهمی، قرار شده است ابتدا استانداردسازی هتل‌ها را آغاز کنیم که احتمالا یک سال زمان می‌برد و سپس به مهمان‌پذیرها بپردازیم.

رییس اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با انتقاد از شرایط استانداردسازی و سخنان و وعده‌های مسوولان گذشته در این‌باره، گفت: آن‌ها نمی‌دانستند چه می‌گویند؛ اصلا استانداردسازی به این راحتی که گفته می‌شود، نیست. ما یا نمی‌دانیم شش‌هزار واحد گردشگری یعنی چه یا نمی‌دانیم استانداردسازی چیست. به جای آن‌که به استانداردهای کیفی و خدمت بپردازیم به ظواهر واحد اقامتی توجه می‌کنیم.

خسروآبادی معافیت از نرخ‌گذاری و تمدید پروانه‌ی بهره‌برداری را از جمله مزایای استانداردسازی یک واحد اقامتی ارزیابی کرد.

وی همچنین درباره‌ی وضعیت مهمان‌پذیر‌هایی که بیشتر در جنوب پایتخت قرار دارند و گردشگران معمولا برای اقامت در آن‌ها احساس امنیت نمی‌کنند، اظهار کرد: طرح استانداردسازی به‌صورت فازبندی اجرا می‌شود. متأسفانه نگاهی که در شهرداری شکل گرفته است، درست نیست؛ آن‌ها می‌خواهند کمک کنند، ولی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. یک مسافر به اندازه‌ی یک شهروند از حقوق شهروندی بهره می‌برد و شهرداری به‌عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی باید امنیت مسافر را تأمین کند.

او افزود: تعدادی مهمان‌پذیر در مناطقی مانند ناصرخسرو و راه‌آهن در طرح توسعه‌ی شهر تهران قرار دارند. وقتی واحد اقامتی‌ در چنین بافتی باشد، شهرداری اجازه نمی‌دهد کاری کنید، تا طرح توسعه تکلیف را تعیین کند. برای همین، فهرستی را از مهمان‌پذیرهایی که در چنین محدوده‌هایی قرار دارند، تهیه کردیم و دو پیشنهاد برای شهرداری داریم که یا این واحدها را بخرد و ما به در ازای آن، پولی بدهد که این واحدها در جای دیگری ساخته شوند یا طرحی برای آن‌ها ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha