• دوشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۲ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92043118720
  • خبرنگار : 71461

ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا:

برترین کار در ماه رمضان پرهیز از محرمات است

برترین کار در ماه رمضان پرهیز از محرمات است

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: در ماه رمضان تمام وجود انسان را ایمان نگه می‌دارد و باید با این ایمان نفس خود را بسازیم.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: در ماه رمضان تمام وجود انسان را ایمان نگه می‌دارد و باید با این ایمان نفس خود را بسازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره نهادینه کردن آثار ماه مبارک رمضان در وجود انسان، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم آثار این ماه را در وجودمان نهادینه کنیم نیاز به تمرین داریم و نخوردن و نیاشامیدن خود یک تمرین است. اگر می‌خواهیم به یک اثر مثبت در ماه مبارک رمضان برسیم باید همواره تمرین و قوام داشته باشیم تا این آثار در وجود‌مان حفظ شود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: روزه بر انسان واجب شد و فلسفه واجب شدن روزه بر انسان این است که در ما انسان‌ها تقوا به وجود بیاید و تقوا یعنی تسلط بر نفس. وقتی ما در برابر مادیات و خواسته‌های جسمی می‌ایستیم پس می‌توانیم بر نفس خود هم تسلط پیدا کنیم و نفس خود را در تمام سال از ناپاکی‌ها حفظ کنیم.

وی افزود: بعد از 30 روز روزه‌داری می‌توانیم بر نفس خود تسلط پیدا کنیم، چرا که یک تمرین معنوی را انجام داده‌ایم. این در واقع به معنی آن است که همه بایدها و نباید‌ها را با قدرت ایمان، اعتقاد و باور در این ماه به درستی انجام داده‌ایم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر در ماه مبارک رمضان نتوانیم خود را بسازیم تا سال آینده نمی‌توانیم نفس خود را بسازیم. چرا که در ماه رمضان تمام وجود انسان را ایمان نگه می‌دارد و باید با این ایمان نفس خود را بسازیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: اگر بتوانیم بر نفس خود مسلط شویم همانند راننده‌ای هستیم که به دلیل تمرین زیاد در رانندگی دیگر برای رانندگی کردن مشکلی نداریم. در اینجا ایمان هم می‌شود ترمز زندگی ما و ما می‌توانیم با ایمان تمام خواسته‌های نفسانی را کنترل کنیم.

وی عنوان کرد: حضرت علی(ع) از پیامبر درخصوص اینکه برترین کاری که در این ماه مبارک می‌شود انجام داد می‌پرسند و پیامبر در پاسخ حضرت می‌فرمایند برترین کار در این ماه پرهیز از محرمات است.

ابراهیمی در پایان گفت: یعنی در این ماه باید از محرمات دوری کنیم و واجبات را انجام دهیم و در این ماه پرخیر و برکت این برترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha