• جمعه / ۲۸ تیر ۱۳۹۲ / ۰۷:۴۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92042816838
  • خبرنگار : 71461

ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای ارتقای اخلاق است

ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای ارتقای اخلاق است

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: کاری کنیم که آثار و برکات ماه مبارک رمضان در نهاد و فطرت ما باقی بماند.

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: کاری کنیم که آثار و برکات ماه مبارک رمضان در نهاد و فطرت ما باقی بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «یکی از اهداف خلقت انسان رسیدن به بالندگی و کمال است» اظهار کرد: خدای متعال برای اینکه این هدف خلقت تحقق پیدا کند برنامه‌های زیادی را برای کمال انسان درنظر گرفته است و این برنامه‌ها بعد اجتماعی، طبیعی و فردی را دربر می‌گیرد.

وی افزود: یکی از راه‌های رسیدن به کمال و بندگی، ماه مبارک رمضان است که خداوند در این ماه قوانین عبادی را برای انسان‌ها تعیین کرده است و قرآنی که راهنمای انسان‌ها است در این ماه پربرکت نازل شده است. پس باید قدر این ماه را بدانیم.

حق‌جو تصریح کرد: زمان، مکان و حالات این ماه تماما برای انسان یک فرصت دستیابی به کمال محسوب می‌شود، ماه مبارک برای جسم انسان‌ هم یکسری آثار مفید دارد که باعث پالایش جسم می‌شود و همین پاکی جسم باعث می‌شود انسان به معنویت دست پیدا کند.

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) تاکید کرد: وقتی گرسنگی در ماه مبارک بر انسان غالب می‌شود باعث می‌شود به یاد گرسنگان و درماندگان بیفتیم که این خود می‌تواند یک مساله اجتماعی مهم باشد و درک انسان‌ها را نسبت به هم بالا ببرد.

وی با بیان این‌که «ما در این ماه در مقابل خیلی از مسائل نفسانی پافشاری می‌کنیم» اظهار کرد: این ماه برای رسیدن به ارتقای اخلاقی بهترین ماه است. اگر تمام آداب این ماه را رعایت کنیم به یک روح لطیفی دست پیدا می‌کنیم و این روح لطیف تاثیرات روانی مثبتی دارد.

حق‌جو عنوان کرد:‌ در این ماه دچار تغییر و تحولات مثبت می‌شویم و چالش‌های روح را برطرف می‌کنیم، با تمامی اینها باید کارهای مثبت را در نهاد خود نگه داشته و در ماه‌های دیگر هم از آنها بهره ببریم.

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) در پایان گفت: در این ماه وقتی مشغول عبادت هستیم یک لذت معنوی خاص به ما دست می‌دهد که این حالت را در ماه‌های دیگر سال کمتر داریم. در این ماه نیمی از اختلافات و بزهکاری‌ها کمتر می‌شود پس باید به گونه‌ای رفتار کنیم که این آثار و برکات در فطرت‌مان بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha