• شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92042917427
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

تبلیغ دین با عمل، مولفه احیاء فرهنگ ماه مبارک رمضان است

یک مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب، با اشاره به این‌که «حضرت محمد(ص) فرمود مردم را با عمل به سوی دین رهنمون سازید» گفت: تبلیغ دین با عمل مولفه احیاء فرهنگ ماه مبارک رمضان است.

یک مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب، با اشاره به این‌که «حضرت محمد(ص) فرمود مردم را با عمل به سوی دین رهنمون سازید» گفت: تبلیغ دین با عمل مولفه احیاء فرهنگ ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام علی عبداللهی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌غربی، گفت: عمل به سیر و سلوک امامان معصوم و پیامبر(ص) موجب به بار آوردن آثار مطلوب آن در جامعه می‌شود چون بهترین تبلیغ دین با زبان عمل حاصل می‌شود به طوری که پیامبر(ص) فرمود مردم را با زبان عمل تبلیغ دین کنید.

وی با بیان این‌که «تبلیغ دین با عمل، مولفه احیای فرهنگ رمضان است» افزود: کسی که عمل روزه خود را طبق فرمایشات پیامبر اکرم(ص) به جای می‌آورد، چه این عمل را آشکارا انجام دهد و چه ندهد، از سوی خداوند باری‌تعالی نتیجه عمل این فرد در جامعه نشان داده می‌شود.

عبداللهی گفت: در آیات و روایات اسلامی آمده است که هر کس عمل ثوابی انجام دهد و با ایمان باشد پروردگار چنین کسی را محبوب جامعه قرار داده و محبت وی را در قلب مردم جاری می‌کند و خداوند نیز چنین کسی را دوست می‌دارد و اگر پروردگار کسی را دوست داشت، به مقربان درگاه خود دستور می‌دهد که وی را دوست گرفتم شما نیز او را دوست گیرید.

این مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب، تصریح کرد: کسی که برای رضای خداوند روزه می‌گیرد اثر آن در جامعه جلوه‌گر شده و فرهنگ روزه‌داری در میان مردم جامعه اشاعه می‌یابد.

وی ادامه داد: روزه‌داری از لحاظ فردی، خانوادگی و اجتماعی مباحث مختلفی دارد، چون از لحاظ فردی با توجه به اینکه در روایات آمده صبر نصف روزه و به عبارتی روزه از صبر است، اگر انسان در ارتباطات اجتماعی خود و یا در خرید و فروش و معاملات خود صبر و حوصله به خرج دهد، باعث می‌شود مسائل و مشکلات جامعه به سرعت حل و فصل شود.

این مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب، افزود: در این راستا پیامبر اکرم(ص) فرمود، با زیردستان خود خوش برخورد باشید تا به روزه شما لطمه‌ای وارد نشود، بنابراین کسی که مدیریت یک اداره، موسسه و یک مسجدی را بر عهده می‌گیرد باید با کسانی که زیر نظر وی کار می‌کنند رفتار مناسبی داشته باشد تا بتوانند رضایت خداوندی را به خود جلب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha