علی خودسیانی در اظهار نظری درباره عملکرد تلویزیون در نوروز 92 متذکر شد: تنها مشکلی که میتوان به آن تاکید کرد، این است که مدیران ما یادشان میرود عید چه زمانی است، ماه رمضان چه زمانی است؛ باید از الان برای عید سال بعد برنامهریزی کرد تا همه عوامل با خیال آسوده کار کنند.
این فیلمنامه نویس که با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا گفتوگو میکرد، ادامه داد: همه ما نان روز خوریم و به برنامههای الانمان فکر میکنیم نه برنامههای آیندهمان و تا زمانی که این طرز فکر وجود دارد، فقط میتوان شاهد جرقههایی بود، نه کاری که برنامهریزی شده باشد.
*** سریال «پایتخت» چند سروگردن بالاتر بود
او دربارهی مجموعههای نوروزی عنوان کرد: «پایتخت 2» یکی از بهترین کارهایی بود که در این چند سال اخیر برای نوروز ساخته شده بود.
علی خودسیانی در گفتوگو با ایسنا گفت: «پایتخت 2» حتی از «پایتخت 1» بهتر بود و دلیل اصلی آن هم احترام گذاشتن به مخاطب و فکر نکردن عوامل به اینکه دارند یک کار مناسبی میسازند، بود.
او افزود: پایتخت تولیدش بسیار سخت بود و از تهیهکننده تا تدارکاتشان زحمت فراوانی کشیدند، به ویژه دربازیها و آقای تنابنده هم مشخص بود که همه انرژی خود را برای بازی گذاشته است.
این نویسنده خاطرنشان کرد: اما اگر فرصت زمانی بیشتری داشتند بیشتر میتوانستند با ریتم بهتری جلو بروند.
خودسیانی تاکید کرد: سریال شبکه یک، چندین سروگردن بالاتر از سایر سریالهای امسال بود و در تلویزیون برای اولین بار بود که یک کار اینچنینی را میدیدیم.
*** «آبپریا» خیلی شعاری شده بود
وی درباره سریال «آبپریا»ی مرضیهبرومند نیز به خبرنگار ایسنا گفت: سریال شبکه دو سیما نیز به خاطر تناسبی که با شبکهاش یعنی گروه کودک و خانواده داشت، جای تقدیر داشت.
فیلمنامهنویس سریال «تولدی دیگر» ادامه داد: اولین بار بود که شبکه 2 به سمت موضوعاتی اینچنینی رفته بود ولی خیلی شعاری شده بود و آنقدر سازمان آب و فاضلاب در آن تبلیغ شده بود که گویی همهچیز در دست این سازمان است و سازمان دیگری وجود ندارد.
*** «همه خانواده من» و موضوع کلیشهیی
خودسیانی دربارهی سریال شبکه تهران نیز عنوان کرد: متاسفانه قسمت اول «همه خانواده من» نتوانست مرا جذب کند، به همین دلیل زیاد دنبالش نکردم اما مشکل اساسیاش فیلمنامهاش بود که خواسته بودند که از کلیشهای که معمولا جواب هم داده است، استفاده کنند.
*** تکرار مداوم موقعیتها در «هفتسین»
این فیلمنامهنویس، سریال «هفتسین» یداللهصمدی را یک موقعیت مناسبتی تجربه شده دانست و بیان کرد: موقعیت مناسبتی «هفتسین» باعث شده بود که این سریال در عرض حرکت کند نه در طول و یک موقعیت به طور مداوم تکرار شود و تحولی نداشته باشد؛ مشکل اصلی این سریال نیز فیلمنامهاش بود.
*** کلاهقرمزی 92؛ مثل همیشه دوست داشتنی
خودسیانی، نویسنده سریال نوجوانان «دنیای شیرین دریا» همچنین دربارهی «کلاهقرمزی 92» خاطرنشان کرد: «کلاه قرمزی» برای همه همسالان من و بقیهی ایرانیها یک خاطره و تجدید خاطره است و امسال مانند همیشه ساده و دوست داشتنی بود اما نمیتوان آن را به عنوان یک سریال در نظر گرفت؛ یک برنامه کودکانهی فوقالعاده است.
او اظهار کرد: تا زمانی که «کلاهقرمزی» بیننده دارد باید از آن استفاده کرد.
انتهای پیام
نظرات