• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91111006108
  • خبرنگار : 71404

معاون سیما در مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی:

جشنواره جام‌جم از سال بعد با حضور کشورهای همسایه برگزار می‌شود

جشنواره جام‌جم از سال بعد با حضور کشورهای همسایه برگزار می‌شود

اختتامیه دومین جشنواره تلویزینی جام جم شامگاه دوشنبه (نهم بهمن ماه) مصادف با شب میلاد حضرت محمد(ص) با حضور رییس سازمان صدا و سیما‌، معاونان و مدیران این رسانه و همچنین جمع کثیری از هنرمندان و داوران جشنواره برگزار شد و برترین‌های این دوره از جشنواره در بخش‌های سریال‌ طنز، فیلم تلویزیونی،‌ مسابقه و برنامه کودک و نوجوان معرفی شدند.

اختتامیه دومین جشنواره تلویزینی جام جم شامگاه دوشنبه (نهم بهمن ماه) مصادف با شب میلاد حضرت محمد(ص) با حضور رییس سازمان صدا و سیما‌، معاونان و مدیران این رسانه و همچنین جمع کثیری از هنرمندان و داوران جشنواره برگزار شد و برترین‌های این دوره از جشنواره در بخش‌های سریال‌ طنز، فیلم تلویزیونی،‌ مسابقه و برنامه کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیین اختتامیه دومین جشنواره جام جم که در سالن مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، با حضور خانواده‌ی چهار شهید: شهیدان بابایی‌، علی صیادشیرازی‌، حسن باقری‌ و حسن تهرانی مقدم‌ برگزار شد.

*** از سال آینده جشنواره جام‌جم را با حضور کشورهای همسایه برگزار می‌کنیم

به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه‌ی دومین جشنواره تلویزیونی جام جم، علی دارابی، معاون سیما ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت محمد(ص) خاطرنشان کرد: جا دارد از همه‌ی کسانی که برای اجرای این جشنواه و اختتامیه‌ی آن زحمت کشیدند تشکر کنم؛ به ویژه از مهندس تقدس‌نژاد (معاون امور مالی سازمان صدا و سیما)، دبیران جشنواره و ... که ما را در قضاوت آثار یاری کردند و صمیمانه از ماه‌ها و هفته‌ها تلاش فراوان دبیران جشنواره آقایان زین‌العابدینی، اسلامی‌مهر‌، بخشی‌زاده‌ و فرجی کمال را تشکر را دارم.

وی گفت: دومین جشنواره‌ی تلویزیونی جام جم که جشن بزرگ سالانه تلویزیون است، فرصتی برای سیاست‌گذاران و مدیران و برنامه‌سازان است که به نقد و بررسی آن چه که داریم و آن چه که باید به همت دوستان شکل بگیرد، بپردازیم؛ ضمن اینکه ما باید خودمان را برای جشنواره بعدی آماده کنیم.

دارابی در این مراسم اعلام کرد: آثار راه یافته به داوری در جشنواره جام جم بر اساس ارزیابی‌های انجام شده و دیدگاه اعضای هیات داوران به لحاظ کمی و کیفی نسبت به جشنواره سال گذشته ارتقای محسوسی داشته و این خبر مسرت‌بخشی است؛ به جهت اینکه ما چندین گام به جلو حرکت کرده‌ایم اما باید تلاش کنیم که پیشرفت بیشتری در این راه داشته باشیم.

معاون سیما در ادامه بیان کرد: دومین جشنواره تلویزیونی جام جم چند ویژگی در میان خود جای داده است که یکی از آنها تقدیر و نکوداشت چهار خانواده‌ی شهید و ایثارگر است همچنین تقدیر از 17 چهره برجسته هنری از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است.

وی با بیان اینکه از سال آینده جشنواره جام جم را با حضور کشورهای همسایه برگزار خواهیم کرد، افزود: این جشنواره از سال آینده در ابعاد بین المللی کار خودش را ادامه می‌دهد و قرار است با کشورهای همسایه برگزار کنیم تا آن را ارتقا دهیم و برای همیشه استوار بماند و رشد کند و بالنده شود و در نهایت در تقویم فرهنگی به عنوان مهمترین رخداد ثبت شود.

او با اشاره به داوری جشنواره جام جم تاکید کرد: داوری‌های سال‌ آینده ما در جشنواره باید رابطه معناداری با سیاست‌ها و تولیدات داشته باشد؛ ضمن اینکه تولیداتمان باید به گونه‌ای باشد که قدرت عقلانیت و خردورزی جامعه را بالا ببرد. ما امروزه بیش از گذشته در جامعه نیاز به افزایش سقف تحمل داریم‌ و باید تلاش کنیم تا آن را بالا ببریم.

دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آثار جشنواره جام‌جم باید مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: آثار ما در جشنواره باید به شکل حرفه‌یی سبک زندگی غربی را که بر پایه اومانیسم است‌، حلاجی کند و در واقع مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد. همچنین امید به آینده، اعتماد به نفس و خوداتکایی و رشد جامعه را در پی داشته باشد و علاوه بر تمامی این موارد تولیدات ما باید به سمت و سویی داشته باشد که دستاوردهای پرافتخار ایران را برجسته کند و عدالت،‌ سازندگی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه در تولیدات باید ادب‌، دین، حق تعالی و ... را به نمایش درآوریم، تاکید کرد: در عصر امروز رسانه ما باید قدرت ابتکار عمل باشیم و حرف‌های جدی داشته باشیم. همچنین در نبرد با تفرقه‌افکنی‌ها، شبه‌افکنی‌ها،‌ هنرمندان ما باید در خط مقدم کارشان را ادامه دهند و خودشان را در این کار مخاطب بدانند؛ چرا که ما در دهه‌ی چهارم انقلاب قرار داریم دهه‌ای که باید پیشرفت‌، عدالت‌، استوار سازی و بناها را داشته باشیم ضمن اینکه باید تلاش کنیم تا دستاوردهایمان را حفظ کنیم. همچنین باید همت‌، استواری و مقاومت مردم و رهبری امام (ره) و همچنین رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در تولیداتمان به عنوان بایسته‌ها توجه کنیم؛ چرا که تولیداتمان باید مروج پاکی و اخلاق باشد.

دارابی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه تولیدات باید جریان‌ساز و فرهنگ ساز باشند، گفت: بی‌تردید اگر امروزه پرچم‌دار تولیدات پاک رسانه ملی هستیم هیچ مبالغه‌ای نکردیم، چرا که تولیداتمان باید جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز باشد و به لحاظ پژوهشی از امتیازات بالایی برخوردار باشد و همچنین توسعه و آبادانی کشور و رشد انسانی توجه کنیم امیدواریم تا رسیدن به این مهم راه طولانی در پیش نباشد.

*** هیچ ملاحظه‌ای در داوری‌ها انجام نشد

در ادامه این مراسم مهدی فرجی به عنوان دبیر جشنواره روی سن حاضر شد و طی سخنانی گفت: در این دوره از جشنواره که در چهار بخش مسابقات تلویزیونی، برنامه‌های کودک و نوجوان، فیلم‌های تلویزیونی و سریال‌های طنز برگزار شد، در مجموع 210 اثر در بخش‌های متفاوت نامزد شدند که 88 اثر در بخش کودک، 60 مسابقه تلویزیونی، ‌34 اثر در بخش فیلم‌های تلویزیون و 28 اثر سریال‌های طنز و کمدی انتخاب شدند که داوران سرشناس و بزرگی این رقابت‌ها را انجام دادند و ما مفتخریم که هیچ ملاحظه‌ای در داوری‌ها انجام نشد؛ ضمن اینکه خواهش کردیم سخت‌گیری‌های خاص جشنواره انجام شود و در نهایت آثاری انتخاب شوند که مایه‌ی مباهات باشند.

فرجی یادآور شد: امیدوارم در سومین دوره از جشنواره تلویزیونی جام جم که در سال 92 خواهد بود شاهد شکوفایی و رشد بیشتری باشیم؛ ضمن اینکه جا دارد هم در اینجا از تمام عزیزان اعم از دبیران،‌ ستاد شورای عالی سیاستگذاری‌، تشریفات و ... که برای برگزاری جشنواره زحمت کشیدند تشکر کنم. تلویزیون برای مهمانان خود حرمت قائل است و من این را وظیفه خودم می‌دانم که از آقایان ضرغامی‌، دارابی‌ و تقدس‌نژاد‌ که ما را کمک کردند و همیشه در پشتیبانی‌هایشان کم نگذاشتند، سپاسگزار باشم. امیدوارم در سومین دوره از جشنواره با آثار فاخر‌تری بیایم و با شکوه‌تر باشیم.

*** تقدیر از خانواده‌ی شهدا

اختتامیه دومین جشنواره تلوزیونی جام جم

به گزارش ایسنا‌، بخشی از مراسم به پخش آنونس و کلیپ‌هایی از هنرمندانی چون سیاوش طهمورث، آرام جعفری،‌ امین زندگانی‌ و ... درباره‌ی خانواده شهدا اختصاص داشت.

در پی این مراسم، ضمن تقدیر از خانواده‌های شهدا در ابتدا از خانواده شهید بابایی تقدیر به عمل آمد که دختر این شهید به نمایندگی از مادرش روی سن حاضر شد و طی سخنانی کوتاه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) خاطرنشان کرد: امیدوارم روزگاری خوش و لب‌های خندان داشته باشید؛ ضمن اینکه از تمامی حضار و مدیران صدا و سیما تشکر فراوان را دارم.

همچنین در ادامه لوح یادبودی به خانواده شهید حسن باقری‌، شهید علی صیادشیرازی،‌ شهید حسن تهرانی مقدم ‌اهدا و از آنها تقدیر به عمل آمد.

*** بیانیه هیات داوران

سپس شهره لرستانی به نمایندگی از داوران بخش جشنواره تلویزیونی جام جم بیانیه‌ای را برای حضار خواند.

در متن این بیانیه آمده است: «معاونت سیما با برگزاری دومین جشنواره تلویزیونی جام جم، فرصت مغتنمی فراهم کرده است تا ضمن کنکاشی دیگر باره در برآیند فعالیت همکاران رسانه ملی و مروری دقیق بر شاخصه های تولید آثار برجسته و فاخر تلویزیونی ، از تلاش صادقانه هنرمندان این عرصه نیز تجلیل شود.

هیات داوران دومین جشنواره تلویزیونی جام جم با افتخار اعلام می کند بازنگری تولیدات شبکه های معاونت سیما در بازه های زمانی معین فراخوان و شرکت آثار در این جشنواره، نشان از ظهور طرازی تازه در برنامه سازی در گونه های متنوع دارد که از فیلم های تلویزیونی تا سریال های طنز گرفته تا برنامه های ویژه کودکان و نوجوان و مسابقات و سرگرمی گسترده شده و قابل مشاهده است.

این چشم انداز نو، نویدبخش نسلی هوشمندتر از هر زمان دیگر در میان تهیه کنندگان، نویسندگان، کارگردانان، بازیگران، مجریان، تصویربرداران و تمامی دیگر عوامل مؤثر در تولید یک برنامه و گشودن عرصه هایی جدی و جدید در تلویزیون است.

هیات داوران بخش های چهارگانه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم، به جد خواستار تداوم احترام به ابعاد شکل گیری چرخه سازنده، محترم و شریف ارتباط بین رسانه و مخاطب، در آنچه در قالب برنامه سازی تلویزیونی شکل می گیرد از یک سو، و حمایت بیش از پیش، نظارت روز افزون و رصد مستمر سنجه های مطلوبیت تولید در صحنه رقابت جهانی از جانب ارباب رسانه از سوی دیگر تأکید می کند و امیدوار است :

- در تولیدات طنز :ضمن استقبال و اظهار خوشحالی از ورود نسل جدید بازیگران و هنرمندانی که دارای تحصیلات مرتبط دانشگاهی هستند، توجه به مؤلفه های نجابت، عمق معانی و احترام به ارزش ها و نگاه امیدبخش به جهان هستی

- در تولیدات کودک و نوجوان : توجه به ویژگیهای مقاطع سنی کودک و نوجوان، زیبایی شناسی، خلاقیت، ابداع و نوآوری

- در برنامه های مسابقات و سرگرمی : رقابت سالم، مهیج و آموزنده

- و در فیلم های تلویزیونی : دقت در فیلمنامه، شخصیت پردازی و بازی سازی باورپذیر و جذاب بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و روز به روز به کیفیت محصولات معاونت سیما بیافزاید.»

به گزارش ایسنا، در مراسم پایانی دومین جشنواره تلویزیونی جام جم هنرمندانی چون داریوش ارجمند، حمید جبلی‌، سیروس مقدم‌، محمدرضا شریفی‌نیا،‌ رویا تیموریان‌، شهره لرستانی‌، امیر جعفری‌، ریما رامین‌فر،‌ حسین سهیلی‌زاده‌، علیرضا افخمی‌، محمدرضا ورزی، آتیلا پسیانی، سعیدپیردوست‌، محمد کاسبی‌، پرویز پورحسینی‌، محمود گبرلو،‌ یداله صمدی‌، چنگیز جلیلوند،‌ سید ضیاء‌الدین دوری‌، راما قویدل ،‌ فریدون جیرانی‌، مجید انتظامی‌، مسعود جعفری جوزانی‌، سعید پورصمیمی‌، حمید بهمنی‌ به همراه همسرش، مجید قناد‌، سعید توکل‌، همایون ارشادی‌، آرام جعفری‌، بهنام تشکر‌، فرزاد حسنی‌، امیر جعفری، بیژن بیرنگ، مهدی فخیم‌زاده، مرضیه برومند، پوریا تابان، جعفر دهقان، حسن فتحی، فریبا کوثری، ملیکا زارعی، نفیسه روشن، محمد علی اسلامی، مسعود ده‌نمکی، الهام پاوه‌نژاد و ... حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha