• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91071509576

تجليل وزير ارشاد از دست‌اندركاران نمايشگاه قرآن

حسيني: برگزاري نمايشگاه قرآن افتخار وزارت ارشاد است

حسيني: برگزاري نمايشگاه قرآن افتخار وزارت ارشاد است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در برگزاري نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم يك حركت رو به پيشرفت را شاهد هستيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در برگزاري نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم يك حركت رو به پيشرفت را شاهد هستيم.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمد حسيني در مراسم تجليل از دست‌اندركاران بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با اشاره به اين‌كه «هر سال شاهد روند رو به رشد و يك حركت رو به پيشرفت در برگزاري نمايشگاه به ويژه نمايشگاه قرآن كريم هستيم» افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزاري نمايشگاه‌ها را عنوان يك افتخار براي خود مي‌داند و معتقد است از هر موقعيتي كه شده نبايد در برگزاري نمايشگاه‌ها كوتاه آمد به ويژه برگزاري نمايشگاهي همچون قرآن كريم، كتاب، مطبوعات، رسانه‌هاي ديجيتال و ... كه با استقبال گسترده مردم روبرو مي‌شود.

وي تصريح كرد: برگزاري اين نمايشگاه‌ها در جريان سازي فرهنگي بسيار موثر است به طوري كه هر كس از آنها بازديد مي‌كند تحت تاثير قرار مي‌گيرد و اين كار با تمام كارهاي پراكنده‌اي كه در كشور انجام مي‌گيرد متفاوت است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌كه «برگزاري نمايشگاه قرآن كريم و تلاش براي خارج كردن قرآن از مهجوريت و ساختن فرهنگ عمومي بر اساس قرآن يك كار بسيار ارزشمند و عظيم است» گفت: قرآن يك سفره گسترده الهي است كه همه نيازها در آن تامين مي‌شود و هر كس با سخاوت بر سر آن بنشيند نيازهايش تامين مي‌شود، كه خوشبختانه اين فرهنگ سازي با برگزاري نمايشگاه قرآن كريم و با حضور رسانه‌‌ها به ويژه رسانه‌ي ملي انجام مي‌شود.

حسيني خاطرنشان كرد:‌ امروز نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم فراتر از مرزهاي جغرافيايي ايران رفته كه از خارج براي حضور در اين نمايشگاه يا برگزاري آن در كشورهاي ديگر اعلام آمادگي مي‌شود، بنابراين هر مقدار اين نمايشگاه را با قوت و شكوه برگزار كنيم مي‌توانيم در برابر اين درخواست‌ها آمادگي داشته باشيم.

وي با تا كيد بر اين‌كه «دنيا امروز آماده پذيرش بحث‌هاي قرآني است» گفت: هر انساني كه منصف باشد مطمئنا آموزه‌هاي قرآني را پذيرا خواهد بود و امروز زمينه براي انجام كارهاي بزرگ در سطح جهاني فراهم است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در عين حال با اشاره به اين‌كه «اين كار بسيار بزرگ تنها از عهده يك وزارتخانه بر نمي‌آيد» تصريح كرد: برگزاري نمايشگاهي به اين گستردگي نيازمند يك كار دسته جمعي است كه مي‌تواند اثرگذاري داشته باشد كه بحمدالله امسال نيز همچنان كه رييس نمايشگاه قرآن اعلام كردند دستگاه‌هاي بسيار زيادي در برگزاري آن مشاركت داشتند.

حسيني همچنين به برخي از ويژگي‌هاي نمايشگاه بيستم قرآن كريم اشاره كرد و افزود: گنجاندن بخش‌هاي جديد، پررنگ شدن بخش عترت، تجليل از خادمان نهج‌البلاغه، توجه به قرآن و فرهنگ بيداري به عنوان شعار نمايشگاه، بخش فرهنگ و ملل مسلمان، بخش مشاوره‌هاي تربيتي و ديني، تحول علوم انساني، دانشگاهي، بخش‌هاي هنري، مد و لباس، بخش غرفه‌ي حجاب و عفاف، ادبيات و شعر و بخش نشست‌هاي تخصصي، طرح ملي حفظ قرآن، عرفان‌هاي كاذب، بخش فلسطين و .... از مهمترين ويژگي‌هاي نمايشگاه قرآن امسال بود.

وي با بيان اين‌كه «انتظارات از نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم بيش از گذشته است» ادامه داد: مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به معاونت ارتقاء يافته و با توجه به اعتباراتي كه به دستگاه‌هاي قرآني داده شده بايد با برطرف كردن نواقص همچون تامين فضاي زياد و مناسب و تامين منابع مالي و با استفاده از ظرفيت‌ها و امكانات بتوانيم بيست و يكمين نمايشگاه قرآن كريم را هر چه بهتر و قوي‌تر برگزار كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha