• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052113031

اخباري از بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

اخباري از بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

همزمان با فرارسيدن ليالي قدر نرم افزار ويژه بانوان با نام «کليدهاي بهشت» در بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم توزيع مي‌شود.

همزمان با فرارسيدن ليالي قدر نرم افزار ويژه بانوان با نام «کليدهاي بهشت» در بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم توزيع مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حوزه علميه خواهران لردگان امسال براي نخستين بار با حضور در بخش حوزوي اين نمايشگاه اقدام به توزيع نرم افزار «کليدهاي بهشت» در شب‌هاي قدر در بين بازديدکنندگان کرده است.

اين نرم افزار شامل 810 حديث درباره جايگاه زن در خانواده، حجاب و عفاف، سخنراني بيانات مقام معظم رهبري در خصوص زنان به عنوان مسئله مهم امروز در جامعه و خانواده از منظر قرآن است.

مقالات و کتب مرتبط با موضوع زنان به همراه عکس و فيلم از زنان تازه مسلمان شده، وصيت نامه شهدا در زمينه سفارش حفظ حجاب به زنان از ديگر موضوعاتي است که در اين نرم افزار گنجانده شده است.

همچنين به همراه اين نرم افزار دفترچه هديه خوشبختي با موضوع سفارشات بزرگان دين درباره عفاف و حجاب و گزيده‌اي از آيات و روايات به همراه احاديث و روايات معصومين درباره اهميت و نقش زنان در خانواده نيز به بازديدکنندگان هديه داده مي‌شود.

نمايش 15 نسخه خطي قرآن ترکيه در نمايشگاه قرآن

غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم 15 نسخه خطي قرآن کشور ترکيه را در معرض ديد بازديدکنندگان قرار داده است.

غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملي 15 نسخه خطي از کشور ترکيه را به صورت اماني در غرفه خود براي علاقمندان به نمايش گذاشته است.

اين نسخه‌ها به صورت اسکن با کيفيت بالا در 15 تابلو در معرض ديد بازديدکنندگان قرار گرفته است، همچنين بازديدکنندگان بزرگترين رويداد معنوي جهان اسلام مي‌توانند با مراجعه به غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملي، از نسخه‌هاي اصل و نفيس قرآني قرن 12 و 13 هجري قمري کشورهاي هند، کشمير، ترکيه، تونس، تاجيکستان و گرجستان ديدن کنند.

برگزاري مسابقه دل نوشته براي معصومين در نمايشگاه قرآن

بخش عترت و ولايت بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم مسابقه دل نوشته به معصومين را برگزار مي‌کند.

گروه فرهنگي فاطمة‌الزهرا (س) در بخش عترت و ولايت نمايشگاه قرآن، مسابقه دل نوشته به آستان مقدس امامان معصوم را برگزار مي‌کند.

علاقمندان مي‌توانند با نثار دل نوشته‌اي به آستان مقدس هر يک از امامان معصوم نام خود را به عنوان شرکت کننده در اين مسابقه ثبت کنند. در آخرين روز برپايي اين دور از نمايشگاه به 5 دل نوشته برگزيده به قيد قرعه هدايايي اعطا مي‌شود که شامل سفر به عتبات عاليات خواهد بود.

گروه فرهنگي فاطمة الزهرا در سالروز ولادت ائمه اطهار به منظور ترويج معارف اسلامي و عرض تهنيت به محضر حضرت ولي عصر (عج) با کمک‌هاي مردمي و به صورت خود جوش با سبد گل‌هاي محمدي براي گل آرايي حرم معصومين به کربلا، نجف، کاظمين و سامرا مي‌رود.

ارائه ويژه محصولات فرهنگي موسسه آموزش و پژوهش امام(ره)

موسسه آموزش و پژوهش امام (ره) واقع در بخش نشر مکتوب بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم، محصولات فرهنگي خود را با 20 در صد تخفيف به بازديدکنندگان عرضه مي کند.

اين انتشارات با بيش از 170 عنوان کتاب در زمينه اخلاق، فلسفه، عرفان، تاريخ، روانشناسي و مذهب در نمايشگاه قرآن امسال حاضر شده است.

کتاب « مقتل جامع سيد الشهداء» کاري گروهي از تاريخ پژوهاني است که تحت نظارت حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي پيشوايي مطالب مربوط به اين اثر را جمع آوري کرده‌اند. اين اثر که از سوي انتشارات موسسه آموزش و پژوهش امام (ره) انتشار يافته در اين دوره از نمايشگاه با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده است.

توزيع رايگان 3هزارعنوان کتاب «تکريم قرآن» در بزرگترين رويداد معنوي جهان اسلام

غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با حضور در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم 3هزار عنوان کتاب «تکريم قرآن» را به بازديدکنندگان هديه داده است.

غرفه وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکي با حضور در بخش دانشگاهي اين دوره از نمايشگاه کتاب‌هاي ارزشمند مرتبط با قرآن را باهدف ترويج فرهنگ قرآن در بين بازديد کنندگان توزيع مي‌کند.

تکريم قرآن شامل خاطراتي از انس علما و بزرگان با قرآن کريم است که توسط موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت در 70 صفحه و شمارگان 4هزار جلد به چاپ رسيده است.

کتاب تکريم قرآن شامل خاطراتي ازاتفاقات قرائت و انس با قرآن توسط بزرگاني چون امام خميني(ره)، آيت‌الله خامنه‌اي، آيت‌الله بروجردي، آيت‌الله شهيد مطهري، سيد بحرالعلوم، خاطره‌اي از سيد بن طاووس، آيت الله سيد علي آقا قاضي، علامه سيد محمد حسين طباطبايي، علامه اميني، آيت‌الله سيد شهاب الدين مرعشي است، همچنين در اين کتاب خاطراتي از شيخ صدوق، آيت الله سيد حسن مدرس، حاج سيد رضا بهاءالديني، محدث قمي، آيت‌الله ميرزا جوادملکي تبريزي، محمدعلي رجايي، شيخ رجبعلي خياط، آيت‌الله شهيد سيد محمد باقر صدر، آيت‌الله سيد محمد طالقاني، علامه اقبال لاهوري گردآوري شده است.

«طراحي بازي سه بعدي قرآني» در رتبه اول ايده‌هاي قرآني

«بازي سه بعدي قرآني براي کودکان» از نگاه بازديدکنندگان بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم، پرطرفدارترين ايده قرآني ثبت شده در وب سايت مرکز رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد.

بازديدکنندگان نمايشگاه بين المللي قرآن کريم بيش از يکهزار ايده و نظر را از طريق پيامک و وب سايت اينترنتي مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ثبت کرده‌اند.

«توليد نرم افزار قرآني ويژه نابينايان»، «توليد انبوده نرم افزار»، «توليد محتواي قرآني»، «توليد و توزيع قرآن صوتي رايگان ايده» و «بازي سه بعدي قرآني براي کودکان» از جمله ايده قرآني ثبت شده در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم است که با گذشته 20 روز از برگزاري بزرگترين رويداد معنوي جهان اسلام به عنوان پرطرفدارترين ايده‌هاي شناخته شده است.

يکي از فعاليت‌هاي بخش رسانه‌هاي ديجيتال در نمايشگاه قرآن کريم، ثبت ايده‌هاي قرآني بازديدکنندگان است که از طريق نشاني اينترنتي www.dmf.ir و شماره پيامک 1000114114 صورت مي‌گيرد.

عرضه 4 کتاب جديد از بيانات مقام معظم رهبري در نمايشگاه قرآن

«درس‌هاي عاشورا»،«مراسم شب شعر در حضور حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي »، «مدح خورشيد» و«جامي زخمخانه دل» چهار کتاب جديد بيانات مقام معظم رهبري هستند که در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم عرضه شده است.

کتاب «درس‌هاي عاشورا» گزيده‌اي از بيانات مقام معظم رهبري درباره جاودانگي درس‌هاي عاشورا است که در 259 صفحه با شمارگان 5 هزار جلد و بهاي 85 هزار ريال توسط انتشارات انقلاب اسلامي منتشر شده است. پيام‌هاي متنوع وقايع دوران امام حسين(ع)، عاشورا صحنه کامل زندگي، فراواني درس‌هاي عاشورا، پيام امام حسين(ع) براي همه تاريخ و درس‌هاي عاشورا درسي جاودان از جمله بخش‌هاي اين کتاب است، همچنين امام حسين(ع) الگوي زنده درخشان، امر به معروف و نهي از منکر، حرمت ذلت پذيري و پرهيز از مصلحت انديشه ناصحيح موضوعاتي هستند که اين اثر به آن‌ها پرداخته شده است.

«مراسم شب شعر در حضور حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي» عنوان کتاب ديگري است که گروهي از شاعران معاصر از جمله محمدعلي بهمني، غلامعلي حداد عادل، عليرضا قزوه، علي معلم، سيدعلي موسوي گرمارودي، يوسف علي ميرشکاک، سيد محسن خاتمي و جمعي ديگر از شاعران جوان در وصف ائمه سروده‌اند، اين اشعار در سال 1389 همزمان با ماه مبارک رمضان و در ديدار اين شعرا با رهبر فرزانه انقلاب در شب ميلاد امام حسن مجتبي(ع) خوانده شده است.

«مدح خورشيد» گزيده‌اي از خاطرات رهبر معظم انقلاب درباره شخصيت امام خميني(ره) است که با شمارگان 10 هزار و بهاي 450000هزار ريال در 130 صفحه از سوي انتشارات انقلاب اسلامي به چاپ اول رسيده است.

«جامي زخمخانه دل» پاسخ مطروحه مقام معظم رهبري است که حاوي مجموعه ديدارهاي ايشان با جانبازان در بيت رهبري است.

جانبازان صاحبان عزاي امام، جانبازان با فضيلت‌تر از شهيدان، جانبازان شهيدان زنده، جانبازان نعمت خداوند، روز جانباز يکي از روزهاي برجسته نظام، جانبازان هم رتبه شهدا، از جمله عناوين سر فصل‌هاي اين اثر هستند.

اين اثر در 120 صفحه به همراه 20 عکس از جانبازان با شمارگان 5هزار جلد و بهاي 55000 هزارريال از سوي انتشارات انقلاب اسلامي به چاپ رسيده است.

نمايش چهار پوستر مفهومي درباره ويژگي استادمحوري عرفان‌هاي نوظهور

چهار پوستر مفهومي درباره ويژگي قطب پرستي، استاد محوري در بخش «شبه عرفان‌هاي نوظهور» نمايشگاه بين المللي قرآن کريم به نمايش درآمده است.

در اين پوسترها جملاتي از رهبران عرفان‌هاي نوظهور با عنوان «تنها راه سير و سلوک، اطاعت محض و کورکورانه از استاد است» و «سوءاستفاده از مريدان» ديده مي‌شود. در رد اين جملات آياتي از قرآن همچون «اي کساني که ايمان آورديد کساني که دين شما را به ريشخند و بازي گرفته‌اند از کساني که پيش از شما به آنان کتاب داده شده و چه از کافران، دوستان خود مگير و اگر ايمان داريد از خدا پروا کنيد» و «بگو: آيا هيچ يک از معبودهاي شما به سوي حق هدايت مي‌کند. بگو: تنها خدا به حق هدايت مي‌کند آيا کسي که هدايت به سوي حق مي‌کند براي پيروي شايسته‌تر است يا آن کس که خود هدايت نمي‌شود؟» به نگارش در آمده است، همچنين اين آيه که «بعضي از مردم معبودهاي غير از خداوند براي خود انتخاب مي‌کنند و آنها هم چون خدا دوست مي‌دارند اما آنها که ايمان دارند عشق شان به خدا شديدتر است» نيز به اين مضمون مي‌پردازد.

ويژگي‌هاي مشترک عرفان‌هاي نوظهور شامل ناديده گرفتن خدا يا انکار وجود خدا، شريعت ستيزي و فقه گريزي، خرد ستيزي و منطق گريزي، ريشه‌هاي ماترياليستي؛ تک ساحتي ديدن انسان، تخدير اعصاب و توهم معنويت، کثرت گرايي عرفاني و دامن زدن به فرقه گرايي مي‌شود، علاوه بر اين نمايش امور خارق‌العاده به عنوان کرامت، ساخته دست استکبار يا در خدمت استکبار، قطب محوري؛ تقليد کورکورانه از استاد و سوءاستفاده از مريدان، ظاهري جذاب و فريبنده از ديگر مشخصات چنين عرفان‌هايي است.

بخش «عرفان‌هاي نوظهور» نمايشگاه قرآن، با توجه به رشد روزافزون عرفان‌هاي کاذب چون دالاي لاما، حلقه، شيطان پرستي و ... اقدام به نمايش 40 پوستر مفهومي و 15 تابلو مقاله کرده است.

55 خانه تا رستگاري در بخش نوجوان نمايشگاه قرآن

«راه رستگاري» بازي و سرگرمي تازه‌اي است که 55 خانه دارد و در بخش نوجوان بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم پذيراي علاقمندان است.

بخش نوجوان بازي تحت عنوان « راه رستگاري» براي مخاطبان خود تدارک ديده که در بخش نوجوان روي زمين نصب شده است. اين بازي 55 خانه دارد و 6 بازيکن هم زمان مي‌توانند در آن با يکديگر رقابت کنند.

شرکت کنندگان با انداختن تاس و آوردن عدد يک بازي را شروع مي‌کنند. هنگامي که بازيکنان به خانه غيبت، دروغ گويي و دزدي برسند به عنوان مجازات چند خانه به عقب باز مي‌گردند و قرار گرفتن در خانه شانس به آنها کمک مي‌کند تا در مسابقه پيش روي کنند. در نهايت بازيکني که زودتر خود را به خط پايان مسابقه يعني راه رستگاري برساند، برنده بازي خواهد شد.

اين بازي با هدف و آشنايي نوجوانان با رفتارهاي نيک و بد طراحي شده است تا از طريق راه رستگاري به شکلي غير مستقيم به آنها آموزش داده شود. موضوعاتي مانند اينکه رفتارهاي خوب آنها را به رستگاري مي‌رساند و رفتارهاي زشت، نظير غيبت و دزدي افراد را از راه راست منحرف مي‌کند.

عرضه چاپ سي‌ام کتاب همسريابي در نمايشگاه قرآن

کتاب «همسريابي» يکي از پر مخاطب‌ترين و پرفروش‌ترين آثاري بوده که براي زوج‌هاي جوان جهت تحکيم خانواده به چاپ رسيده و چاپ سي ام آن در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم به مخاطبان عرضه مي‌شود.

کتاب «همسريابي» يکي از موفق‌ترين آثار انتشارات بوستان کتاب است که توسط آيت الله ابراهيم اميني نوشته شده و سال‌هاست که به عنوان مرجعي براي زوج‌هاي جوان جهت تحکيم خانواده و آگاهي از راز و رمز زندگي مشترک بهتر مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.

در پيشگفتار «همسريابي» آمده است: «انتخاب همسر و تاسيس زندگي مشترک خانوادگي، يک خواسته طبيعي است که در وجود انسان‌ها نهاده شده است و اين خود يکي از نعمت‌هاي بزرگ الهي است. به راستي آيا غير از کانون گرم خانوادگي جايي را مي‌توان سراغ داشت که براي جوانان پناهگاه مطمئني باشد؟...»

چاپ سي‌ام اين کتاب با شمارگان 5000 جلد و قيمت 5000 تومان در غرفه انتشارات بوستان کتاب به مخاطبان عرضه مي‌شود.

موسسه بوستان کتاب از سال 1361تاسيس فعاليت خود را در حوزه نشر آغاز کرده و از ناشراني است که در عرصه نشر ديني فعاليت مي‌کند.

پاسخ به شبهات عفاف و حجاب بيش از يکهزار نفر در غرفه وزارت بهداشت

غرفه وزارت بهداشت که در بخش دانشگاهي بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم حضور يافته است و تا پايان زمان برگزاري اين دوره از نمايشگاه به شبهات عفاف و حجاب بيش از يکهزار نفر از بازديدکنندگان پاسخ خواهد داد.

چهار کارشناس علوم ديني با حضور در غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تا نيمه ماه مبارک رمضان به شبهات 500 نفر از بازديدکنندگان پاسخ داده‌اند که پيش بيني مي‌شود تا پايان مدت برگزاري نمايشگاه قرآن اين رقم به بيش از يکهزار نفر برسد.

همچنين علاوه بر بخش پاسخ به شبهات عفاف و حجاب، تاکنون در اين غرفه نشست‌هاي تخصصي با موضوع حجاب از نگاه اسلام، حجاب در اديان مختلف، حجاب و مصونيت، الگوي مناسب براي حجاب زن مسلمان برگزار شده است.

نشست‌هاي تخصصي همه روزه در ايام ماه مبارک رمضان در نمايشگاه قرآن از ساعت 19 در غرفه وزارت بهداشت برگزار مي‌شود و تا پايان اين دوره از نمايشگاه ادامه خواهد داشت.

بررسي جلوه‌هاي موسيقيايي کلام الله مجيد در «هنر تلاوت»

غرفه پيام محراب در بخش نشر مکتوب کتاب آموزشي قرآن از جمله «معماري تلاوت» و «هنر تلاوت» را به علاقمندان اين دوره از نمايشگاه عرضه مي‌کند.

غرفه پيام محراب وابسته به سازمان دارالقرآن در بخش نشر مکتوب کتاب هاي آموزشي قرآن را به علاقه مندان عرضه مي کند.

کتاب «مفاهيم قرآن» در 9 جلد نوشته مسعود وکيل، «حليه القرآن» آموزش تجويد قرآن در سطح يک و 2» نوشته محسن موسوي بلده، «معماري تلاوت» و «هنر تلاوت» نوشته غلامرضا شاه ميوه اصفهاني نوشته‌اي با موضوع جلوه‌هاي موسيقيايي کلام الله مجيد از آثار پرفروش غرفه پيام محراب است.

کتاب « قرآن کريم درسنامه حفظ» تحليل چرايي و چگونگي و اصول حفظ قرآن نوشته محمد حاج ابوالقاسم، مصطفي علي قاسمي «کاربرد مهارت‌هاي تدريس و روانشناسي در آموزش قرآن» تاليف داوود شکن فلاح، «علامتگذاري در قرآن» اثر حسن تفکري از ديگر آثار پر فروش اين غرفه به شمار مي‌رود.

بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم 25 تيرماه با شعار «قرآن، فرهنگ بيداري» در مصلاي بزرگ تهران حضرت امام خميني (ره) آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha