• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051509396
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

‌اخباري از بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

‌اخباري از بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

قائم مقام بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این‌که «آمادگی گشایش نمایشگاه قرآن در تمامی کشورهای دنیا را داریم» گفت: 300 نمایشگاه در مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور طی دو سال آینده برگزار می‌شود.

قائم مقام بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این‌که «آمادگی گشایش نمایشگاه قرآن در تمامی کشورهای دنیا را داریم» گفت: 300 نمایشگاه در مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور طی دو سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علیرضا تقوی‌پور اظهار کرد: ما آمادگی گشایش نمایشگاه قرآن در تمامی کشورهای دنیا را داریم و در حال حاضر نیز برای برگزاری 300 نمایشگاه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کل کشور، طی یک تا دو سال آینده برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: به تازگی نمایشگاهی روستایی را طراحی کرده‌ایم. این نمایشگاه کانکسی است که توسط خودرو حمل می‌شود و از این طریق مجموعه‌ای از این نمایشگاه در مقیاس کوچک‌تر برای روستاییان برپا خواهیم کرد.

قائم مقام بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: پس از اتمام این دوره از نمایشگاه به صورت آزمایشی این طرح را اجرا می کنیم و چنانچه نتیجه مثبت حاصل شد، طرح را توسعه داده و برتعداد کانکس‌ها می‌افزاییم.

آیت‌الله جوادی آملی به سوالات بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن پاسخ می‌دهد

بازدیدکنندگان بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با مراجعه به بخش تحول علوم انسانی سوالات فقهی خود را از آیت‌الله جوادی آملی عنوان کنند.

نمایشگاه آثار ویترای در بخش بیداری اسلامی نمایشگاه قرآن

نمایشگاهی از آثار ویترای یا نقاشی روی شیشه در بخش بیدرای اسلامی بیستمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

در این بخش همچنین آثاری با تکنیک ویترای وجود دارد که آنها موضوع بیداری اسلامی است.

ویترای هنر نقاشی روی شیشه‌های صاف است و هنرمندان این مجموعه به جای شیشه صاف از نوعی تلق مشجر به نام پلکسی گلس استفاده کردهاند که کار روی آن راحتتر بوده و طرح‎ها دقیقی از آب در می آیند. همچنین در میان آثار این بخش کارهای ابتکاری ویترای روی پارچه، مقوا و چوب پنبه نیز دیده می‌شود.

رونمایی دو نرم افزار جدید «خوشه‌های معرفت» و«کیمیای وصال»

مراسم رونمایی از دو نرم افزار جدید خوشه‌های معرفت و کیمیای وصال با حضور معاون تهذیب حوزه‌های علمیه و جمعی از طلاب در غرفه معاونت تهذیب بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

نرم افزار خوشه‌های معرفت یک و 2، شامل 2500 قطعه صوتی از دروس اخلاق و سخنرانی بزرگان علم و معرفت همچون آیت الله شجاعی، وحیدی، وحید خراسانی، ضیاء آبادی، مکارم، مظاهری، مجتهدی، ناصری، حجت‌الاسلام راشد، در موضوعات مختلف است که به همت دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب تولید شده است .

این نرم افزار دارای قابلیت جستجوی پیشرفته در فهرست درختی یا موضوعی، استفاده در رایانه و دستگاه پخش صوت است.

همچنین نرم افزار كيمياي وصال که شامل 260 جلسه درس اخلاق آيت الله محمد شجاعي از اساتید اخلاق حوزه علمیه تهران است از سوی این معاونت در این دوره از نمایشگاه عرضه شده است.

این نرم افزار شامل دوره کامل مبانی اخلاق تا مسیر سلوک، ویژگی های سالک، بیش از دوهزار قطعه صوتی یک تا پنج دقیقه‌ای از بزرگان اخلاق و شامل تصاویری از استاد و زندگینامه کامل استاد شجاعی و معرفی فعالیت های معاونت تهذیب است.

توزیع 1000 خوشنویسی به مناسبت شب های قدر در نمایشگاه قران

‌بیش از یکهزار هنر خوشنویسی متبرک به نام امیر المومنین (ع) به مناسبت شب‌های قدر در بین بازدیدکنندگان بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم توزیع مي‌شود.

اعضای انجمن خوشنویسان طلاب کشور با حضور در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از 6 هزار دست نوشته هنری خطاطی اسماء الله را به بازدیدکنندگان نمایشگاه هدیه می دهند.

کتاب « شرح اسم» در نمایشگاه قرآن با استقبال مخاطبان مواجه شد

نسخه جدید کتاب « شرح اسم» با موضوعیت زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه شد.

« شرح اسم» کتابی است که در آن به زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران؛ آیت‌الله سیدعلی حسینی خامنه‌ای، مبارزات سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد.

این کتاب از سوی موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی چاپ، منتشر و توسط هدایت الله بهبودی تالیف شده است. همچنین « شرح اسم» در 22 فصل تنظیم و 766 صفحه دارد و شامل اسنادی از شهربانی، دادرسی و ارتش شاهنشاهی است.

این زندگی نامه برای نخستین بار در بیستمین وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب به مخاطبان عرضه شد و پس از اعمال اصلاحات در ویراش اکنون در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته که با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطب مواجه شده است.

مراسم رونمایی نسخه جدید کتاب « شرح اسم» با حضور محمد حسینی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، هدایت الله بهبودی، مولف کتاب و علی معلم دامغانی 14 مرداد، در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

جمع آوری کمک‌های مردمی برای طرح توسعه حرم امام علی (ع)

غرفه عتبات و عالیات کمک‌های مردمی برای توسعه حرم امام علی (ع) رادر این دوره از نمایشگاه جمع آوری می‌کند. طرح توسعه حرم مطهر امام اول شیعیان به مساحت 198 هزار متر مربع با کمک‌های مردمی در حال ساخت است.

این طرح شامل بخش زیارتی به مساحت 85 هزار متر مربع، بخش عمومی به مساحت 20 هزار متر مربع با کاربری موزه، کتابخانه، بخش اداری و اطلاع رسانی، مهمانسرا، پارکینگ، فضای جانبی به مساحت 20 هزار متر شامل صحن ورودی و قدمگاه سجادیه همچنین میدان مقام امام سجاد (ع) می‌شود.

این پروژه عظیم که کار آن از 2 سال پیش آغاز شده است با تخریب هتل‌های اطراف حرم و خاکبرداری، اکنون در مرحله بتن ریزی قرار دارد و ساخت آن طی 7 ماه آینده به اتمام می‌رسد. برآورد هزینه طرح توسعه حرم مطهر 700 میلیارد تومان است و تمامی هزینه‌ها از طریق جمع آوری کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

وهابیت در نمایشگاه قرآن نقد می‌شود

کارگاه تخصصی غدیر پژوهی نشست «نقد و بررسی وهابیت» را با موضوع شفاعت در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می‌کند.

این کارگاه، نشست« نقد و بررسی وهابیت» را با موضوع شفاعت، دوشنبه، 16 مرداد، برپا می‌کند. این نشست با حضور امیر حسین شهگلی ساعت 19 برگزار می‌شود.

همچنین کارگاه غدیر پژوهی طی نشست‌هایی از مستبصرین (هدایت یافتگان) میزبانی می‌کنند. در این کارگاه نشست‌هایی با موضوعات مظلومیت تشیع در جهان امروز و نقش زنان در غدیر برگزار می‌شود.

عرضه نرم‌افزار برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی رسانه‌های دیجیتال

نرم‌افزار برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی رسانه‌های دیجیتال در بخش «رسانه‌های دیجیتال» بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شده است.

نرم افزار هوشمند آشپزی «ناشتا3» برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی رسانه‌های دیجیتال و برگزیده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جشنواره ملی رسانه‌های سلامت است که شامل مواردی چون آداب تغذیه در اسلام و خوراکی‌ها در قرآن و حدیث می‌شود.

این نرم افزار دو هزار و 59 دستور غذایی را در 36 بخش دسته بندی کرده است و امکاناتی چون پیشنهاد غذا با توجه به شرایط کاربر، محاسبه خودکار کالری، پروتئین، ویتامین، قند و سایر ریزمغذی های برای هر غذا و ماده اولیه را شامل می شودف همچنین امکان ایجاد برنامه غذایی در تقویم و یادآوری خودکار روزانه، محاسبه لیست خرید، ارائه سه پیشنهاد غذای سرآشپز به صورت روزانه، محاسه خودکار مواد اولیه مورد نیاز با توجه به تعداد نفرات از دیگر برنامه‌های این نرم افزار است. در این نرم افزار سفره آرایی، رژیم‌های غذایی، غذای کودک، نکات خانه داری نیز طراحی شده است.

نرم افزار هوشمند آشپزی «ناشتا3» در بخش «رسانه های دیجیتال» بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در غرفه «هنرهای نوین کمان» عرضه شده است. از دیگر آثار ارائه شده در این غرفه، نرم افزار قرآنی «ثنا» است شامل سیستم یادگیری علوم قرآنی از طریق لایتنر است که مواردی چون شناخت قرآن، زندگینامه معصومین (ع)، حفظ و آشنایی با احادیث و روایات را شامل می‌شود.

ارائه مشاوره روانشناسی با استفاده از مبانی نهج‌البلاغه به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن

بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه می‌توانند با حضور در بخش «نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» از خدمات مشاوره و روانشناسی مبتنی بر مبانی نهج‌البلاغه در این بخش بهره ببرند.

این مشاوره‌ها توسط فریدون بردبار، روانشناس و فارغ‌التحصیل حوزه ارائه می‌شود. وی در این نوع مشاوره تلاش دارد تا نشان دهد در نهج‌البلاغه موضوعاتی در بحث روانشناسی مطرح شده که تاکنون کسی آنها را نشنیده است.

این مشاوره در دو بخش روانشناسی فردی و روانشناسی اجتماعی انجام می‌شود و مباحثی چون بهداشت خانواده، مسائل روانی-اجتماعی، فشارهای روانی و مقابله با آن، حمایت از گروه‌های آسیب پذیر، بهداشت روانی-اجتماعی، بهداشت روانی-فردی را مورد بررسی قرار می‌دهد.علاقمندان تا پایان زمان برگزاری این نمایشگاه فرصت دارند تا با مراجعه به بخش «نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» از این مشاوره بهره ببرند.

ارائه توضیحات به شرکت کنندگان جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در نمایشگاه قرآن

علاقمندان به شرکت در دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) می توانند با مراجعه به غرفه این جشنواره در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم توضیحات لازم را دریافت کنند.

جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در 46 کشور و 75 نقطه جهان برگزار می شود. این جشنواره در تمام استان های کشور از 28 شهریورماه تا 7 مهرماه سال جاری برپا خواهد شد.

غرفه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در نمایشگاه قرآن به افرادی که می‌خواهند در این رویداد شرکت کنند، توضیحات لازم را می‌دهد. این گردهمایی در بخش‌های هنری، سینمایی، کودک و نوجوان، مطبوعات و پژوهشی تشکیل خواهد شد.

عرضه پوسترهای اسماء الله در نمایشگاه قرآن

بخش رستاخیز قرآنی در بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام 9 پوستر اسماء الله با خطوط و تذهیب های برجسته را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

بخش رستاخیز قرآنی مجموعه خوشنویسی شامل 9 پوستر اسماء الله را به علاقه مندان عرضه می کند. این پوسترها از روی خط اولیه به شکل برجسته به چاپ رسیده است. علی فرزانه و قاسم غلامی تذهیب‌های این پوسترها را نیز به شکل برجسته کار کرده‌اند. این مجموعه را سازمان اوقاف به چاپ رسانده است و به مبلغ 14 هزار تومان به علاقمندان عرضه می‌کند. بخش رستاخیز قرآنی علاوه بر عرضه پوستر، 120 نرم افزار با موضوع قرآنی و دینی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیر ماه با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلای بزرگ تهران حضرت امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۲۰:۰۶

لطفا دررابط غرفه دشمن شناسی توضیح دهید