• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052213511
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دعاي روز بيست و سوم را بخوانيد، با انبیاء و صالحان محشور شويد

دعاي روز بيست و سوم را بخوانيد، با انبیاء و صالحان محشور شويد

یک کارشناس مسايل مذهبی گفت: در ثواب خواندن دعای روز بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان آمده است که هرکس این دعا را بخواند با انبیاء و صالحان و شهیدان محشور می­‌شود.

یک کارشناس مسايل مذهبی گفت: در ثواب خواندن دعای روز بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان آمده است که هرکس این دعا را بخواند با انبیاء و صالحان و شهیدان محشور می­‌شود.

حجت­‌الاسلام احمدرضا صالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، در شرح دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان اظهار كرد: در شرح این دعا دوستی با خداوند و خواندن نماز مورد تاکید قرار می­‌گیرد.

صالحی با ذکر روایتی از پیغمبر اکرم (ص) گفت: خوشا به حال کسی که این دعا را درک کند و با حضور قلب بخواند و با تدبر به این دعا نگاه کند زیرا خداوند او را از همه بدی­‌ها و زشتی­‌ها دور می­‌گرداند.

صالحی در شرح این دعا بیان کرد: اهمیت روز بیست و سوم همانند شب آن و مورد احترام است و بايد در این روز به عبادت و ترک گناه سپری شود و این روز را بر پایه دوستی با خداوند قرار دهیم، همانطور که خداوند در آیه 43 سوره بقره می­‌فرمایند، او توبه کنندگان را دوست دارد و پاکی بندگان مورد رضایت او قرار می‌گیرد، لذا عابدین از خداوند می­‌خواهند تا آن‌ها را از بدی­‌ها و زشتی­‌ها پاک گرداند.

وی به نقل از پیامبر اکرم، پنج عمل را مورد رضایت خداوند بیان کرد که اول صله ارحام است، دوم نیکی به پدر و مادر، سوم صدقه دادن به حالت پنهانی، چهارم دعا از روي اخلاص و پنجم نماز شب است، همچنین پنج عمل موجب خشم خداوند متعال است که اول قطع صله ارحام، دوم آق والدین، سوم سرپیچی از ادای حقوق الهی، چهارم تاخیر انداختن نماز در وقت آن و پنجم مانع آرزو و حاجت دیگران از خداوند شدن است.

صالحی نماز را موجب زدودن غبار گناه از روی قلب عنوان کرد و افزود: گناه مانند غبار به روی قلب قرار می­‌گیرد و نماز غبار گناه را از روی قلب بر می­‌دارد، لذا خداوند متعال می­‌فرمایند: ان الصلوة تنهي عن الفحشأ و المنكر، یعنی نماز مانع زشتی‌ها و بدی‌هاست.

دعای روز بيست و سوم: اللَّهُمَّ اغْسِلْنِي فِيهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَ طَهِّرْنِي فِيهِ مِنَ الْعُيُوبِ وَ امْتَحِنْ قَلْبِي فِيهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ يَا مُقِيلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِينَ خدايا در اين ماه از گناهانم شست ‏و شويم ده، و از عيب­‌ها پاكم كن، و دلم را به پرهيزكارى دل‌ها بيازماى، اى ناديده‏‌گيرنده لغزش­‌هاى اهل گناه.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha