• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052012222
  • منبع : نمایندگی قزوین

ماه رمضان آغاز سال اولیا خداست

ماه رمضان آغاز سال اولیا خداست

يک کارشناس مسائل مذهبی گفت: در شب قدر تقدیرات بر اساس عملکرد یک سال گذشته انسان رقم می‌خورد.

يک کارشناس مسائل مذهبی گفت: در شب قدر تقدیرات بر اساس عملکرد یک سال گذشته انسان رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام خضری درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره فضیلت شب‌های قدر اظهار کرد: تقدیر رقم خورده در شب قدر اثر عملکرد یک سال گذشته انسان است و ارتباط مستقیمی در آن وجود دارد و تقدیرهای رقم خورده درآن به یک سال اعمال انسان بر می‌گردد.

وی ادامه داد: انسان در تقدیرات خود دخالتی ندارد بلکه نگاه خداوند در این تقدیرات کارهای انجام شده بندگان در یک سال گذشته است؛ گرچه این شب دیر است اما رحمت خداوند زیاد است.

وي خاطرنشان كرد: هرسالی آغازی دارد و طبق گفته های سید طاووس"ماه رمضان آغاز سال اولیا خدا است".

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: امام سجاد خطاب به ماه رمضان می‌گوید"سلام بر تو ای عید اولیا خدا" زیرا اولیا خدا برای شبهای قدرباید یک سال تلاش کنند و ظرفیت تکامل خود را نشان دهند وطبق آن تلاش‌ها تقدیرشان رقم می‌خورد.

وی بندگی و یادخدا را دو اصل مهم و اساسی برشمرد و افزود: اگر این دو را داشته باشیم و از خط قرمزهایی مانند محرمات دوری کنیم موفق خواهیم بود.

وي تصریح کرد: اگر در هر تصمیم یادخدا را که شامل یاد عملی، زبانی و قلبی است را در نظر داشته باشیم بندگی خدا مشخص خواهد شد.

خضري گفت: بعضی از افراد دین را باعث محدود شدن انسان می‌دانند درحالی که اگر کسی به دین عمل کند آزادی دارد، زیرا آزادی پایه دین است و اگر این‌گونه عمل کنیم در این شب‌ها محیاتر خواهیم بود.

وی اظهار کرد: استفاده از این فرصت‌ها یکی از دستوارت دین است و باید از حداکثر فرصت ایجاد شده در این شب‌ها استفاده کنیم.

وي از ماه رمضان به عنوان یک اردو برای انسان یاد و خاطرنشان کرد: خداوند در این ماه به انسان می‌آموزد که نفس خود را باید تربیت کند و با دشمن‌های آن به مقابله بپردازند.

این کارشناس مسائل مذهبي، نفس انسان و شیطان را دو دشمن انسان معرفی کرد و ادامه داد: خداوند در این ماه شیطان را به بند کشیده تا انسان بابهره‌مندی از حلال‌ها در این ماه بعد از اتمام آن با آزاد شدن شیطان از بند بتواند در مقابل حرام‌ها مقابله کند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha