• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91041207195
  • منبع : مطبوعات

محمدي: دشمن از محوريت جمهوري اسلامي در فرهنگ‌سازي قرآني هراس دارد

محمدي: دشمن از محوريت جمهوري اسلامي در فرهنگ‌سازي قرآني هراس دارد

رييس ستاد عالي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با بيان اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران در مسابقات قرآني صرفا به دنبال برگزاري مسابقه نيست» گفت: دشمنان ايران اسلامي از محوريت جمهوري اسلامي در تعليم و تربيت و فرهنگ‌سازي قرآني در جهان اسلام هراس دارند.

رييس ستاد عالي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با بيان اين‌كه «جمهوري اسلامي ايران در مسابقات قرآني صرفا به دنبال برگزاري مسابقه نيست» گفت: دشمنان ايران اسلامي از محوريت جمهوري اسلامي در تعليم و تربيت و فرهنگ‌سازي قرآني در جهان اسلام هراس دارند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي در نشست جمع‌بندي بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم كه با حضور مسوولان كميته‌ها و كارگروه‌هاي اين دوره از مسابقات برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: مسابقات بين‌المللي قرآن كريم صرفا يك مسابقه قرآني نيست بلكه فراتر از يك مسابقه است و در بستر اجراي آن اهداف بلند و متعالي جمهوري اسلامي در صدور آرمان‌هاي انقلاب و توسعه و ترويج فرهنگ، مفاهيم و پيام‌هاي قرآن كريم نهفته شده است.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف با بيان اين‌كه «يكي از امتيازهاي اين دوره از مسابقات اجراي آن در سالن همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد بود» گفت: برخي تلاش كردند، انتخاب اين مكان را سياسي جلوه دهند و اين در حالي است كه امكان برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن در سالن اجلاس سران به دليل تعميرات و آماده‌ نبودن فضاي سالن و ساير اماكن به دليل عدم وجود امكانات نرم‌افزاري امكان‌پذير نبود.

سرپرست سازمان اوقاف تصريح كرد: ما هم‌اكنون در فضاي حكومت اسلامي به سر مي‌بريم و نمي‌توان امكانات موجود و متعلق به بيت‌المال‌ مسلمين را منحصر به برخي افراد يا موضوعات خاص كرد.

محمدي همچنين استقبال گسترده مردمي از اين دوره از مسابقات را بي‌نظير برشمرد و تصريح كرد: مسابقات بين‌المللي قرآن علاوه بر اين‌كه يك برنامه تخصصي است در عين حال به دليل جذابيت و شعاع تابناك آيات نوراني قرآن كريم همواره مي‌تواند زمينه‌ساز انس و الفت اقشار مختلف مردم به ويژه نسل جوان با آيات وحي و مفاهيم متعالي آن باشد.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه، همچنين استقبال مردمي از اين مسابقات را تعهدآور برشمرد و افزود: اين استقبال مردمي مسووليت سنگيني را براي مسوولان برگزاري مسابقات بين‌المللي ايجاد كرده و بايد براي برگزاري سي‌امين سال مسابقات بين‌المللي قرآن كريم آمادگي پذيرش جمعيت بيشتر و بالاتر تا سقف 30 هزار نفر را ايجاد كنيم.

سرپرست سازمان اوقاف در ادامه به بيانات مقام معظم رهبري در جمع شركت‌كنندگان در مسابقات بين‌المللي قرآن اشاره كرد و افزود: مقام معظم رهبري تأكيد فرمودند كه يكي از كارهاي اصلي مسوولان نظام اسلامي توجه به قرآن و مفاهيم و محتواي آن است و اين اراده در مسوولان ايجاد شده كه براي حاكميت قرآن در جامعه بكوشند، اما پيش از انقلاب هر كس به اراده خودش به دنبال فراگيري قرآن مي‌رفت.

وي با قدرداني از مشاركت نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي كشور در برگزاري اين دوره از مسابقات تصريح كرد: قرآن كريم به قدري از جذابيت و درخشندگي برخوردار است كه همه جريان‌ها، گروه‌ها و دستگاه‌ها به فعاليت در عرصه قرآن علاقه‌مند بوده و آمادگي فعاليت و مشاركت در اين عرصه را دارند.

محمدي با بيان اين‌كه «مسابقات بين‌المللي قرآن در جمهوري اسلامي ايران از جهات مختلف با ساير مسابقات متفاوت و متمايز است» تصريح كرد: برگزاري جلسات آموزشي براي قاريان، داوران، حافظان، سه مرحله‌اي كردن مسابقات قرائت و برگزاري جلسه نقد و بررسي با متسابقان در پايان مسابقات تنها متعلق به مسابقات ايران است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه همچنين با بيان اين‌كه «مقام معظم رهبري در سخنان‌شان در جمع متسابقان بر تدبر و تفكر در قرآن تأكيد داشتند» خواستار جلب مشاركت و همكاري حوزه‌هاي علميه، علما، انديشمندان و پژوهشگران حوزوي در برگزاري همايش بين‌المللي پژوهش‌هاي قرآني و تجليل از بانوان فعال قراني شد.

در اين نشست همچنين نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه از تلاش‌هاي مسوولان كميته‌ها و كارگروه‌هاي اين دوره از مسابقات تجليل كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha