• جمعه / ۲ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91040200620
  • خبرنگار : 71089

حجت‌الاسلام محمدي: ايران با عمل به قرآن كريم ام‌القراي جهان اسلام شده است

حجت‌الاسلام محمدي: ايران با عمل به قرآن كريم ام‌القراي جهان اسلام شده است

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: ايران به بركت عمل به قرآن كريم، هم در ظاهر و هم در باطن، ام‌القراي جهان اسلام شده است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: ايران به بركت عمل به قرآن كريم، هم در ظاهر و هم در باطن، ام‌القراي جهان اسلام شده است.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي در سخنان پيش‌ از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به آداب ظاهري و باطني قرآن كريم تصريح كرد: در انس با قرآن دو نظريه وجود دارد؛ اولين گروه معتقدند كه فقط بايد به قرائت و تلاوت قرآن پرداخت. عمدتا اين موضوع در كشورهاي اسلامي رايج بود و گروه دوم معتقد است كه تلاوت و قرائت قرآن مقدمه‌ عمل به آن است و بايد توجهي به تلاوت نشود. در حالي كه هر دوي اين نظريه‌ها غلط بوده و هم عمل و هم قرائت قرآن بسيار مهم است.

وي با اشاره به آيات و روايات گوناگون ادامه داد: به ما توصيه شده است كه به تلاوت قرآن كريم با صوت نيكو بپردازيم و توجه داشته باشيم كه اين، آداب ظاهري قرآن است و آداب باطني نيز براي تلاوت قرآن لازم است كه بايد آنها نيز مورد توجه قرار گيرد.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امورخيريه افزود: اكنون به بركت اسلام، امام (ره)، شهيدان و مقام معظم رهبري، ملت مسلمان ايران به هر دو بعد ظاهري و باطني قرائت قرآن توجه و عمل مي‌كند. اكنون بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در تهران در حال برگزاري است كه فرزندان قرآني ايران در اكثر دوره‌ها و مسابقات بين‌المللي رتبه‌هاي ممتاز را به دست مي‌آورند.

محمدي اظهار كرد: اگر چه بسياري از كشورها در اخذ رتبه در مسابقات بين‌المللي سابقه‌‌اي طولاني دارند اما ايران اسلامي توانسته است در طول 29 سال اخير، غيرتمندان و وفاداران اسلامي تربيت كند كه بتوانند رتبه‌هاي خوبي در اين زمينه كسب كنند.

وي با بيان اينكه نهضت اسلامي ايران بر اساس قرآن بوده است، خاطرنشان كرد: هم‌اكنون تهران ميزبان 68 كشور از پنج قاره از كشورهاي اسلامي و غير اسلامي است و بيش از 100 نفر از حافظان و قاريان قرآن در اين مسابقات حضور دارند. حضور اين همه مهمان خارجي در مسابقات بين‌المللي بي‌نظير است و اين توجه به ايران اسلامي به دليل عمل به قرآن است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه در قرآن به نفي سلطه‌پذيري و نفي سلطه‌گري اشاره شده است، يادآور شد: امام خميني (ره) نيز بر اين دو موضوع تاكيد كرده است. اگر بر تاكيد به اين دو كلمه ادامه دهيم، مسلمانان عالم با سرافرازي زندگي مي‌كنند و ايران اسلامي نيز در طول ساليان با عمل به اين دو كلمه توانسته است به عزت و سربلندي و سرافرازي برسد و خداوند هرگز اجازه نمي‌دهد كه كفار بر كشورهاي اسلامي آقايي كنند.

محمدي با بيان اينكه ايران مفتخر است كه خداوند رهبري قرآني به آن عطا كرده است، گفت: ايران به بركت عمل به قرآن كريم، ام‌القراي جهان اسلام شده است. كجا سراغ داريم كه كشوري با شجاعت و صلابت در برابر دشمنان به‌خصوص آمريكا و اسراييل مقاومت كند؟ در حالي كه ايران از 33 سال پيش تا كنون مقاومت كرده و آمريكا و اسراييل در طول اين سال‌ها هر آنچه را كه ممكن بوده عليه ايران انجام داده‌اند اما نتوانسته‌اند راه به جايي ببرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha