• یکشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91040401946
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

سخنگوي اداره اوقاف و امور خيريه:جامعه اسلامي با استفاده ازمفاهيم قرآن مي‌تواند عزتمند باشد

سخنگوي اداره اوقاف و امور خيريه:جامعه اسلامي با استفاده ازمفاهيم قرآن مي‌تواند عزتمند باشد

سخنگوي اداره اوقاف و امور خيريه کشور گفت: مسابقات قرآني در دو موضوع قرآن و بيداري اسلامي و قرآن و تکامل جامعه بشري برگزار شد.

سخنگوي اداره اوقاف و امور خيريه کشور گفت: مسابقات قرآني در دو موضوع قرآن و بيداري اسلامي و قرآن و تکامل جامعه بشري برگزار شد.

حسن ربيعي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين موضوعات به خاطر وضعيت جامعه امروز و جهان و وظيفه و نقش قرآن در بيداري اسلامي، اعتقاد و وحدت مسلمانان بر پايه قرآن مطرح شده است.

ربيعي خاطرنشان کرد: قرآن و آموزه‌هاي قرآني و مفاهيم آن و درس قرآن در زندگي فردي و اجتماعي امروز در جامعه اسلامي کاملا نمايان است به طوري که جامعه اسلامي به اين نتيجه رسيده است که با مدل انقلاب اسلامي ايران و استفاده از مفاهيم قرآن مي‌توانند عزتمند و سربلند باشند.

وي ادامه داد: در کشورهايي که انقلاب‌هاي مردمي شکل گرفته است اين انقلاب‌ها کاملا بر اساس مدل جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي و آموزه‌ها و مفاهيم قرآني بوده‌اند، لذا يکي از رويکردهاي مهم اين مسابقات بخش پژوهش قرآني بود که در آن قرآن و بيداري اسلامي مورد توجه خاص قرار گرفت.

وي در خصوص نقش قاريان ايراني در کنار قاريان خارجي گفت: 1624 مسابقه داخلي که در کشور برگزار شد براي اين است که اين انگيزه و نشاط در جوانان ايجاد شود تا خودشان را براي سطح بالاتر مسابقات آماده کنند.

ربيعي افزود: مسابقات بين‌المللي قرآن، قله متسابقين قرآني جمهوري اسلامي جوانان و نوجوانان قرآني ما در کشور است. اين مسابقات انگيزه‌اي شده است که جوانان قرآني ما در رشته‌هاي حفظ و قرائت در سطح بالاتري قرار بگيرند و علاوه بر آن بتوانند در ساير کشورها رتبه‌هاي بالاتري کسب کنند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha