• جمعه / ۵ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91030503101
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

/ديروز حرمش؛ امروز حريمش/

يك استاد تاريخ: دشمنان اسلام با توهين، درصدد آزمودن فضاي اجتماعي مسلمانان هستند

يك استاد تاريخ دانشگاه فردوسي مشهد گفت: شخصيت، رفتار و کردار ائمه‌ اطهار(ع) در عين آسماني و ملکوتي بودن مي‌تواند به عنوان يک الگو به همه سطوح جامعه منتقل شود.

يك استاد تاريخ دانشگاه فردوسي مشهد گفت: شخصيت، رفتار و کردار ائمه‌ اطهار(ع) در عين آسماني و ملکوتي بودن مي‌تواند به عنوان يک الگو به همه سطوح جامعه منتقل شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان هادي وکيلي در مراسمي با عنوان «ديروز حرمش؛ امروز حريمش» كه به همت جمعي از دانشجويان دانشگاه فردوسي و با همکاري نهاد رهبري اين دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: واکنش و نشان دادن حساسيت جامعه‌ مسلمان در برابر حرکات ضداسلامي دشمنان مهم و ضروري است.

وي با اشاره به اين‌که «جرياناتي که دشمنان اسلام و مسلمين در پيش گرفته‌اند، از اختلافات ذهني آن‌ها ناشي مي‌شود» خاطرنشان کرد: انعکاس‌هايي که در زمينه‌هاي مختلف معرفتي و ديني صورت مي‌گيرد به دليل اعتقادات استوار و عميق مسلمانان به آن‌ها نتيجه‌ کاملا معکوسي را داده است. با توجه به اين‌که تنها هدف گروه‌هاي ضدتشيع با فعاليت‌هايي از اين دست آزمون فضاي جامعه‌ مسلمانان در جهان است، نشان دادن واکنش به اين فعاليت‌ها از سوي جوامع مسلمان بسيار لازم و ضروري است.

وي تاكيد كرد: ارتباط ائمه‌ معصومين(ع) و به‌ويژه امام علي النّقي(ع) در شبکه‌ ولايت با مردم همواره جاري بوده است؛ چرا که برنامه‌هاي حکومتي بر مبناي از ميان بردن انديشه‌هاي امامت و ولايت و حتي انديشه‌ والاي ظهور منجي و مهدويت طراحي مي‌شده است.

وکيلي در پاسخ به اين سؤال که آيا امام هادي(ع) سياسي‌ترين امام در بين ائمه‌ي اطهار(ع) هستند؟ با بيان اين‌که «اين گزاره برساخته‌ اذهان عمومي مي‌باشد» گفت: نبايد انديشه‌هاي نادرست و نامعتبر خود را وارد روايات اوليه و معتبر کنيم.

وي ادامه داد: غيبت حضرت مهدي(عج) در فاصله‌ کوتاهي پس از شهادت امام حسن عسگري(ع) اتفاق افتاد و شيعه را وارد بحران عجيبي کرد که اگر تدابير و انديشه‌هاي ديني و معرفتي امام علي‌النّقي(ع) و هم‌چنين امام حسن عسگري(ع) نبود، قطعا اتفاقات ناگواري بر بدنه‌ تشيع آن زمانه وارد مي‌آمد.

وي خاطرنشان کرد: نقطه‌ي مقابل نظريه‌ي تابوسازي مطالب حياتي يک جامعه اين نگاه است که هيچ انديشه‌ي فردي و کاريزماتيکي در دين اسلام وجود ندارد که بتوان با تابو کردن آن به نتايجي که مدنظر افراد مي‌باشد رسيد، بلکه ائمه‌ي اطهار(ع) در اين حوزه در عين آسماني و ملکوتي بودن و عصمت‌شان، شخصيت، رفتار و کرداري دارند که مي‌توان جزئيات آن‌ها را به سطوح جامعه سرايت داد و از آن الگو گرفت.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha