• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91030302460
  • منبع : نمایندگی قم

معاون اول قوه قضاييه:جامعه كبيره امام هادی(ع) كامل‌ترين نسخه امام‌شناسی است

معاون اول قوه قضاييه:جامعه كبيره امام هادی(ع) كامل‌ترين نسخه امام‌شناسی است

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به نقش ائمه(ع) در پيشبرد اهداف اسلام، زيارت جامعه كبيره امام هادی(ع) را كامل‌ترين نسخه امام‌شناسی دانست.

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به نقش ائمه(ع) در پيشبرد اهداف اسلام، زيارت جامعه كبيره امام هادی(ع) را كامل‌ترين نسخه امام‌شناسی دانست.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاری دانشجویان ايران(ايسنا) ـ منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمين سیدابراهیم رييسی، در جمع زائران مسجد مقدس جمكران در بخش اول سخنان خود به مباحث معرفتی در خصوص معصومين(ع) پرداخت و گفت: استغفار پيامبر و ائمه اطهار(ع) دارای ويژگی‌های خاصی است كه بايد در جايگاه‌های مختلف به آن اشاره كرد و برای نسل جوان تبيين كرد.

وی افزود: مطالعه اين جوانب درس بزرگی برای زندگی عبادی و حتی مادی انسان‌هاست، زيرا بزرگان دين با ارائه الگوی اصيل عبادی سعی می‌كردند تا الگوی مناسبی برای رسيدن به قرب الهی را به بندگان خدا ارائه دهند.

معاون اول قوه قضاييه اظهار كرد: بدون شك اگر اين الگوها در ادعيه، مناجات و استغفارات اولياءلله نبود امروز راه روشنی برای چگونگی رسيدن به قرب الهی نداشتيم. امام هادی(ع) با زيارت كم‌نظير جامعه كبيره كه نسخه اصيل معرفی حجت خدا به بندگان است راه روشن هدايت را به شيعيان و مؤمنان نشان دادند؛ زيارت جامعه كبيره بهترين نسخه امام‌شناسی است.

وی گفت: يكی از دلايل اصلی استغفار معصومين، ارائه الگوی استغفار و دعا برای شيعيان و مؤمنان است و دليل ديگر، توسعه وجودی آن حضرات در قالب يك امت بزرگ ديندار است كه از اين طريق برای آنان طلب استغفار می‌كردند و از خداوند، بخشش گناهان پيروان خود را می‌خواستند. يكی ديگر از دلايل اصلی استغفار معصومين، معرفت فوق‌العاده‌ای بود كه آن حضرات به ذات احديت داشتند؛ زيرا هر چه انسان با ابعاد بيشتری از وجود خداوند، آشنا شود، خود را در مقابل اين همه عظمت و جلال، كوچك‌تری می‌يابد و از اين طريق سعی می‌كند با استغفاری كه با وجود معصوميت، انجام می‌دهد، به خداوند نزديك‌تر شود؛ زيرا استغفار يكی از محبوب‌ترين اعمال نزد خداوند است.

وی گفت: استغفار، تنها مخصوص گناه نيست و هر كس كه از خوف خدا اشك بريزد و گريه كند، محبوب‌ترين اعمال‌ها را نزد خداوند انجام داده است زيرا آن‌گونه كه در روايات آمده است، دو قطره خون شهيدی كه در راه خدا، جهاد می‌كند و قطره اشكی كه از خوف خدا ريخته می‌شود، محبوب‌ترين چيزها نزد خداست.

معاون اول قوه قضاييه تصریح كرد: مؤمن بايد قلبش را جايگاه محبت الهی قرار دهد؛ زائران جمكران نيز بايد قلبش را جايگاه حضرت ولی عصر(عج) كند زيرا قلبی كه جايگاه خدا و اوليائش شد، پذيرای هيچ كسی نيست.

وی با بيان تلاش بی‌وقفه امام باقر(ع) در راه نشر معارف اهل بيت(ع)، بیان كرد: آنچه كه از معارف روايی، فقهی، تفسيری و... به دست ما رسيده است به بركت تلاش‌های بی وقفه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بود؛ دامنه اين تلاش‌ها به جايی ختم شد كه امروز فقه شيعه، هيچ سوالی را بی پاسخ نگذاشته است و برای تمام سوالات بشر در هر زمينه‌ای و در عصری، پاسخ كامل دارد.

رييسی با اشاره به مجاهدت‌های تاريخی امام هادی(ع) در راه نشر معارف الهی، گفت: يكی از جهات اصلی تلاش ائمه معصومين(ع) پايه‌گذاری نظامی برای پاسخگويی به شبهات دينی مردم بود كه اين روش بايد از سوی آگاهان به دين دنبال شود؛ يكی از مهمترين راه كارهای دشمن، جنگ نرم، يعنی ايجاد شبهه در اعقتادات است كه اگر به خوبی به اين شبهات پاسخ ندهيم، مشكلات عديده‌ای در عرصه فرهنگی ايجاد می‌شود؛ وقتی جوانانی را می‌بينيم كه با حضور در كلاس‌های عرفانی دروغين، از نماز و دعا و حجاب و حفظ حرمت‌ها، دور می‌شوند، بايد چاره‌ای در مقابل اين هجمه‌ها پيدا كرد.

وی در پايان با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر و نقش آموزه‌های دينی در پيروزی رزمندگان اسلام، رمز حقيقی پيروزی سپاه اسلام در جنگ تحميلی به خصوص فتح خرمشهر را مناجات‌های شبانه و ذكر خداوند متعال ذكر كرد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha