• جمعه / ۶ آبان ۱۳۹۰ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03266

*ايسنا؛ اخلاق، اميد، آگاهي* مسوول غرفه استان بوشهر: متاسفانه اكثر نشريات انتقاد سازنده ندارند

متاسفانه اكثر نشريات ما حتي زماني كه انتقاد مي‌كنند، انتقادي سازنده ندارند و راهكار ارائه نمي‌دهند و بيشتر در جهت تخريب حركت مي‌كنند نه سازندگي.

معصومه عباسي - كارشناس مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر و مسوول غرفه استان بوشهر - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با تاكيد بر اين‌كه اطلاع‌رساني نمايشگاه امسال آنچنان كه بايد و شايد مناسب نبود، اظهار كرد: در بخش نشريات استاني اگر اين امكان فراهم مي‌شد كه نشريات محلي هر استان غرفه‌ي جداگانه داشته باشند، بهتر بود.

وي افزود: نشريات بهتر است از طرف اداره كل مطبوعات حمايت شوند و خود نشريات محلي در اينجا حضور داشته باشند تا اين‌كه من به عنوان نماينده‌ي ارشاد به نمايندگي از آن‌ها در اين نمايشگاه حضور يابم كه البته بحث من در رابطه با حضور همه نشريات محلي در اين نمايشگاه است.

وي قرار‌ گرفتن بخش نشريات استاني را در انتهاي سالن از مواردي دانست كه جاي اعتراض و گله دارد و اظهار كرد: من اين اعتراض را عنوان كردم و مسوولان به من پاسخ دادند كه چون سال گذشته ما در ورودي سالن قرار داشتيم، امسال بايد در انتهاي سالن قرار بگيريم.

او گفت: براي جذب مخاطب غرفه‌آرايي‌هايي را بخش نشريات استاني انجام داده‌اند و اين به نظر من كار درستي نيست، زيرا بايد مخاطبان تخصصي و حرفه‌يي را به بخش خودمان هدايت كنيم، نه اين‌كه به واسطه‌ي غرفه‌آرايي مناسب و جذاب مخاطبان به اين سمت گرايش يابند.

وي افزود : 80 درصد غرفه ما به صنايع دستي و ميراث فرهنگي استان اختصاص يافته است زيرا يكي از معيارهاي انتخاب غرفه‌هاي برتر در سال گذشته بعضا غرفه‌هاي باجذابيت بالا و غرفه‌هايي بودند كه جاذبه‌هاي سياحتي و فرهنگي داشتند و ما مجبور شديم كه امسال به غرفه‌آرايي بيش‌تر توجه كرده و مراكز سياحتي و گردشگري استانمان را به نمايش بگذاريم اما به اعتقاد من اين كار درستي نيست، چون بايد اين نمايشگاه مخاطبان خاص خود را داشته باشد.

مسوول غرفه استان بوشهر در ادامه با تاكيد بر اين‌كه رسانه‌ها بايد در ابتدا مستقل باشند و وابستگي مالي نداشته باشند، اظهار كرد: متاسفانه اين موضوع در كشور ما وجود ندارد و اين‌طور نيست و از طرفي بايد به بحث سواد رسانه‌يي و تخصص و فعاليت حرفه‌يي رسانه‌ها هم توجه شود و كساني در اين حوزه فعاليت كنند كه داراي تخصصي حرفه‌يي باشند و اين درحالي است كه در اكثر نشريات ما اين موضوع وجود ندارد.

وي تاكيد كرد: رسانه‌ها بايد توسط كساني مديريت شوند كه وابستگي به حزب خاص يا شخص خاص يا سازماني نداشته باشند و از نظر مالي حداقل در ابتداي كار تامين باشند و شرايط كار براي آن‌ها مهيا باشد و اين در حالي است كه متاسفانه ما شاهد اين‌گونه موارد نيستيم.

اين كارشناس اظهار كرد: حتي در برخي رسانه‌ها شاهديم از كساني يا سازمان‌هايي انتقاد مي‌شود كه منتقد درباره آن‌ها اطلاعات چنداني ندارد و حتي ممكن است سررشته‌اي در رابطه با آن موضوع خاص نداشته باشند و اين در حالي است كه به راحتي انتقادات خود را وارد مي‌كنند و اين كار صحيحي نيست زيرا شرط اول يك انتقاد، اطلاع كامل از تمام موارد و جوانب موضوعي است كه قرار است مورد انتقاد قرار بگيرد.

وي اظهار كرد: استان بوشهر 50 نشريه‌ي داراي مجوز دارد كه 37 نشريه از اين 50 نشريه در حال حاضر فعاليت مي‌كنند و ما سعي كرديم امسال در غرفه، نشريات قديمي خود را معرفي كنيم و به تاريخ بيش از 100 ساله نشرياتمان اشاره‌اي داشته‌ايم و تاريخچه‌اي از نشريات قديمي را در اين غرفه به نمايش گذاشته‌ايم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha