• پنجشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03568

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* رونمايي كتاب "رسانه‌ها و باز توليد جامعه منتظر"

مراسم رونمايي كتاب رسانه‌ها و بازتوليد جامعه منتظر در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد ميرتبار - نويسنده كتاب رسانه و بازتوليد جامعه منتظر _ در اين مراسم بيان كرد: موضوع مهدويت يك زيرساخت فرهنگي است و در نظام اسلامي جريان مهدويت به عنوان يك جريان مسلم موعودگرايي وجود دارد كه در هيچ يك از مكاتب آسماني به اين شفافيت نيست، از اين رو بايد از شخصيت موعود حقيقي به عنوان موعود موجود ياد كنيم.

وي در بخشي از سخنانش اظهار كرد: رسانه‌ها بايد رنگ و بوي امام زمان (عج) بگيرند و هنرمندانه اين معنا را به مردم منتقل كنند.

ميرتبار در ادامه‌ي اين مراسم به فصل‌هايي از كتاب خود اشاره كرد و گفت: در بسياري از مواقع آسيب‌شناسي مي‌كنيم، اما راهكار ارائه نمي‌دهيم. از اين‌رو در اين كتاب به بررسي اين راهكارها پرداخته شده است.

ميرتبار در پايان گفت: در اين كتاب هم‌چنين مستنداتي از مدعيان دروغين كه تعدادشان زياد است و اعترافات آنها گردآوري شده است.

در ادامه‌ي اين برنامه وحيد خاشعي عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي ضمن تبريك به دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي‌ رسانه‌ها به خاطر پرداختن به اين موضوع بيان كرد: اميدوارم مطالعه‌ي اين كتاب براي علاقه‌مندان به ظهور و محققان حوزه‌ي مطالعات رسانه راهگشا باشد.

وي افزود: در بحث مطالعات رسانه، تئوري بازنمايي را داريم كه به شكاف بين ذهن و واقعيت در حوزه‌ي رسانه مي‌پردازد. در بحث مهدويت شكافي بين واقعيت و آنچه مورد تاكيد آيات و روايات است وجود دارد.

وي در بخش پاياني اين مراسم هم تاكيد كرد: بايد نوع توجه به رسانه و موضوعاتي كه در رسانه مطرح مي‌شود، جدي باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha