• جمعه / ۶ آبان ۱۳۹۰ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03279

*ايسنا؛ اخلاق، اميد، آگاهي* مسوول غرفه‌ استان خوزستان: انتقاد مطبوعات بايد سازنده باشد

انتقاد مطبوعات بايد درست و سازنده باشد و به دليل مسائل شخصي و بغض و كينه از شخص يا سازماني انجام نشود.

فهيمه طرفي - رييس اداره مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خوزستان و مسوول غرفه‌ استان خوزستان - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب و اين‌كه مردم استان خوزستان تمايل بيش‌تري به روزنامه‌هاي خود استان دارند، اظهار كرد: در استان ما مردم بيش‌تر به نشريات استاني تمايل دارند و از آن‌ها استقبال مي‌كنند.

او در ادامه با تاكيد بر اين‌كه نقد منصفانه يكي از مواردي است كه رسانه‌ها بايد به آن توجه كنند اظهار كرد: انتقاد بايد درست و سازنده باشد و به دليل مسائل شخصي و بغض و كينه از شخص يا سازماني انجام نشود.

وي ادامه داد: برخي افراد يا رسانه‌ها كه به دليل مسائل شخصي و يا مواردي از اين قبيل به انتقاد و يا تخريب اقدام مي‌كنند، كار درستي نيست و كاري غيرحرفه‌يي محسوب مي‌شود.

اين كارشناس گفت: اگر رسانه‌ها حتي غيرعمدي انتقادي كنند و پس از آن متوجه شوند كه نادرست بوده، بايد نوشته‌هاي خود را اصلاح و آن را به انتقادي درست تبديل كنند.

وي مبتني بر واقعيات بودن و به روز بودن مطالب و گزارشات را از ديگر مواردي عنوان كرد كه بايد در حوزه‌ي فعاليت رسانه‌ها توجه شود و تصريح كرد: از طرفي ديگر رسانه‌ها نبايد به سازمان يا جايي وابستگي داشته باشند، چون مشكل اصلي اصحاب رسانه بحث وابستگي مالي است زيرا بعضا به دليل نداشتن درآمد كافي به دنبال تخريب دروغ و يا تعريف و تمجيد مي‌روند كه در واقع نبايد اين كار انجام شود و هميشه رسانه‌ها بايد به اصل صداقت، راستگويي، شفافيت، توجه و اهميت لازم را بدهند.

وي ادامه داد: رسانه‌هايي كه اين كار را نكنند، بعد از مدتي از دور خارج شده و مشكلاتي را به وجود مي‌آورند.

او در ادامه با تاكيد بر اين‌كه يكي از موضوعات بسيار مهم بحث اقتصاد رسانه‌يي است، تاكيد كرد: كارشناسان اقتصاد رسانه‌يي بايد به اين موضوع توجه كنند و راهكارهايي را براي رفع اين مشكل اقتصاد بينديشند و اقتصاد رسانه‌ها را به خوبي هدايت كنند.

اين كارشناس تاكيد كرد: وابستگي رسانه‌ها باعث مي‌شود آن‌ها نتوانند به خوبي فعاليت حرفه‌يي و رسانه‌يي خود را انجام دهند.

وي درباره غرفه‌آرايي اين استان در نمايشگاه گفت: سعي كرديم نمايي از استان خوزستان را در اين نمايشگاه به نمايش بگذاريم.

در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها درباره جدايي جشنواره از نمايشگاه اظهار كرد: جدا شدن نمايشگاه از جشنواره يكي از نقاط قوت برگزاري نمايشگاه امسال بود كه مي‌توان تبعات مثبتي را براي آن متصور بود چون هميشه مسوولان درگير جشنواره بودند و نمي‌توانستند آن‌طور كه بايد و شايد به نمايشگاه بپردازند.

وي ايده‌اي كه در نمايشگاه امسال وجود دارد و آن آوردن بچه‌ها به نمايشگاه با مواردي مثل تهيه‌ روزنامه‌ديواري را ابتكاري بسيار خوب و ارزشمند تلقي و تصريح كرد: اين موضوع به نمايشگاه امسال جلوه‌ي خاصي داده است.

وي قرار‌ دادن نشريات استاني در نمايشگاه امسال را موردي دانست كه موجب نارضايتي بخشي از نشريات استاني و شركت‌كنندگان در اين بخش شده است، اما به گفته او اين موضوع كه بچه‌ها در اين نمايشگاه حضور يافته و مشغول تهيه روزنامه ديواري هستند باعث شد تعدادي از مخاطبان به انتهاي سالن رجوع كنند و عاملي شد كه توانست ضعف قبلي را پوشش دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha