• شنبه / ۱ آبان ۱۳۸۹ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8908-19437.168935

/تلويزيون و رقيبي جديد به نام شبكه‌ي نمايش خانگي/ رييس مركز تحقيقات صداوسيما: ماموريت بدهند براي سريال‌هاي خانگي نظرسنجي مي‌كنيم

/تلويزيون و رقيبي جديد به نام شبكه‌ي نمايش خانگي/ 
رييس مركز تحقيقات صداوسيما: 
ماموريت بدهند براي سريال‌هاي خانگي نظرسنجي مي‌كنيم

رييس مركز تحقيقات و سنجش برنامه‌يي سازمان صدا و سيما با اشاره به شكل‌گيري نوع جديدي از پخش در شبكه‌ي نمايش خانگي گفت: پخش سريال از شبكه‌ي نمايش خانگي يك اتفاق جديد است، ولي اتفاق عجيبي نيست.

دكتر عليرضا پويا در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پخش فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني از طريق شبكه‌ي نمايش خانگي و رقابت با تلويزيون، عنوان كرد: در گذشته فيلم سينمايي از اين شبكه توزيع مي‌شد، اما پخش سريال از اين طريق يك مساله‌ي جديد است.

وي تاكيد كرد: اين سريال‌ها از يك جهت براي صدا و سيما رقيب محسوب مي‌شوند و از جهت ديگر رقيب محسوب نمي‌شوند؛ از آن جهت رقيب هستند كه در سبد مصرف رسانه‌اي مردم قرار مي‌گيرند. ولي از اين جهت كه اين سريال‌ها را مردم در هر زمان و شرايطي كه دلخواهشان است مي‌بيند، رقيب صدا و سيما محسوب نمي‌شوند.

رييس مركز تحقيقات صدا و سيما ادامه داد: راديو و تلويزيون ساعات پيك دارند كه در آن ساعات معين برنامه‌ها متناسب با ذائقه‌ي مخاطب پخش مي‌شوند. از اين جهت تلويزيون و سريال‌هاي شبكه‌ي خانگي ارتباطي با هم ندارند. اما نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه رسانه ملي به دليل ظرفيت‌ و رسالتي كه دارد، همچنان كه همه‌ي رقبا را مي‌بيند، بايد اين رقيب را هم ببيند.

دكتر پويا تاكيد كرد: تلويزيون بايد شبكه‌ي خانگي را چه در اين حد و چه در حد پيشرفته‌اش ببيند. طبق اطلاعاتي كه دارم مسؤولان سازمان صدا و سيما به اين رسانه‌ي جديد هم توجه مي‌كنند.

وي يادآور شد: دوره‌اي مخاطب در اختيار رسانه‌ها بود؛ يعني رسانه‌ها انتخاب مي‌كردند و تصميم مي‌گرفتند چه چيزي را در چه زماني پخش كنند. زيرا فضاي رقابتي خيلي محدود بود يا اصلا وجود نداشت. امروزه اين حالت عوض شده و فضاي رقابتي بسيار گسترده و چشمگيري شكل گرفته است. اين امر اقتضا مي‌كند رسانه‌ها مخاطبان را ببينند و به خوبي درك كنند.

رييس مركزتحقيقات صدا وسيما تاكيد كرد: بايد به اين امر نيز توجه كنيم كه جامعه‌ي ما خصوصيات و ويژگي‌هاي خاص خودش را دارد. در جامعه ما درصدي از مردم وجود دارند كه فقط به رسانه‌ي ملي اعتماد مي‌كنند، زيرا اين رسانه وابسته به جمهوري اسلامي و مطابق با باورهايشان است. شايد درصدي هم وجود دارند كه به رسانه ملي اعتماد نمي‌كنند، بنابراين ما نبايد مختصات جامعه‌مان را فراموش كنيم.

عليرضا پويا در پايان با اشاره به اين كه تاكنون هيچ نظرسنجي در مورد سريال‌هاي نمايش خانگي از سوي سازمان مركز تحقيقيات صدا و سيما صورت نگرفته است، گفت: تا الان در مورد اين مساله تحقيقي انجام نداده‌ايم، آماري هم در اين زمينه در اختيار نداريم؛ البته اگر سازمان صدا و سيما به ما ماموريت بدهد براي سريال‌هاي شبكه‌ي خانگي نظرسنجي مي‌كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha