• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۸۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8907-10651

/تلويزيون؛ رقيبي جديد به نام شبكه نمايش خانگي/ يک کارشناس رسانه: «قهوه تلخ»و«قلب يخي» تنها شروع خوبي داشتند ايجاد شبکه‌ نمايش خانگي نشانه‌ ضعف صداوسيماست

/تلويزيون؛ رقيبي جديد به نام شبكه نمايش خانگي/
يک کارشناس رسانه: 
«قهوه تلخ»و«قلب يخي» تنها شروع خوبي داشتند 
ايجاد شبکه‌ نمايش خانگي نشانه‌ ضعف صداوسيماست

يك نويسنده و کارشناس رسانه، شبکه‌ي نمايش خانگي را رقيب تلويزيون دانست و گفت: ايجاد شبکه‌ي نمايش خانگي به عنوان يک جريان فرهنگي، نشانه‌ي ضعف صدا و سيماست.

محمد مهدي گميني در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در پاسخ به پرسشي درباره پخش فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني از طريق شبكه‌ي نمايش خانگي و رقابت با تلويزيون، گفت: صدا و سيما داراي منشي است که سازندگان فيلم‌ها و سريال‌هاي شبکه‌ي نمايش خانگي نتوانسته‌اند خود را با آن سياست‌ها هماهنگ کنند؛ بنابراين طبيعي است كه در چنين شرايطي فاصله به وجود آيد و در ادامه اين فاصله بيشتر هم مي‌شود؛ حتي اين جريان از سياست‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم جدا حرکت خواهد کرد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا شبکه‌ي نمايش خانگي به عنوان رقيب تلويزيون تاثيري بر کيفيت آثار تلويزيوني خواهد گذاشت؟ گفت: صد در صد اين اتفاق مي‌افتد؛ صدا و سيما پيرو جريان‌هاي حاشيه‌اي است؛ چنان که در اين 30 سال هم، متوجه شديم که صداوسيما به بهانه‌ي جذب مخاطب بيشتر به برنامه‌هاي حاشيه‌اي مي‌پردازد.

گميني ادامه داد: شايد اين برنامه‌هاي حاشيه‌اي چندان با سياست‌هاي کلي و اول انقلاب اسلامي هماهنگ نباشند؛ حتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم به اجبار يا به اختيار، به بهانه‌ي جذب مخاطب به سمت حاشيه‌ها گرايش پيدا کرد.

محمد مهدي گميني ضمن اينکه شبکه‌ي نمايش خانگي را رقيب تلويزيون عنوان کرد، گفت كه آنچه که به وجود آمده يک حرکت ناسالم اقتصادي است.

وي افزود: جدا از جريانات فرهنگي اين حركت، تهيه‌کنندگان چنين کارهايي پول‌هاي فراوان به جيب مي‌زنند و اصولا خانواده‌هايي که با اين نوع فيلم‌ها ارتباط برقرار مي‌کنند خانواده‌هايي هستند که از برنامه‌هاي صدا وسيما چندان رضايت ندارند.

اين کارشناس رسانه درباره تفاوت مميزي‌ها در تلويزيون و شبكه نمايش خانگي و كم شدن محدوديت‌ها در شبکه نمايش خانگي، گفت: نبودن محدوديت‌هايي نظير نوع پوشش و آرايش بانوان در فيلم‌ها و سريال‌هاي شبکه نمايش خانگي، به علت نبودن فعاليت‌هاي صحيح فرهنگي و توجيهي در کل کشور است.

وي در ادامه اين گفت‌وگو سريال «قهوه تلخ» که به تازگي از شبکه نمايش خانگي پخش مي‌شود را نسبت به ساير کارهاي مهران مديري متفاوت دانست و گفت: اين سريال شروع فرهنگي فوق‌العاده متفاوتي داشت و طعنه‌هاي فرهنگي‌اي که وارد مي‌کرد صحيح بود ولي در ادامه کار به روحوضي تبديل شد.

گميني همچنين درباره سريال «قلب يخي» نيز افزود: چند قسمت اول اين سريال با جذابيت شروع شد ولي بعد ريتم سريال کند و به فيلمي تجارتي تبديل شد. «قلب يخي» داراي فيلمنامه‌اي است كه مي‌خواهد حرفهايي خارج از استاندارد بزند اما در مميزي‌ها چنان گير مي‌کند که عاجز مي‌شود.

وي در پايان با اشاره به کارگرداني و دکوپاژ زيباي محمد حسين لطيفي در سريال «قلب يخي» گفت: در اين فيلم‌نامه مي‌خواستند حرفهايي فراي خط قرمزها بزنند اما همچنان زير خط قرمزها باقي ماندند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha