• سه‌شنبه / ۴ اسفند ۱۳۸۸ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8812-01908
  • خبرنگار : 71060

تهيه‌كننده «وقت چيدن گردوها» و 7 سال توقف يك فيلم: اميدوارم شرايطي براي ديده شدن اين فيلم فراهم شود

تهيه‌كننده «وقت چيدن گردوها» و 7 سال توقف يك فيلم:
اميدوارم شرايطي براي ديده شدن اين فيلم فراهم شود

تهيه‌كننده‌ي فيلم سينمايي «وقت چيدن گردوها» كه از سال 82 تاكنون به نمايش‌ درنيامده است،گفت: اين فيلم يكي از سالم‌ترين فيلم‌هاست و اميدوارم در دوره مديريتي جديد شرايطي فراهم شود تا اين فيلم هم ديده شود.

حسن جلاير در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره وضعيت نمايش«وقت چيدن گردوها» توضيح داد: ما ساخت اين فيلم را در سال 1381 آغاز كرديم، در ابتدا قرار بود كه اين فيلم به شكل تلويزيوني ساخته شود لذا ما براي آن پروانه ساخت نگرفتيم اما پس از ساخته شدن، اين فيلم شكل سينمايي پيدا كرد و به نسخه 35 ميلي‌متري تبديل شد.

او يادآور شد:ما در آن زمان با مسوولان وقت صحبت كرديم تا اين فيلم كه از داستاني نو و جذابي بهره‌مند است در صورت امكان پروانه نمايش بگيرد تا ديده شود. اما هيچگاه صحبتي درباره اين فيلم نشد و حتي اصلاحيه‌اي يا ايرادي هم به آن وارد نشد.

جلاير ادامه داد:بعدها با عوض‌شدن مديران باز هم صحبت كرديم اما اين‌بار هم جواب نگرفتيم و من‌گفتم كه شايد دوستان مانند بسياري از فيلم‌هاي ديگر، نمي‌خواهند اين فيلم را ببينند و به هرحال اين رسم روزگار است كه با بنده كه زماني خود از مديران تلويزيون و ارشاد بوده‌ام اين‌گونه برخورد شود و جواب ما را ندهند، اما ان‌شاء‌ا...دوستان جواب بقيه را بدهند.

تهيه‌كننده «وقت چيدن گردوها» در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به ايسنا گفت:اكنون كه آقاي شمقدري كه ازدوستان و همكاران قديمي بنده هستند وارد كار شده‌اند و آقاي سجادپور كه از ديگر دوستان بنده است در اداره نظارت‌فعاليت مي‌كنند و دوست دارند كه كارهاي عقب‌افتاده و روي زمين مانده را به نتيجه برسانند، اميدوارم كه اين فيلم‌ هم مورد توجه قرار گيرد. به هرحال اين اثر يكي از سالم‌ترين فيلم‌هاست و به شخصه اصلا به خود اجازه نمي‌دهم كه فيلمي بسازم كه خدايي نكرده در آن شائبه‌اي وجود داشته باشد. به همين دليل اميدوارم كه دوستان مسوول با توجه به‌ شناختي كه به عنوان تهيه‌كننده از بنده دارند، وضعيت اين فيلم را هم روشن كنند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: به شخصه اصلا دوست ندارم كه به مسوولان فشار بياورم تا كاري كه مدنظر آن‌ها نيست انجام دهند. اما بر اين باورم كه اين فيلم از جمله فيلم‌هاي سالم است و همه دوستان مسوول مي‌دانند كه بنده دست به كاري نمي‌زنم كه دچار شائبه‌ باشد يا خدايي نكرده خلاف شرع در آن باشد.

جلايي در پايان صحبت‌هايش با بيان اين‌كه فيلم «وقت چيدن گردوها» برگرفته از يكي از داستان‌هاي صدرالدين عيني نويسنده بزرگ تاجيك است، نيز گفت: اين فيلم از قصه‌اي بسيار زيبا بهره مي‌برد و مي‌شد ساختاري به مراتب بهتر از ساختار فعلي داشته باشد به همين دليل آرزو دارم كه حتي يكبار ديگر اين فيلم مورد بازسازي قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، «وقت چيدن گردوها» به كارگرداني ايرج امامي ساخته شده است و داستان روحاني جواني است كه تصميم مي‌گيرد مدتي در جوار يك امامزاده در خارج از شهر و خانه‌اش خلوت كند...

در اين فيلم پارسا پيروزفر و لادن مستوفي به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha