• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403061911684
  • خبرنگار : 71091

جهان دیگر با سینمای آسیا بیگانه نیست

جهان دیگر با سینمای آسیا بیگانه نیست

مراسم بزرگداشت آرونا واسودف معروف به مادر سینمای آسیا با حضور خانواده و دوستانش در مرکز بین المللی هند برگزار و شمار بسیاری از سینماگران از نقاط مختلف دنیا از طریق زوم در این رویداد حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، آرونا واسودف نویسنده، منتقد، مستندساز، بنیانگذار نتپک و مدیر جشنواره هندی که میراث بزرگی از خود در سینمای آسیا بر جای گذاشت و از شیفتگان سینمای ایران بود، چند روز قبل در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

در مراسمی که روز گذشته برگزار شد، افرادی مانند راشمی دورایسوامی و رامان چاولا همکاران همیشگی آرونا و بینا پل رییس مشترک فعلی نتپک، چندین سینماگر هندی به صورت حضوری و نیز ان دمی-گروئه رییس مشترک نتپک و فاطمه معتمد آریا به صورت آن لاین درباره «واسودف» صحبت کردند و پیام‌های شخصیت‌های مختلفی مانند مکس تسیه (منتقد معروف فرانسوی) نیز قرائت شد. 

فاطمه معتمدآریا بازیگر در متنی برای درگذشت «آرونا واسودف» که در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت: «آرونا رویای دلنشین و زیبای نزدیکی کهن‌ترین و متنوع ترین تمدن‌ها و فرهنگ‌های بشری در پهناورترین قاره جهان را داشت؛ او برای واقعیت بخشیدن به این رویا با مهر و دانش بی پایانش ده‌ها سال تلاش کرد و توانست با بنیان‌گذاری سینه فن و نت پک؛ خانواده پراکنده سینمای آسیا را کنار هم گرد آورد.  
امروز رویای آرونا محقق شده است جهان دیگر با سینمای آسیا بیگانه نیست.
هر چند دیگر دستان بخشنده او را در دست نمی‌گیریم، دیگر در چشمان پر مهر و سرشار از شعورش نگاه نمی‌کنیم و همگی در فقدان مادر سینمای آسیا غمگین هستیم. اما نگاه او با تپش قلب‌های ما می‌رود تا غم بی‌پایان نبودنش را به کارهای بزرگ دیگری برای سینمای آسیا تبدیل کنیم.»

در برنامه بزرگداشت «آرونا واسودف» بخش هایی از فیلم «آرونا واسودف: مادر سینمای آسیا» ساخته سودریا سوری نیز به نمایش درآمد و در بخشی دیگری هم روی جلدهای مجله «سینمایا» به نمایش در آمد که روی جلد شماره سه این نشریه سوسن تسلیمی در فیلم «شاید وقتی دیگر» و روی جلد شماره ۲۲ آن با تصویر فاطمه‌ معتمد آریا در فیلم «هنرپیشه» خاطره انگیز بود.

در این زمینه بخوانید:

واکنش‌های سینماگران ایرانی به درگذشت «مادر سینمای آسیا»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha