• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۸۷ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8708-07628

كنترل از راه دور! رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان رضوي به امور خراسان شمالي هم رسيدگي مي‌كند

كنترل از راه دور!
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان رضوي به امور خراسان شمالي هم رسيدگي مي‌كند

سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان شمالي با انتصاب محسن لشگري به‌عنوان رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان رضوي، از سه‌ماه پيش تا كنون از راه دور اداره مي‌شود!

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن لشگري از سه‌ماه پيش با حكم رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ اسفنديار رحيم‌مشايي ـ علاوه بر سمت سرپرستي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان خراسان شمالي، جاي ابوالفضل مكرمي‌فر را در خراسان رضوي گرفته است.

به اين ترتيب، از سه‌ماه پيش تا كنون محسن لشگري دو سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را در استان‌هاي خراسان شمالي و خراسان رضوي با يكديگر اداره مي‌كند، به‌طوري كه براساس شنيده‌ها، نامه‌هاي اداري خراسان شمالي پس از انتقال به مشهد توسط او امضا و دوباره به اين استان بازگردانده مي‌شوند!

تعلل مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و بي‌توجهي به تشكيلات عريض و طويل اين سازمان در استان خراسان شمالي، موجب شده است كه فردي جديد براي كرسي رياست اين سازمان انتخاب نشود و مسؤولان سازمان مركزي، كنترل از راه دور محسن لشگري را به‌عنوان سرپرست اين سازمان، به انتصاب فرد جديدي ترجيح دهند.

تعويق در پرداخت حقوق كاركنان، تأخير در امضاي مجوزها و نامه‌هاي اداري و مشخص نبودن وضعيت برنامه‌ريزي‌هاي اجرايي، از عمده مشكلاتي است كه اين روزها سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان شمالي به‌دليل نبود يك مدير، با آن‌ها روبه‌روست.

به‌دنبال پي‌گيري فعاليت سازمان‌هاي استاني براي شركت در دومين همايش بين‌المللي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري از سوي خبرنگار ايسنا، ‌مشخص شد كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان شمالي نه‌تنها از سه‌ماه پيش رييس نداشته است، بلكه معاون گردشگري و برخي ديگر از مديران اين سازمان نيز به‌دليل پايان مدت مأموريت‌شان، پست‌هاي اداري را ترك كرده‌اند و اين پست‌ها اكنون با مسؤوليت برخي كارشناسان اين سازمان سرپرستي مي‌شوند. به‌طور مثال، صندلي يزدان‌پناه ـ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اين استان ـ با اتمام مأموريت‌ او، خالي است و به‌طور معمول، اين تغييرات و نبود مديريت منسجم، موجب شده است تا برنامه‌هاي اجرايي در خراسان شمالي چندان جدي و عميق طرح‌ريزي و پي‌گيري نشوند.

اكنون هريك از استان‌ها تلاش مي‌كنند، براي حضوري پررنگ در دومين همايش معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري خود را آماده كنند؛ اما خراسان شمالي مسؤولي براي پاسخگويي به اقدامات انجام‌شده در اين حوزه ندارد و فقط از سوي برخي كارشناسان اين سازمان كه به‌دليل نبودن معاونت سرمايه‌گذاري، انجام امور برعهده‌ي آن‌هاست، گفته مي‌شود كه هفت بسته‌ي سرمايه‌گذاري از مناطق نمونه‌ي گردشگري استان براي ارايه در همايش آماده شده‌اند.

به‌طور قطع، نابه‌ساماني موجود در حوزه‌ي گردشگري استان خراسان شمالي در ديگر بخش‌هاي ميراث فرهنگي و صنايع دستي اين سازمان نيز قابل مشاهده است. شايد مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور فراموش كرده‌اند كه با وجود داشتن ادعاي انتصاب مديراني لايق و شايسته در برخي استان‌ها، كارها در برخي استان‌هاي ديگر بر زمين مانده‌اند و تلاش‌هاي مديران راه به جايي نمي‌برد.

در چنين شرايطي، علامت سؤال بزرگي در ذهن دوست‌داران ميراث فرهنگي و گردشگري ايجاد مي‌شود كه چه‌طور با يك نفر مدير دو استان را مي‌توان اداره كرد و آيا خراسان شمالي از نظر مسؤولان سازمان مركزي، چنان اهميتي ندارد كه آن را سه‌ماه بدون مدير بتوان هدايت كرد تا بلكه فردي متناسب با خواسته‌هاي مسؤولان سازمان مركزي براي انتصاب در اين استان نوپا انتخاب شود؟!

البته نبايد فراموش كرد كه محسن لشگري فقط يك مدير است و احكام رؤساي بالاتر است كه جايگاه و مكان مديريت او را تعيين مي‌كند. بنابراين به لشگري نمي‌توان خرده گرفت كه چرا توانايي اداره‌ي مطلوب، به‌موقع و هم‌زمان دو سازمان را در دو استان مختلف ندارد.

مشكل اصلي در اين نابه‌ساماني مديريتي متوجه مسؤولان رده‌بالاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است كه با وجود دادن شعارهايي مبني بر ضرورت پاسخگويي رودررو به مراجعه‌كنندگان و متقاضيان سرمايه‌گذاري يا هر ارباب‌رجوع ديگري در حوزه‌هاي ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، استاني را سه‌ماه بدون تعيين مدير رها كرده‌اند و عجله‌اي هم براي تعيين مدير بعدي ندارند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha