• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8605-02176
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

سينماي ايران صاحب "فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان" شد

سينماي ايران صاحب "فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان" شد

سرانجام فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان سينماي ايران به عنوان تنها صنف قانوني و رسمي در اين حوزه تشكيل شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خانه سينما و اداره‌ي ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه‌اي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي بيانيه‌ي مشتركي رسميت اين تشكل صنفي را اعلام و آورده است: «بيش از يك سال است كه تعارضات جدي عرضه تهيه‌كنندگي سينماي ايران را در بر گرفته است. خانه سينما بر اساس اهداف و وظايف خويش همه تلاش‌هاي خود را براي تشكيل يك صنف فراگير با همكاري و مساعدت همه جانبه معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام داد و در جهت جلوگيري از تضيع حقوق تهيه‌كنندگان و بر اساس توافق‌نامه مورخ 30 آذر ماه في‌ما بين خانه‌سينما و معاونت امور سينمايي، هيات مديره خانه سينما نمايندگي مستقيم كليه تهيه‌كنندگان سينماي ايران را بر عهده گرفت.»

در ادامه‌ي اين بيانيه‌ي مشترك آمده است: «چالش‌هاي برآمده از ابهامات صنفي از يك سو و ضرورت تعيين وضعيت حقوقي تشكل‌هاي جديد تهيه‌كنندگي از سوي ديگر، هيات مديره خانه سينما و اداره كل ارزشيابي ونظارت را بر آن داشت كه بار ديگر نسبت به بررسي موضوع اقدام نمايد و پس از رايزني‌ها و بررسي‌هاي كارشناسانه نهايتا تشكيل فدراسيون مركب از هر سه تشكل تهيه‌كنندگي وتوزيع ـ شامل اتحاديه تهيه‌كنندگان و توزيع فيلم ايران، كانون تهيه‌كنندگان فيلم ايران و مجمع فيلمسازان سينماي ايران ـ را به‌عنوان راه‌حلي عادلانه و حرفه‌ايي تحت عنوان فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان فيلم ايران به تصويب رساند.»

به گزارش ايسنا، بر اين اساس خانه سينما واداره كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه‌ايي با تفاهم و توافق و به استناد مذكرات و صورت جلسه شوراي ساماندهي تهيه‌كنندگي سينماي ايران موارد زير را به اطلاع مي‌رساند:‌

1- فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان ايران تنها صنف قانوني و رسمي در اين حوزه خواهد بود.

2- به منظور تشكيل هيات اجرايي فدراسيون، تشكل‌ها موظفند تا پايان وقت اداري چهارشنبه 17 مرداد درخواست عضويت رسمي و امضاء شده اعضاء خود را به دبيرخانه اداره كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفهاي ارائه دهند. بديهي است هر كدام از افراد متقاضي تنها مي‌توانند در يكي از تشكل‌ها عضويت داشته باشند.

3- پس از بررسي اطلاعات ارايه شده اعضاء كرسي‌هاي هر تشكل به تناسب تعداد اعضاء مشخص و اولين جلس «هيات اجرايي فدراسيون» با حضور نمايندگان معرفي شده از طرف تشكل‌هاي سه گانه تشكيل مي‌شود.

4- هيئت اجرايي مي‌بايست حداكثر تا 45 روز پس از تشكيل اولين جلسه خود اسناد و ضوابط و آيين‌نامه‌هاي داخلي را تدوين و به همراه درخواست عضويت فدراسيون به خانه سينما ارسال نمايد.

5- «مدير عامل خانه سينما» و «مدير كل اداره ارزشيابي» به عنوان عضو «ناظر» بر چگونگي تشكيل فدراسيون نظارت مي‌كنند.

گفتني است: از اين پس اداره كل ارزشيابي ونظارت و خانه سينما فدراسيون فوق‌الذكر را به‌عنوان تنها مرجع رسمي صنف تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان سينماي ايران به كليه نهادها، سازمانها و موسسات و ادارات مرتبط معرفي مي‌نمايد.

آبان سال 1385 بود كه سخنگوي مجمع فيلم‌سازان سينماي ايران در گفت‌و گويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از پيشنهاد تاسيس يك "كنفدراسيون تهيه‌كنندگان" به خانه سينما خبر داد.

داودي در توضيح اين موضوع گفته بود: "كنفدراسيون تهيه‌كنندگان" از بخشهاي جداگانه‌اي شامل اتحاديه تهيه‌كنندگان، كانون تهيه‌كنندگان و مجمع فيلمسازان مي‌شود و از طريق يك شوراي عالي متشکل از نمايندگان منتخب هر سه صنف با خانه سينما در ارتباط خواهد بود و تمام ارتباطات حقوقي‌اش را از اين طريق مي‌تواند بگيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha