ايسنا بررسي ميكند: جايگاه صنعت توريسم در توسعه اقتصاد ملي
از 23 تيرماه، «جايگاه صنعت توريسم در توسعه اقتصاد ملي » به صورت سلسله گزارشهاي متوالي از سوي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منتشر خواهد شد.
در همين راستا، ايسنا آمادگي دارد تا از نقطه نظرات، پژوهشها و مقالات محققان، كارشناسان و پژوهشگران نيز بهره برده و اين مطالب را بر روي خروجي خود قرار دهد.
در گزارشها و گفتوگوهاي ياد شده، اين پرسش مطرح است كه: جايگاه صنعت توريسم در توسعه اقتصاد ملي چه بوده و تحقق برنامههاي 20 ساله نظام مبني بر جذب 20 ميليون گردشگر چگونه و تحت چه شرايطي، محقق خواهد شد؟
اكنون صنعت گردشگري با درآمد سالانه نزديك شده به 1000 هزار ميليارد دلار در جهان، از صنايع پاكي است كه با صنايعي نظير نفت، خودروسازي و ... رقابت ميكند و حتي پيشبينيها حاكمي از آن است كه تا 2010 توريسم در صدر صنايع جهان خواهد ايستاد.
آمارهاي WTO همچنين نشان ميدهد كه سفر و جهانگردي 6/12 درصد از كل صادرات كشورهاي جهان برابر با
1/984 ميليارد دلار را در سال 2000 را به خود اختصاص داده و پيش بيني ميشود كه اين رقم در سال 2010 به
2/2098 ميليارد دلار يا 8/12 درصد از كل صادرات افزايش يابد.
ميزان سرمايه گذاري در صنعت جهانگردي در سال 2000 معادل 701 ميليارد دلار يا 4/9 درصد از كل سرمايه گذاري بوده و پيش بيني ميشود كه تا سال 2010 اين رقم 1404 ميليارد دلار يا 6/10 درصد از كل سرمايهگذاري برسد.
به اين ترتيب با توجه به پتانسيلهاي تاريخي، طبيعي، فرهنگي و ... جا دارد تا در حوزه سرمايهگذاري و رفع مشكلات زيرساختاري گردشگري در ايران براي دستيابي به چشمانداز 20 ساله گردشگري در نظام، نگرشي جديد و تحولاتي پديدار شود كه كارشناسان در خلال اين بحثها از نزديك «جايگاه صنعت توريسم در توسعه اقتصاد ملي» را مورد كنكاش قرار خواهند داد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات