• دوشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8405-07945
  • خبرنگار : 71012

/راههاي جذب مخاطب در سيما/ مهدي صباغ‌زاده مطرح كرد: تاسيس شبكه‌يي مختص به پخش فيلم‌هاي سينمايي ناتوانايي‌هايمان را به گردن مميزي تلويزيون نيندازيم

در حال حاضر در برنامه‌ها و بخش‌هاي خبري تلويزيون، جذابيت و دلپذيريي كه بايد در شبكه‌ها اتفاق بيفتد، مشاهده نمي‌شود.

مهدي صباغ‌زاده ـ كارگردان سينما و تلويزيون ـ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا ضمن بيان مطلب بالا افزود: تلويزيون با تمام امكانات، تجهيزات و نيروي انساني كه در اختيار دارد، مي‌تواند از كارگردانان بهتري استفاده كند تا سريال‌هايي را بسازند كه از نظر مخاطب جذاب باشد و به تواند بيننده را به دنبال خودش بكشاند.

وي كه درباره‌ي راههاي جذب مخاطب در سيما سخن مي گفت، ادامه داد: بايد موضوعات سرگرم‌كننده را در تلويزيون بيشتر كرد تا مردم سرگرم شوند.

اين كارگردان سينما و تلويزيون با پيشنهاد تاسيس شبكه‌يي مختص به پخش فيلم‌هاي سينمايي، خاطرنشان كرد: در اين شبكه مي‌توان به اين موضوع پرداخت كه پشت صحنه سينما چه اتفاقي مي‌افتد؟ جريانات توليدات فيلمهاي سينمايي چگونه است و عوامل چه كار مي‌كنند؟ در حال حاضر در سيما برنامه‌اي كه به بدنه سينما بپردازد، وجود ندارد. در حالي كه مي‌تواند برنامه‌يي بسيار جذاب و پر بيننده باشد و من آمادگي دارم اين كار را براي تلويزيون انجام دهم، خصوصا در شرايطي كه آقاي ضرغامي رياست سازمان صدا و سيما را بر عهده دارند.

صباغ‌زاده ادامه داد: آقاي ضرغامي با تفكري كه دارند بسيار علاقمند هستند كه تلويزيون به سمت و سوي مردم حركت كند. اگر ايشان نسبت به موضوع و توليداتي كه ساخته مي‌شود توجه و انعطاف بيشتري نشان دهند و از كارگردانان سينما نيز در ساخت مجموعه‌هاي تلويزيوني بهره بگيرند، برنامه‌هاي موفق‌تري به روي آنتن مي‌رود.

به اعتقاد كارگردان «صبحانه‌اي براي دو نفر»، تلويزيون يكي از اركان مهم تصويري كشور ماست و بهتر است مردم در هر موقعيت و شرايطي، به توانند بهره لازم را از شبكه‌هاي تلويزيوني ببرند و سرشان با جريانات فرهنگي كشور خودمان گرم شود.

صباغ‌زاده تصريح كرد: اگر مردم از برنامه‌هاي تلويزيون خسته شوند به سمت شبكه‌هاي خارجي مي‌روند كه هيچ خاصيتي براي كشور ما ندارد.

وي با بيان اين كه براي جذب مخاطب، نمي‌توان به هر شيوه‌اي دست زد، گفت: اين مسائل به ناتوانايي‌هاي تهيه‌كنندگان، كارگردانان و نويسندگان چنين برنامه‌هايي برمي‌گردد. در سينما نيز گاه فيلم‌هايي ساخته مي‌شود كه توقع مخاطب را به حدي پايين مي‌آورد كه مشكلات عديده‌اي را براي سينما ايجاد مي‌كند.

صباغ‌زاده افزود: گاه در تلويزيون اين قضيه به شدت افراطي مي‌شود و كمبودي در برنامه‌هاي اين رسانه احساس مي‌شود. اگر تلويزيون از امكانات خود بهره كافي را نبرد به جايي مي‌رسد كه برنامه‌سازان تصاويري را گرفته و سر هم مي‌كنند و سعي مي‌كنند با زور به بيننده بقبولانند.

وي جذابيت را از به زور قبولاندن برنامه‌اي به مردم متفاوت دانست و اظهار كرد: مردم ايران آگاه هستند و دوست دارند برنامه و طنز خوبي را ببينند. جذابيت بايد در متن وجود داشته باشد.

اين كارگردان با بيان اين كه مميزي‌هاي موجود، مانعي بر سر راه جذابيت برنامه‌هاي تلويزيوني نخواهد بود، گفت: الان موقعيت و شرايط فرهنگي، سياسي و اقتصادي كشور به گونه‌اي است كه بايد دستمان را بازتر كنيم. گاه ناتواناييهايمان را به گردن مميزي مي‌اندازيم در حالي كه مميزي باعث نمي‌شود كه سطح برنامه‌ها تا اين حد پايين بيايد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha