/راههاي جذب مخاطب درسيما/ جمال شورجه: نبود فيلمنامهي خوب از مشكلات آثار كم مخاطب تلويزيوني است سرمايهي در كيفيت آثار و جذب مخاطب تاثير بسزايي دارد
يك كارگردان گفت: نبود فيلمنامههاي خوب، يكي از مشكلات آثار كم مخاطب تلويزيوني است. در صورتي كه براي ساخت هر كاري بايد ابتدا يك فيلمنامه خوب در اختيار داشت.
جمال شورجه در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: بايد راهكارهايي تدوين شود كه فيلمنامهها به لحظات جذب مخاطب و قواعد ملودرام، نگارش شود. همچنين از استحكام لازم نيز برخوردار باشند.
مشاور هنري سريال حضرت يوسف (ع)، يكي از ديگر راههاي ساخت آثار جذبكننده مخاطب را سرمايهگذاري مناسب دانست و اظهار كرد: سرمايهي در نظر گرفته شده در كيفيت آثار، تاثير بسزايي دارد. بنابراين علاوه بر فيلمنامهي خوب، بايد بودجهي مناسبي نيز براي ساخت فيلمها و سريالهاي تلويزيون اختصاص داده شود، چرا كه اين مورد در انتخاب عوامل ساخت آثار تاثيرگذار است.
وي افزود: برخورداري از عواملي چون بازيگران، مدير فيلمبرداري، صدابرداري و صداگذاري و در نهايت كارگرداني خوب، ميتواند در موفقيت يك اثر تاثيرزيادي داشته باشد.
شورجه، توانايي تبديل ادبيات شفاهي را به تصوير مناسب را يكي از ويژگيهايي يك كارگردان خوب برشمرد و افزود: كارگردان بايد از ديالوگ كم كند و به تصوير بيفزايد، استعداد ذاتي نيز براي كارگرداني يك اثر داشته باشد، علاوه بر داشتن اطلاعات كافي درباره چرخه خود، نقاشي و تاثير رنگها را بشناسد و اطلاعات كافي از موسيقي داشته باشد تا به تواند آهنگساز مناسبي را براي اثر خود به كار گيرد.
وي در پايان گفت: كارگردان بايد توانايي خوب بازي گرفتن از بازيگران را نيز داشته باشد و محل فيلمبرداري مناسبي را براي ساخت اثر خود برگزيند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات