• یکشنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403110705173
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

مشتری‌مداری در صنعت آبفای سیستان و بلوچستان به مدیریت بهینه منابع کمک می‌کند

مشتری‌مداری در صنعت آبفای سیستان و بلوچستان به مدیریت بهینه منابع کمک می‌کند

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از عزم این شرکت برای راه‌اندازی دقیق سامانه‌های GIS و CRM خبر داد و ضمن توضیح این فناوری‌ها به اهمیت بهره‌گیری از آن در صنعت آبفا پرداخت.

علیرضا قاسمی امروز در حاشیه جلسه با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بیان کرد: صنعت آب و فاضلاب با چالش‌های متعددی از جمله فرسودگی زیرساخت‌ها، کمبود منابع آب و افزایش تقاضا روبه‌روست در این میان، استفاده از فناوری‌های نوین مانند سیستم‌های اطلاعات مکانی (GIS) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می‌تواند به شرکت‌های آب و فاضلاب در مدیریت بهینه منابع، بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایت مشترکان و کاهش هزینه‌ها کمک کند.

قاسمی با اشاره به نقش مهم صنعت آبفا در کشور گفت: این صنعت یکی از بخش‌های حیاتی اقتصاد و جامعه را شامل می‌شود که نقش اساسی در تامین بهداشت و سلامت عمومی دارد با این حال، این صنعت با چالش‌های متعددی از جمله تغییرات اقلیمی، کمبود منابع آب و فرسودگی زیرساخت‌ها مواجه است.

وی ادامه داد: در این شرایط، استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند به شرکت‌های آبفا در مدیریت موثرتر منابع و ارائه خدمات بهتر کمک کند؛ GIS و CRM دو فناوری مهم هستند که می‌توانند در این زمینه نقش کلیدی ایفا کنند.

وی به دلایل راه‌اندازی و بهره‌گیری از این سامانه‌ها پرداخت و افزود: استفاده از فناوری GIS در جمع‌آوری، مدیریت، تحلیل و نمایش اطلاعات جغرافیایی کمک می‌کند و در صنعت آب و فاضلاب، GIS می‌تواند کاربردهای متعددی از جمله مدیریت شبکه، انشعابات، تحلیل مکانی، مدیریت حوادث و برنامه‌ریزی توسعه‌ای داشته باشد که با بهره‌گیری کامل از آن شاهد بهبود ارائه خدمات به مشترکین خواهیم بود.

قاسمی ادامه داد: GIS نیز می‌تواند به شرکت‌های آب و فاضلاب در مدیریت دقیق‌تر شبکه‌های توزیع، شناسایی نقاط بحرانی و برنامه‌ریزی برای تعمیر و نگهداری کمک کند. با استفاده از GIS، شرکت‌ها می‌توانند مکان دقیق شبکه و خطوط، پمپ‌ها و سایر تجهیزات را ثبت و نظارت کنند، همچنین برای مدیریت انشعابات آب و فاضلاب، شناسایی انشعابات غیرمجاز و برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه استفاده شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاربرد تحلیل مکانی این سامانه بیان کرد: نباید از کمک این سامانه برای تحلیل الگوهای مصرف آب، نقاط آسیب‌پذیر شبکه و مناطق با بیشترین نیاز به خدمات غافل شد این اطلاعات می‌تواند برای برنامه‌ریزی بهتر و تخصیص منابع به طور موثر استفاده شود.

وی اضافه کرد: همچنین در صورت بروز حوادث مانند شکستگی لوله‌ها یا سیلاب، GIS می‌تواند به سرعت مکان حادثه را مشخص و تیم‌های عملیاتی را به محل اعزام کند همچنین GIS به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با توجه به الگوهای رشد جمعیت و توسعه شهری، شبکه آب و فاضلاب را به طور موثر گسترش دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در ادامه به کاربردها و نحوه عملکرد سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان CRM پرداخت و گفت: این سامانه می‌تواند اطلاعات مشتریان مانند آدرس، شماره تماس، سابقه مصرف و همچنین شکایات را در یک پایگاه داده متمرکز ذخیره کند تا شکایات مشتریان را به طور موثر مدیریت و به سرعت به آنها پاسخ دهند.

علیرضا قاسمی، مدیریت تماس‌های تلفنی و ثبت و پیگیری سایر ارتباطات با مشتریان را از دیگر مزایای این سامانه برشمرد و گفت: خدمات شخصی‌تر و متناسب با نیازهای هر مشتری را در این سامانه می‌توانیم پاسخگو باشیم، همچنین با تحلیل رفتار مشتری خدمات خود را بر اساس آن بهبود می‌بخشیم، از این رو بهره‌گیری از این سامانه برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین به تشریح مزایای یکپارچه‌سازی GIS و CRM پرداخت و گفت: اطلاعات واحد از هر مشترک، شامل اطلاعات مکانی و سابقه تماس‌ها و شکایات، ارائه خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی و اعزام تیم‌های عملیاتی به محل حادثه بهبود تحلیل و ارائه تحلیل‌های جامع‌تر برای تصمیم‌سازی از جمله مزایای یکپارچه‌سازی این دو سامانه با هم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در ادامه به بیان چالش‌ها و راهکارها در این زمینه پرداخت و گفت: همکاری بین شرکت‌های آب و فاضلاب و شرکت‌های فناوری برای توسعه راهکارهای نوآورانه می‌تواند در بهبود این سیستم‌ها کمک کند.

قاسمی این دو فناوری را برای توسعه زیرساخت‌های هوشمند، مدیریت پایدار منابع و مشتری‌مداری حائز اهمیت دانست و گفت: با بهره‌گیری از این سامانه‌ها خدمات بهتری به مشتریان ارائه می‌شود و ضمن کاهش هزینه‌ها به طور موثرتری این امکان فراهم است تا با چالش‌های پیش رو مقابله شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha