• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403073023215
  • منبع : نمایندگی فارس

عضو شورای شهر:

گذر گردشگری ارم شیراز احیا می‌شود

گذر گردشگری ارم شیراز احیا می‌شود

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز از تدوین طرحی به منظور احیای گذر گردشگری ارم در این کلانشهر خبر داد.

مصطفی کیانی رحیمی امروز، ۳۰ مهرماه در نشست شورای شهر شیراز با اعلام این خبر گفت: این طرح به پیشنهاد عضو کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی شورای شهر ارائه شده است و از ۳ کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی؛ کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز به صحن شورای اسلامی شهر شیراز آورده شد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور می‌تواند با رویکرد بازگرداندن میراث دیرینه گردشگری ارم به شهروندان شیراز اجرایی شود، افزود: با تصویب طرح‌های درست و مناسب، میراث به جامانده از گذشتگان را به صاحبان اصلی آنان که شهروندان و آیندگان هستند، برمی‌گردانیم.

کیانی رحیمی با تصریح اینکه این طرح در قالب ماده واحده طرح احیا گردشگری ارم با ۹ بند و یک تبصره با حداکثر آرا مصوب و برای سیر مراحل اجرایی به فرمانداری ارسال شد، افزود: در این طرح مواردی نظیر برگشت تدریجی کاربری‌های خیابان ارم به طرح مصوب تفصیلی به وسیله مذاکره با دستگاه‌های مرتبط از جمله میراث فرهنگی و صاحبین املاک با فعالیت غیر مسکونی واقع شده در بر خیابان ارم و ارائه بسته‌های تشویقی برای ترغیب آنان به جابه‌جایی فعالیت به مکان دیگر از جمله انشعابات همان خیابان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین نورپردازی، مبلمان شهری، کف‌سازی و .... را از دیگر موارد این طرح عنوان کرد و گفت: به عنوان پیوست فرهنگی طرح، ایجاد یک مجتمع فرهنگی مذهبی متناظر با معماری سبز خیابان ارم نیز از جمله مصوبات طرح است.

وی در پایان با تاکید بر اجرای این طرح خواستار ارسال گزارش روند اجرایی شهرداری به صورت هر ۳ ماه یک بار به شورای اسلامی شهر شیراز شد تا این طرح با هم‌افزایی و با بهترین حالت ممکن اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha