• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403073023322
  • منبع : نمایندگی فارس

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

دستگیری قاتل بعد از ۱۹ سال / سارقان درون خودرو به دام افتادند

دستگیری قاتل بعد از ۱۹ سال / سارقان درون خودرو به دام افتادند

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر وقوع قتل در سال ۸۴ و دستگیری قاتل در اصفهان توسط پلیس فارس، دستگیری سارقان درون خودرو، کشف ماینرهای قاچاق، کشف کالاهای قاچاق و... مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس امروز، ۳۰ مهرماه گفت: شخصی که در سال ۸۴ مرتکب قتل در شهرستان خفر شده بود، سرانجام در استان اصفهان دستگیر شد.

کاووس حبیبی بیان کرد: به دنبال وقوع قتل مردی ۳۰ ساله با اسلحه کلاش در بهمن‌ماه سال ۸۴ در یکی از روستاهای شهرستان خفر توسط شخصی به هویت معلوم و متواری شدن قاتل، شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی فارس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از قاتل هیچ سر نخی وجود نداشت، تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس تحقیقات خود را مجددا آغاز و با انجام کارهای اطلاعاتی گسترده مخفیگاه قاتل متواری را در استان اصفهان شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان پس از اخذ نیابت قضایی به اصفهان اعزام و پس از ساعت‌ها تعقیب و مراقبت، موفق شدند قاتل را دستگیر و به شیراز انتقال دهند.

حبیبی با بیان اینکه قاتل ۴۵ ساله در بازجویی اولیه ضمن اعتراف به ارتکاب قتل، علت را اختلافات قبلی عنوان کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: مجرمان و افراد هنجارشکن بدانند دیر یا زود برابر قانون به سزای عمل مجرمانه خود خواهند رسید.

دپو پوشاک‌های ۲۰ میلیاردی قاچاق در دامداری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف پوشاک‌های خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دامداری خبر داد و گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی از دپو پوشاک قاچاق در یک گله‌دانی واقع در اطراف یکی از محله‌های شهرستان شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

احمدرضا خرم افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن دامداری موفق شدند ۱۴ هزار و ۷۹۰ ثوب پوشاک خارجی قاچاق را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

خرم با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه قاچاق، آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف بیش از ۲۳ هزار لیتر سوخت فاقد مجوز در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۲۳ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل فاقد مجوز در آن شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامی حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را توقیف کردند.

بهادر رزمجویی افزود: در بازرسی از این کامیون ۲۳ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل فاقد مجوز و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: مبارزه با قاچاق سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان به منظور مشارکت در این امر، هرگونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقین درون خودرو در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی و دستگیری سارقین درون خودرو با اعتراف به ۲۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان ادامه داد: ماموران انتظامی کلانتری ۳۲ کشن شهرستان شیراز حین گشت‌زنی به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک مشکوک و با شگردهای پلیسی راکب و ترک‌شین را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه افراد دستگیر شده در تحقیقات پلیسی به ۲۰ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کردند، گفت: متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

زراعتیان تصریح کرد: اگر از شهروندان سرقت درون خودرو صورت گرفته شده است جهت پیگیری موارد مشابه به پایگاه تجسس پلیس واقع در شیراز، میدان گل سرخ، بلوار شیرودی، طبقه فوقانی کلانتری ۲۰ گلسرخ مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

کشف ۱۵ فقره سرقت در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری ۵ سارق حرفه‌ای و کشف ۱۵ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح‌های امنیت محله محور و در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در برخی از نقاط شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

علی زنگنه‌نیا افزود: با آغاز تحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص ۵ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و آنان را بعضا در هنگام سرقت و یا در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه سارقان در تحقیقات اولیه به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کردند، از شهروندان درخواست کرد ضمن مد نظر قرار دادن توصیه‌های پلیسی در زمینه پیشگیری از سرقت اموال، هرگونه موراد مشکوک را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و افزود: در تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، مامورین پلیس آگاهی این شهرستان در تحقیقاتی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سیدرحمان هاشمی افزود: مامورین پلیس آگاهی داراب پس از هماهنگی قضایی به آن مکان اعزام و در بازرسی از آن منزل یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به معرفی مالک موتورسیکلت به مرجع قضایی، اظهار کرد: ارزش موتورسیکلت توقیفی برابر نظر کارشاسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

هاشمی گفت: با توجه به ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های سنگین فاقد مجوز در سطح شهرستان، برخورد با این موضوع در دستور کار دائمی پلیس قرار دارد.

کشف ماینرهای قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۱۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز و پاور مربوطه در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر اینکه فردی در این شهرستان در منزل مسکونی خودش اقدام به استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کند، که بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

ذبیح‌الله رضایی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی به محل‌ مربوطه اعزام و در بازرسی از آن منزل ۱۲ دستگاه ماینر که به صورت غیرقانونی با استفاده از برق شهری مورد استفاده قرار می‌گرفت کشف کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha