• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070201417
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

نمی‌گذاریم دانش‌آموزی به خاطر نداشتن امکانات و یا سکونت در مناطق دورافتاده از تحصیل باز بماند

نمی‌گذاریم دانش‌آموزی به خاطر نداشتن امکانات و یا سکونت در مناطق دورافتاده از تحصیل باز بماند

ایسنا/کرمانشاه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اجازه نمی‌دهیم دانش‌آموزی به خاطر نداشتن امکانات و یا سکونت در مناطق دورافتاده از تحصیل باز بماند.

سلمان محمدی، امروز(دوم مهر) در نشست صمیمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با مدیران مدارس متوسطه کرمانشاه، با بیان اینکه از بهمن سال گذشته اجرای پروژه مهر را در راستای آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید در استان آغاز کردیم، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته برای آماده‌سازی فضا و تجهیزات و نیروهای انسانی، خوشبختانه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در کلیه مدارس استان به خوبی انجام شد.

 وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های گرفته شده مهر بانشاطی در استان آغاز شده و هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم و هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس درس نمانده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه معلم‌ها در دورترین نقاط استان حضور داشته و برای اینکه دانش‌آموزان مناطق عشایری از درس و مدرسه عقب نمانند در فصل کوچ با عشایر همراه می‌شوند، گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ دانش‌آموزی در استان بخاطر نداشتن امکانات و یا دوری از مناطق شهری و سکونت در مناطق دورافتاده از تحصیل باز بماند.

 محمدی افزود: اول مهر امسال ۳۷۰ هزار دانش آموز در چهار هزار مدرسه و حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ کلاس  درس استان راهی مدرسه شدند و حدود ۲۶ هزار نفر عهده‌دار تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان شده‌اند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه مدرسه کانون تربیت است و دانش‌آموزان در مدرسه رشد می‌یابند، گفت: در تلاشیم دانش‌آموزان را بگونه‌ای بار بیاوریم که به هویت ایرانی اسلامی خود افتخار کنند.

محمدی با بیان اینکه کیفیت بخشی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت در استان دنبال می‌شود، تاکید کرد: در راستای کیفیت بخشی به آموزش‌ها قرار شده نشست های تخصصی برای ارتقای معدل دانش‌آموزان استان تشکیل شود.

وی در ادامه توجه به مقوله عدالت آموزشی را یکی دیگر از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: باید در جهت عدالت آموزشی تلاش کرده و شرایط را بگونه ای مهیا کنیم که آموزش در تمام مناطق محروم و کم برخوردار استان از نظر کیفی در حد سایر نقاط باشد.

حذف هنرآموز همراه در هنرستان‌ها، کم شدن تعداد نیروهای هنرستان‌ها و... از جمله چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت در هنرستان‌ها بود که تعدادی از مدیران مدارس در این نشست به آنها اشاره کردند.

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha