• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070201151
  • خبرنگار : 50181

مدیرکل مدیریت بحران استان تاکید کرد:

لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه تا قبل از بارندگی انجام شود

لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه تا قبل از بارندگی انجام شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بر لزوم لایروبی رودخانه‌های استان تا پیش از شروع بارش‌ها و آمادگی همه دستگاه‌های مربوطه برای شروع فصل بارندگی تاکید کرد.

افشین یگانه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن فصل بارش و سرما، خواستار آمادگی همه دستگاه‌های مربوطه و انجام اقدمات لازم پیش از شروع بارندگی‌ها شد و گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام شود، لایروبی رودخانه‌های داخل و بیرون شهرها در سراسر استان است.

وی اظهار کرد: مکاتبات لازم در این خصوص با دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، فرمانداری‌ها و... انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از اهمیت مدیریت آب‌های سطحی در فصل بارش خصوصا در مناطق شهری و نقاطی که در سنوات گذشته دچار چالش بودند، یاد کرد و افزود: لازم است سیستم‌های جمع آوری آب‌های سطحی مورد بررسی قرار گیرد و اگر نواقصی وجود دارد، مرتفع شود.

یگانه با اشاره به اهمیت لایروبی دو رودخانه مهم «قره‌سو» و «آبشوران» در شهر کرمانشاه پیش از شروع بارندگی، ادامه داد: این کار باید توسط آب منطقه‌ای و شهرداری انجام شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود بارش‌های قابل توجه و بیشتر از نرمالی که در استان شاهد بودیم در هیچ نقطه‌ای حادثه جدی و مشکلی رخ نداد، یادآور شد: امیدواریم امسال نیز با همکاری همه بخش‌ها در فصل بارندگی و سرما مشکل جدی در استان رخ ندهد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه علاوه بر لزوم مدیریت آب‌های سطحی و لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها، سایر دستگاه‌ها نیز باید در حوزه کاری خود پای کار باشند.

یگانه راهداری و هلال احمر را از جمله این دستگاه‌ها برشمرد که در فصل سرما و بارندگی  باید آماده باشند و افزود: شرکت برق نیز باید اقدامات لازم از جمله شاخه زنی درختان را انجام دهد تا در زمان باد و باران قطعی برق ناشی از حوادث به حداقل برسد.

وی همچنین بر لزوم تامین پایدار و به موقع سوخت مورد نیاز مردم در فصل سرما تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha