• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070100882
  • خبرنگار : 50180

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

برنامه‌ریزی برای تحصیل ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها تا پایان برنامه هفتم توسعه

برنامه‌ریزی برای تحصیل ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها تا پایان برنامه هفتم توسعه

ایسنا/کرمانشاه معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای هدایت ۵۰ درصدی دانش آموزان به سمت رشته‌های هنرستانی تا پایان برنامه هفتم توسعه داشت.

محمدمهدی کاظمی، عصر امروز(اول مهر) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش در چند ماه گذشته، گفت: مجموعه این اقدامات سبب شده اول مهر امسال با چالش‌های کمتری نسبت به سنوات گذشته مواجه باشیم.

کاظمی افزود: در شش ماهه نخست امسال ۱۷۰۰ پروژه آموزشی با ۷۸۰۰ کلاس درس در کشور به بهره برداری رسید که اقدام خوبی در جهت افزایش فضاهای آموزشی در کشور بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ‌افزود: همچنین در چند ماه اخیر فرایند جذب حدود ۷۲ هزار معلم دوره ابتدایی و متوسطه در کشور انجام شده که اقدام درخوری در جهت رفع چالش کمبود معلم در کشور است.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه مقدمات حذف کنکور و تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها، عنوان کرد: با اجرای این مصوبه سبک تدریس و آموزش در مدارس کشور از حافظه‌محوری و آموزش بر مبنای تست‌زنی به سمت آموزش‌های مفهومی سمت و سو پیدا خواهد کرد.

کاظمی با اشاره به رشد بیش از هشت دهم درصدی میانگین نمرات امتحانات پایانی دانش آموزان پایه دوازدهم کشور، گفت: مطمئنا معدل امتحانات نهایی دانش آموزان در سالهای آتی رشد بیشتری خواهد کرد.

وی اشاره‌ای هم به برنامه‌ریزی برای هدایت ۵۰ درصدی دانش آموزان به سمت رشته‌های هنرستانی تا پایان برنامه هفتم توسعه داشت و گفت: برای رسیدن کشور به رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری باید به سمت توسعه رشته‌های مهارتی برویم و افراد را از سنین نوجوانی صاحب‌مهارت بار بیاوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha