• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403062515821
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

از ابتدای امسال؛

جان باختن ۱۴ نفر در تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی

جان باختن ۱۴ نفر در تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۴ نفر در تصادفات درون شهری خراسان جنوبی جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش دارد.

سرهنگ علیرضا عباسی، امروز یکشنبه ۲۵ شهریور با اعلام این خبر افزود: پرحادثه‌ترین زمان در شهرها ساعت ۱۸ تا ۲۲ است که ۳۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد.

وی بیشترین علت تصادفات درون شهری را توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن حق تقدم عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین متوفیان سال گذشته در مهر بوده که میانگین سنی آنها هفت تا ۱۸ سال است گفت: در آستانه سال تحصیلی باید تدابیر ویژه برای کاهش تصادفات درنظر بگیریم.

سرهنگ عباسی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید بر ورود دانش‌آموزان به مدارس با موتورسیکلت نظارت داشته باشد افزود: گواهینامه آسان بعد از رسیدن به سن ۱۶ سال اعطا می‌شود لذا دلیل ندارد که دانش آموزان بدون گواهینامه با موتور در مسیر مدرسه تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ نقطه حادثه خیز در سطح شهر بیرجند شناسایی شده و نیاز است شهرداری نسبت به رفع نقص اقدام کند گفت: نصب ۱۵ دوربین در بلوارهای شهر ضروری است و در کاهش تصادفات اثرگذار خواهد بود.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی همچنین بر بازنگری علائم راهنمایی و رانندگی با محوریت مدارس تاکید کرد و گفت: آشکارسازی گذرگاه‌های عابر پیاده، نصب سرعتکاه مقابل برخی مدارس حاشیه خیابان، ارائه آمار دقیق دانش‌آموزان به تفکیک مقطع تحصیلی برای برنامه‌ریزی مناسب و یکطرفه کردن خیابان حافظ مهرشهر از ورودی بلوار فاطمیه هم ضروری است.

سرهنگ عباسی خواستار برخورد قضایی با رانندگانی که به هر نحوی به تصادفات دانش آموزان مرتبط می‌شود، شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha