• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403062516000
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مهر ماه امسال

۱۱۲ کلاس درس به مرحله افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد

۱۱۲ کلاس درس به مرحله افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: مهر ماه امسال ۴۳ پروژه افتتاح و ۱۱۲ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه می‌شود.

حامد رخساپور امروز (۲۵ شهریور ماه) در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال ۴۳ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی با ۱۱۲ کلاس درس مهر ماه برای بهره‌برداری افتتاح می‌شود. در این سازمان ما سه هدف مهم را را پیگیری می‌کنیم که به ترتیب شامل تکمیل پروژه‌های ناتمام استان، اجراسازی عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان استان برای بهره‌وری بهتر از فضای آموزشی و در آخر، طراحی و ساخت پروژه‌ها با معماری اسلامی است که به‌ ترتیب برای آنها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و گام به گام در راستای تحقق آنها در حال پیش‌روی هستیم.

وی اظهار کرد: طرح ساخت و نقشه‌کشی مدارس با معماری اسلامی در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، نهبندان و طبس در حال اجراسازی است.

حسن رضا بهورزی، معاون فنی و اجرایی و اجرایی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به برخورداری استان از ۲۵۰۰ مدرسه با ۱۸۰ دانش‌آموز است، بیان کرد: تمام پروژه‌هایی که از سوی اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی در حال پیگیری است به ۶۲۰ پروژه می‌رسد که این آمار با افتتاح پروژه‌های ساخت مدارس روبه افزایش می‌رود و اول تا پایان مهر ماه حدود ۱۱۲ کلاس درس افتتاح خواهد شد.

وی گفت: اکنون ۴۳ پروژه شامل ۲۹ ساختمان آموزشی، هشت سالن ورزشی و شش فضای جانبی مانند نمازخانه و ... با زیربنای ۱۷ هزار و ۲۰۰ مترمکعب به فضای آموزشی استان اضافه خواهد شد که اعتبار اختصاص داده شده برای این موضوع ۴۲۰ میلیارد تومان است.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ادامه داد: در شهرستان بیرجند حدود ۱۰ پروژه که شامل پنج پروژه برای ساختمان آموزشی با ۲۲ کلاس درس و پنج مورد دیگر برای سالن‌های ورزشی است که در مهر ماه افتتاح خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در بحث تجهیزات مدارس حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۲۱ میلیارد تومان آن اعتبار دولتی بود. از این اعتبار برای ۱۱۵ مدارس آسفالت انجام می‌شود و حدود ۶۰ هزار مترمربع ایزوگام انجام می‌شود. فعالیت‌ها از اول مهر ماه شروع خواهد شد.

بهورزی افزود: در طرح شهید عجمیان که برای زیباسازی و به‌سازی مدارس است، ۱۷ میلیارد تومان برای شاداب‌سازی و تعمیرات در استان با توجه به تشخیص از سوی اداره کل آموزش و پرورش هزینه شده است که این طرح در پنج شهرستان‌ها کم‌برخوردار استان شامل نهبندان، زیرکوه، عشق‌آباد، سربیشه و درمیان اجرا می‌شود.

محمدجواد روشندل، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی نیز گفت: در بحث خرید تجهیزات در طول سال مالی گذشته، حدود ۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و لوازم جانبی مدارس استفاده شده است.

او ادامه داد: امسال یک قسمت از اعتبارات برای تجهیزات لوازم رشته‌های تازه تاسیس مدارس هنرستانی بود که این مبلغ حدود ۱۸۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در طرح شهید عجمیان برای شاداب‌سازی مدارس و تعمیر میز و نیمکت‌های اسقاطی مدارس به همت گروه‌های جهادی در کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی این‌گونه وسایل تعمیر شد و در اختیار مناطق کم‌برخوردار قرار گرفت که حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای شاداب‌سازی اختصاص یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha