• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403062616565
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

برندسازی فرهنگی به کمک برگزاری یک جشنواره ملی در خراسان جنوبی 

برندسازی فرهنگی به کمک برگزاری یک جشنواره ملی در خراسان جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما معتقدیم برندهای فرهنگی به مراتب آورده‌ای ارزشمندتر از برندهای اقتصادی را به همراه خواهند داشت، گفت: با برگزاری جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی به دنبال این برندسازی فرهنگی از طریق این شخصیت هستیم.

سیدمحمدحسین سیدکاشی، امروز ۲۶ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های جهاددانشگاهی در سراسر کشور از جمله خراسان جنوبی پرداختن به برنامه‌های فرهنگی است. 

وی با بیان اینکه ما معتقدیم برندهای فرهنگی به مراتب آورده‌ای ارزشمندتر از برندهای اقتصادی را به همراه خواهند داشت، افزود: برندسازی یکی از مسائل مهم در تمام دنیاست و برندسازی شهری ملزوماتی دارد که یکی از مقدمات آن معرفی شخصیت‌های مهم و فرهنگی هر منطقه به فرهیختگان است و این امر برای جهاددانشگاهی استان در اولویت قرار گرفته است‌. 

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه برندسازی فرایندی آهسته و پیوسته است که باید مراحلی را طی کنیم، افزود: طرح برندسازی شهری را به استانداری پیشنهاد داده‌ایم و به مرور به کمک فرآیندها با نقش بی‌بدیل رسانه تمام جهان از طریق فرهیختگان این شخصیت را خواهند شناخت. در خراسان جنوبی شخصیتی بزرگ به نام ابن حسام خوسفی داریم که با ظرفیتی عظیم، جهاددانشگاهی اجرای جشنواره آن را در سال‌های گذشته طرح ریزی و اجرا کرد. 

سیدکاشی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان سال گذشته چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی، ادبی و هنری ابن حسام خوسفی را برگزار کرد، بیان کرد: اولین دوره این جشنواره در سال 97 توسط جهاددانشگاهی کلید خورد و سپس در سال‌های 99، 1400 و 1402 دوره‌های بعدی جشنواره را با مشارکت دیگر نهادها برگزار کردیم چرا که معتقد بودیم می توان از توان علمی و فرهنگی این نهاد برای معرفی ابن حسام خوسفی بهره گرفت. 

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های کنگره ملی ابن حسام به نام جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام در حال برگزاری است، ادامه داد: امسال مقرر شده پنجمین دوره این جشنواره ذیل کنگره ملی ابن حسام با حضور شاعران و فرهیختگان کشوری برگزار شود. 
در جشنواره سال گذشته تعداد ۳۲۲ اثر در زمینه‌های مختلف به جشنواره ابن حسام خوسفی ارسال شد که از نفرات برتر هر بخش، در مراسم اختتامیه تجلیل شد و امسال با رشد پنجاه درصدی، ۴۸۹ اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شد. وی ادامه داد: بیش از هزار اثر در بخش‌های مختلف در طول چهار دوره قبلی جشنواره واصل شده است. 

سیدکاشی با بیان اینکه در این جشنواره محدویتی برای حضور اقشار مختلف نداریم و این امر در جهت شناسایی شخصیت این حسام بسیار مفید است، تصریح کرد: سعی ما بر این است که ابن حسام خوسفی را به برند ملی تبدیل کنیم. 

وی با بیان اینکه این امر که جشنواره ابن حسام به یک کنگره ملی تبدیل شد نتیجه مدیریت و حمایت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حضور و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی بود، افزود: جایگاه والای معنوی ابن حسام باعث شد تا جشنواره از حالت استانی خارج و در سطح منطقه اعلام موجودیت کند تا زمینه معرفی بیشتر سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی این خطه از کشور در عرصه ملی فراهم شود. 

سیدکاشی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و کشف استعدادهای ادبی، هنری و فرهنگی، ایجاد فضای مناسب برای تعامل و ارتقای اشعار شاعران، ایجاد حس دوستی و الفت بین شاعران و معرفی شخصیت ابن حسام به فرهنگ‌دوستان در سراسر کشور است. 

وی با بیان اینکه فراخوان ارسال آثار اواخر مردادماه منتشر و در این جشنواره سه بخش اصلی مدنظر قرار گرفت، یادآور شد: بخش آیینی، بخش ویژه با موضوع ایثار و مقاومت و بخش دانشجویی که مختص دانشجویان کشور است، محورهای جشنواره را تشکیل می‌دهند. 

سیدکاشی با بیان اینکه در بخش اصلی سه برگزیده، در بخش ویژه یک برگزیده و در بخش دانشجویی یک برگزیده معرفی خواهد شد، ادامه داد: مراسم اختتامیه به مناسبت روز شعر و ادب فارسی ساعت ۱۸:۳۰ در شهرستان خوسف در سالن اجتماعات راشد محصل برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه مهمان ویژه این مراسم سید مهدی حسینی رکن آبادی شاعر و نویسنده و پژوهشگر معاصر و از داوران جشنواره خواهد بود، افزود: امیدواریم این جشنواره با کیفیت بالا و با حضور و همراهی همه بزرگواران در تمام دستگاه‌های اجرایی، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و ادب برگزار شود. 

سیدکاشی از همراهی استانداری خراسان جنوبی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری خوسف و سایر دستگاه‌های اجرایی که در طول بازه برگزاری جشنواره از ابتدا تا انتها همراه و همفکر و کمک جهاددانشگاهی بودند، تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha