• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403062616585
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبرداد

توجه به مشارکت مردم از طریق ابزار هنر و فرهنگ در کنگره ملی ابن‌حسام خوسفی

توجه به مشارکت مردم از طریق ابزار هنر و فرهنگ در کنگره ملی ابن‌حسام خوسفی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: معرفی و شناساندن مفاخر ممکن است زمان‌بر باشد که در کنگره ملی ابن حسام از ابزارهای مختلف از جمله هنر و فرهنگ و پژوهش برای مشارکت مردم بهره برده شده است.

محمود رمضانی، امروز ۲۶ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام، اظهار کرد: برگزار کننده این جشنواره جهاددانشگاهی خراسان جنوبی است. وی با اشاره به کلیات کنگره، افزود: کنگره ملی ابن حسام خوسفی قرار است ۲۸ آبان ماه در استان برگزار شود که از یک سال گذشته با رونمایی پوستر در محل انجمن مفاخر کشور و با حضور وزارت‌های خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور کلید خورد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه‌ریزی شد در قالب ۴ بخش این رویداد برگزار شود که یک قسمت بخش فرهنگی است شامل جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام. رمضانی ادامه داد: در بخش هنری برنامه‌ریزی شده از اشعار ابن حسام کارهای هنری تولید شود که در این راستا حدود ۲۰۰ اثر خوشنویسی و ۳۰ اثر به صورت تصویرنگاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بخش علمی و پژوهشی به عهده دانشگاه بیرجند گذاشته است و در حال جمع آوری مقالات هستیم و مهلت ارسال آثار تا اخر مهرماه تمدید شده است، بیان کرد: همایش علمی این کنگره ۲۷ آبان ماه یک روز پیش از کنگره اصلی برگزار خواهد شد و اختتامیه کنگره نیز ۲۸ آبان ماه در مرکز استان برگزار خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه معرفی و شناساندن مفاخر ممکن است زمان‌بر باشد و در این کنگره از ابزارهای مختلف از جمله هنر و فرهنگ و پژوهش برای مشارکت مردم بهره برده شده است، یادآور شد: تلاش است ابن حسام را با همراهی اصحاب رسانه به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha