• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061508720
  • خبرنگار : 90057

مسکو: در پاسخ به اقدام واشنگتن علیه شبکه آر تی، رسانه‌های آمریکایی هدف گرفته می‌شوند

مسکو: در پاسخ به اقدام واشنگتن علیه شبکه آر تی، رسانه‌های آمریکایی هدف گرفته می‌شوند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو رسانه‌های آمریکایی را در پاسخ به اقدامات آمریکا علیه شبکه دولتی آرتی روسیه هدف قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه دو کارمند شبکه خبری آرتی را به پولشویی با هدف مداخله در انتخابات آمیکا متهم کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه این اقدام را "پرونده‌سازی" خواند و گفت که هدف آن ترساندن مردم آمریکا است.

زاخارووا گفت: به اقدامات مقامات آمریکایی که مستقیماً با تعهدات آنها در زمینه دسترسی آزاد به اطلاعات و کثرت‌گرایی رسانه‌ای در تناقض است، پاسخ داده خواهد شد.

او افزود که اقدامات مسکو می‌تواند منعکس کننده اقدامات واشنگتن یا به شکل دیگری باشد.

دولت بایدن روز چهارشنبه به بهانه تلاش برای محدود کردن مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۲۴، از اعمال تحریم‌ها، تصرف دامنه‌های اینترنتی مورد استفاده برای انتشار اطلاعات نادرست و افشای اتهامات جنایی خبر داد و هدف این اقدامات را جلوگیری از استفاده کرملین از رسانه‌های دولتی و سایت‌های خبری جعلی برای تأثیرگذاری بر رأی دهندگان آمریکایی عنوان کرد.

وزارت دادگستری آمریکا علیه دو کارمند کانال رسانه دولتی آر تی روسیه اتهامات پولشویی ارائه کرد و مدعی شد آن‌ها از شرکت‌ها و شخصیت‌های جعلی برای پرداخت ۱۰ میلیون دلار به شرکتی در تنسی استفاده کرده‌اند تا ویدیوهایی را تولید کنند که برای ایجاد اختلافات سیاسی طراحی شده بودند. اف‌بی‌آی ۳۲ دامنه اینترنتی را توقیف کرد و گفت که در تلاش برای نفوذ استفاده می‌شد و وزارت خزانه داری و امور خارجه ایالات متحده تحریم هایی را علیه آرتی، از جمله سردبیر ارشد این شبکه، مارگاریتا سیمونونا سیمونیان، اعمال کردند.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: آرتی دیگر فقط یک بازوی تبلیغاتی کرملین نیست. از آن برای پیشبرد اقدامات نفوذ پنهان روسیه استفاده می‌شود. علاوه بر این، دولت روسیه در حال نفوذ و عملیات اطلاعاتی از طریق شرکت‌های تجاری تحت کنترل کرملین مانند آژانس طراحی اجتماعی است که به طور گسترده در جهت و کنترل فدراسیون روسیه کار می‌کنند. او از آمریکایی ها خواست مراقب باشند که اخبار خود را از کجا دریافت می کنند، زیرا دولت ها در سراسر جهان با قدرت ارتباطات آنلاین همراه با هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

مسکو: در واکنش به اقدام واشنگتن علیه شبکه آر تی،رسانه‌های آمریکایی هدف گرفته می‌شوند

سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده مدعی هستند که با افشای ایمیل‌های کمپین هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ با حمایت روسیه انجام شده و مسکو بار دیگر در سال ۲۰۲۰، سعی کرد انگشت خود را برای سنگین کردن ترازو به نفع دونالد ترامپ بگذارد. این بار نیز در پی اتهاماتی موهوم و ادعایی ایران را عامل هک اخیر کمپین ترامپ دانستند.

مقامات وزارت دادگستری آمریکا می‌گویند مسکو و افراد نیابتی‌اش اکنون گروه‌های خاصی از رای دهندگان را در ایالت های کلیدی هدف قرار می دهند و از ربات‌ها و هوش مصنوعی برای ایجاد تفرقه استفاده می کنند. 

وزارت امور خارجه آمریکا گفت: برخی از دولت‌های خارجی برای تضعیف نهادهای دموکراتیک آمریکا تلاش می‌کنند. اما این دولت‌های خارجی باید بدانند که ما دخالت عمدی بازیگران بدخواه خارجی و تضعیف انتخابات آزاد و عادلانه را تحمل نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha