• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062012045
  • خبرنگار : 71129

مجری روس-آمریکایی: هرکسی که از خط سیاسی مد نظر آمریکایی‌ها منحرف شود، مبلغ روسیه است!

مجری روس-آمریکایی: هرکسی که از خط سیاسی مد نظر آمریکایی‌ها منحرف شود، مبلغ روسیه است!

مجری روس-آمریکایی و مشاور سابق ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده که از سوی وزارت دادگستری آمریکا به پولشویی و نقض تحریم‌ها متهم شده، لب به سخن گشود و گفت، بایدن می‌خواهد او را هدف قرار دهد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری سیمز» مجری و کارشناس روس-آمریکایی ۷۶ ساله که در حال حاضر مجری یک «تاک شو» در تلویزیون روسیه است، متولد مسکو است که در ۲۶ سالگی به آمریکا آمد و در دانشگاه جانز هاپکینز استاد بود. وی مسئول برنامه سیاستگذاری شوروی در مرکز مطالعات بین‌الملل و استراژیک بود و در دانشگاه کالیفرنیا و کلمبیا تدریس می‌کرد.

وی در مصاحبه‌ای با خبرنگار روزنامه کومرسانت روسیه درباره جزئیات اتهاماتی که از سوی مقام‌های آمریکایی بر وی وارد شده و می‌تواند تا ۶۰ سال حبس در پی داشته باشد، صحبت کرد و درباره اتهام دست داشتن در برنامه نقض تحریم‌های آمریکا گفت: «اینها همه از بی قانونی و دروغ‌های آشکار است. ترکیبی از حقایق نیمه واقعی و ساختگی آشکار هستند. من متهم به پولشویی هستم اما به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده این پولی است که از حقوقم به حسابی در روس‌بانک در مسکو، بانکی که کانال یک روسیه از آن استفاده می‌کند، ریختم. مقداری از پول را هم به بانکم در واشنگتن منتقل کردم. من هیچ کار غیرقانونی انجام ندادم.»

این مجری روسی-آمریکایی همچنین در پاسخ به اینکه آیا فعالیتش در کانال ۱ روسیه نقض کننده تحریم‌های آمریکا نبوده، گفت: «به من گفته شد که گفت‌وگویی بین وزارت خارجه‌های دو کشور در جریان بود که در آن، طرف آمریکایی توضیح داد هدف اصلی این تحریم‌ها جلوگیری از دریافت منابع مالی غربی برای کانال‌های تلویزیونی روسی است و این تحریم‌ها نباید فعالیت خبرنگاران را تحت تاثیر قرار دهد. اما اینها برای من راضی کننده نبود. من خودم با یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی صحبت کردم. اما آنها به من گفتند که نباید کارم را در کانال ۱ روسیه ادامه دهم.»

دیمیتری سیمز که از ۲۰۲۲ در آمریکا نیست، در پاسخ به اینکه آیا از بابت این اتهام زنی‌ها نگران است یا خیر، گفت: «فکر می‌کنم کاخ سفید تصمیم گرفت تا مساله مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را یکبار دیگر مطرح کند. اما من اصلا کاری به مداخله ندارم و وقتی شنیدم که پرونده‌های مطرح شده علیه من بخشی از کارزار علیه مداخله روسیه در انتخابات آمریکاست، احساس کردم که این مساله نه تنها سیاسی است بلکه کاملا جعلی است.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مساله مداخله اوکراینی‌ها در سطح بالاتری اشاره کرد و افزود: « گروه تخصصی آندری یرماک- مایکل مک‌فول درباره تحریم‌های روسیه که توسط مشاور ارشد ولودیمیر زلسکی، رئیس جمهور اوکراین و سفیر سابق ایالات متحده در روسیه برای تهیه توصیه‌هایی درباره تحریم‌ها اداره می‌شود، روی این توطئه کار می‌کند. این شکل قانونی مداخله اوکراینی در سطح بالای تصمیم گیری در واشنگتن است. من بسیار علاقه‌مندم که بفهمم چطور خانه من در ایالات متحده در ماه اوت ۴ روز مورد تفتیش قرار گرفت و وسایل را با کامیون با خود بردند. به گفته همسایه‌ها، حدود ۵۰ نفر بودند که بسیاری از آنها نه با اتومبیل‌های رسمی، همانطور که اف.بی.آی معمولا انجام می‌دهد، بلکه با اتومبیل‌های شخصی آمدند و تفتیش کردند. چگونه بود که بعدا مشخص شد برخی از این افراد به زبان اوکراینی صحبت می‌کردند؟ من واقعا دوست دارم بفهمم که دخالت اوکراین در سیاست آمریکا در این شرایط چه نقشی دارد.»

این مجری روس-آمریکایی درباره اینکه برخی از رسانه‌های غربی به او لقب «تبلیغ کننده» و «سخنگوی کرملین» داده‌اند، نیز گفت: «از نظر آنها مبلغ و سخنگوی کرملین، هر کسی است که از خط صحیح سیاسی آمریکا منحرف شود. من اصلا چنین خط سیاسی و فکری را نمی‌پذیرم. در مورد لقب سخنگوی کرملین بودن هم من نمی‌دانم که کسی من را به آن سمت منصوب کرده یا این اختیار را به من داده است. اگر به دو رویدادی که من در آن شرکت کردم و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آن حضور داشت نگاه کنید، می‌بینید که هر دو بار با او بگومگو داشتم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha