• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052920108
  • خبرنگار : 50974

پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن برنج در شهرستان تالش

پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن برنج در شهرستان تالش

ایسنا/گیلان سرپرست جهاد کشاورزی تالش گفت: شهرستان تالش دارای ۱۶ هزار هکتار شالیزار است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ هزار تن برنج در سال زراعی جاری تولید شود که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی خواهیم داشت.

منصور زاهدی عصر امروز دوشنبه بیست و نهم مرداد ماه، در گفتگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان تالش به عنوان دومین شهرستان استان گیلان از نظر وسعت جغرافیایی و جمعیتی دارای ۱۶ هزار هکتار شالیزار و ۴۵۰۰ هکتار باغ کیوی می باشد که این امر شهرستان را به یکی از قطب‌های کشاورزی استان و شمال کشور تبدیل کرده است و در حال حاضر محصول کیوی تالش به چندین کشور خارجی صادر شده و از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه محسوب می‌شود. 

سرپرست جهاد کشاورزی تالش در ادامه بر رشد ۲۰ درصدی تولید برنج نسبت به سال زراعی گذشته اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در سال زراعی جاری وضعیت مطلوبی را در تولید محصول برنج داشتیم که پیش بینی می شود بیش از ۹۰ هزار تن برنج از نوع (هاشمی، شیرودی و...) از شالیزارهای شهرستان برداشت شود که این میزان تولید نسبت به سال زراعی گذشته رشد ۲۰ درصدی خواهد داشت.

وی همچنین بر لزوم بهره گیری از روش های نوین در تولید محصولات کشاورزی به منظور افزایش کیفیت آنها تأکید کرد و گفت: مطمئنا استفاده از روش های نوین و مکانیزه در تولید محصولات کشاورزی نه تنها موجب تسهیل در فعالیت‌های کشاورزی می شود بلکه موجب ارتقای کیفی محصولات نیز می‌شود لذا در شهرستان تالش نیز ۷۵ درصد از برداشت محصول برنج بصورت مکانیزه و ۲۵ درصد نیز بصورت دستی انجام می‌شود.

زاهدی در ادامه گفت: خوشبختانه در سال زراعی جاری با تمهیدات انجام شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان میزان خسارت وارد شده به شدت کاهش یافته و فقط به علت بارش های باران در روزهای اخیر آسیب ۱۰ تا ۱۵ درصدی ( ورس ) شالیزارها گزارش شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی تالش در ادامه گفت: برداشت محصول برنج از شالیزارهای تالش از ۱۲ مرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha