• پنجشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403062113403
  • خبرنگار : 71955

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد

نظارت بر اجرای صحیح فرایند پروژه مهر/ بازدید از بیش از ۱۶۰۰ مدرسه در تهران

نظارت بر اجرای صحیح فرایند پروژه مهر/ بازدید از بیش از ۱۶۰۰ مدرسه در تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نظارت بر اجرای صحیح فرایند پروژه مهر با تاکید بر اصول سند تحول بنیادین متضمن تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی در سطح مدارس است.

علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اولویت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران خلق مدرسه‌ای شاداب و مهری با نشاط و ماندگار برای دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ است گفت: پروژه مهر یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های آموزش و پرورش است که نمادی از برنامه‌ریزی، همدلی، هماهنگی، هم‌افزایی، مدیریت کارآمد و ... است.

وی با بیان اینکه پشت هر نواخته‌شدن زنگ اول مهر، ساعت‌ها تلاش و برنامه‌ریزی نهفته است افزود: تمامی ارکان آموزش و پرورش تهران در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های پروژه مهر مشارکت جدی و فعال داشته و دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پروژه مهر در قالب ۹ کارگروه از خرداد ماه آغاز به کار کرده است ادامه داد: این پروژه در مردادماه و شهریورماه به اوج فعالیت‌های خود رسیده است که یکی از مهمترین اقدامات انجام شده تشکیل ستاد استانی پروژه مهر و صدور ابلاغ اعضاء است.

کریمیان با بیان اینکه در همین راستا جلسات شورای راهبردی با حضور معاونین اداره کل و روسای ادارات تشکیل و برنامه‌های عملیاتی و فعالیت‌های مرتبط با پروژه مهر مورد رصد و پایش قرار گرفت گفت: با حضور مقام عالی وزارت و مدیرکل ارزیابی عملکرد و مدیران آموزش و پرورش مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش شهر تهران جلسات هم افزایی برگزار شد و در این جلسات بر بازگشایی بی دغدغه و توام با نشاط مدارس تاکید شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی همه جانبه و شایسته همه کارگروه‌ها برای بازگشایی باشکوه مدارس در اول مهر گزارشات دقیق مدیریتی از روند ثبت‌نام، ساماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی، آماده سازی، تجهیز فضاهای آموزشی، ثبت سفارش و توزیع به موقع کتب درسی، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به صورت روزانه در اتاق وضعیت نیروی انسانی توسط مسئولین کارگروه‌ها ارائه و در جلسات شورای راهبردی مورد بررسی قرار گرفته و می‌گیرد عنوان کرد: نظارت بر اجرای صحیح فرایند پروژه مهر با تاکید بر اصول سند تحول بنیادین متضمن تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی در سطح مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه جهت ارزیابی از میزان و سطح آمادگی مدارس دولتی و غیردولتی برای بازگشایی مدارس در دو مرحله خود ارزیابی توسط مدیران صورت پذیرفته است اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۶۰۰ واحد آموزشی توسط ناظرین منتخب و آموزش دیده مورد بازدید قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، لازم به ذکر در جلسه پروژه مهر که به صورت ویدئو کنفرانسی با مدیران مناطق و اعضای پروژه مهرآموزش و پرورش شهر تهران برگزار شده بود بر تسریع و تسهیل فرآیند ثبت نام دانش آموزان، تعیین تکلیف ثبت نام دانش آموزان اتباع، پیگیری ساماندهی نیروی انسانی و ثبت ابلاغ همکاران بر طبق ضوابط، تمرکز مرکز حراست مناطق بر بازگشایی خوب و امن مدارس، توسعه و ترویج اقامه نماز در مدارس شهر تهران، اجرای زنگ نماز در تمامی مدارس تاکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha